Vakantie en uitjes
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Dineke69
10-02-2013 om 21:02
Noord-nederland naar slovenie, overnachten?
Wij zijn in twijfel.
We gaan in juli op vakantie naar Slovenie, voorspelling is iets minder dan 13 uur rijden.
Zullen we overnachten halverwege, of in één keer door?
Als we in één keer gaan, is het plan halverwege de nacht vertrekken, en dan eind van de middag daar aankomen.
Man gaat het meest rijden, we wisselen af en toe af.
Kinderen zijn dan 10 en 11.
Overnachten in een bed en breakfast spreekt me aan één kant aan, maar maakt de reis gevoelsmatig misschien nog veel langer?
Ik zou graag ervaringen horen van anderen.

Vic
11-02-2013 om 10:02
Twee keer
Ik vind voor mezelf 1000 km echt het maximum om op een dag te rijden, en liefst nog wat minder. Daarom boek ik voor dat soort afstanden altijd een overnachting onderweg. Meestal boek ik via booking.com en dan een kindvriendelijk hotel op ongeveer 3/4 van de totale route. Dan hoef je op dag 2 nog maar een paar uur te rijden. Ik vertrek altijd 's morgens op een 'normaal' tijdstip, want 's nachts ben ik niet op mijn best.

Moppeke
11-02-2013 om 19:02
Ligt ook aan je kids
want sommige kids kunnen slecht tegen een lang stuk rijden en anderen kunnen dat prima.
Maar het is vakantie: relax! Max 1000 is inderdaad een goede grens. Ga even van de snelweg af en boek iets in een leuk klein plaatsje. Zo hebben wij al diverse keren in hele leuke hotelletjes gezeten, er zijn er genoeg en zeer betaalbaar. Wij vermijden altijd die mega snelweg hotels, nix an. Vinden wij dan
Dit jaar rijden we de heenweg in 1x, maar maken we een pitstop op de terugweg. Die pitstop bevat een leuke activiteit en 3 dagen later gaan we weer verder. Zo rekken we nog even de vakantie, knippen we de terugweg in 2 en genieten nog even voordat we naar huis gaan.
Zo hebben we ook eens een keer op weg naar Oostenrijk eerst 2 dagen een pitstop gemaakt bij Legoland Duitsland. Superleuk. Ik vind het altijd een leuke uitdaging om iets op de heen of terugweg te verzinnen, iets extra's.

nathalie
11-02-2013 om 20:02
Ja maakt de reis langer
zo'n tussenstop. Nou en? De reis hoort bij ons ook bij de vakantie. Dus rustig aan en tijd voor leuks onderweg, is het geen ptistop dan toch het ontdekken van een leuk pensionnetje met een lekker ontbijt. Je kinderen zijn van een leeftijd dat ze dat vast ook wel een leuke belevenis vinden.

Dineke69
12-02-2013 om 11:02
Dank!
Ik denk dat we er wel uit zijn, inderdaad iets leuks boeken onderweg en dan ook de tijd nemen daar.
Bedankt!