Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

oregano

oregano

18-03-2013 om 19:03

Nog tips voor barcelona? en terpi ben je al geweest?

Was even benieuwd of jullie al zijn geweest en hoe het is bevallen. vast erg leuk.
Wat moeten wij perse niet overslaan daar? hebben al 1 voorstelling geboekt in het grand theatre del liceu, lijkt mij ook erg leuk.
Dochter is gisteren jarig geweest dus kunnen nu plannen maken ;)
Las ook over die hop on hop off bus, voegt dat veel toe aan losse kaartjes?
Met die kabelbaan lijkt mij ook wel leuk.
Alvast bedankt, oregano

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Josha

Josha

18-03-2013 om 22:03

Is het jullie eerste keer?

Dan kan je helemaal los gaan op de highlights:
Parque Guell (mooi park dat door Gaudi is aangelegd)
Casa Batllo (huis ontworpen door Gaudi)
Sagrada Familia
Barrio Gotico (het oude Barcelona met zijn steegjes en pleintjes en o.a. het Picasso museum)
De Ramblas en de haven
Misschien nog even naar het strand als het weer het toelaat.

Wat leuk joh om met je dochter te gaan. Ik ga over een maandje ook weer. O.a. om de Bomberos run te rennen, 10 km dwars door Barcelona.

Hop on hop off

Ik ben een grote fan van deze bussen. Wat het toe voegt is voor mij de gids (of het bandje) waarbij je heel veel informatie krijgt en leuke anecdotes. En bij de open dubbeldekkers heb je een prachtig uitzicht als je bovenop/bovenin zit.

Brianna F

Brianna F

19-03-2013 om 09:03

Hoho

Ik vind het fijn dat je gewoon alle bezienswaardigheden in zo'n stad te zien krijgt. Wij maken eerst altijd de hele ronde met alle informatie van de gids erbij en bij de 2e ronde hebben we voor ons zelf besloten waar we allemaal uit willen stappen.

Ja brianna

Zo doen wij het ook. En in Barcelona stopte die bus ook nog voor ons hotel, dus een bepaald gedeelte hebben we wel erg vaak gezien met onze 72-uurs ticket :o)

oregano

oregano

19-03-2013 om 15:03

Leuk die dubbeldekker

Dus dat gaan we doen. Wat is een 72-uurs ticket? Kun je dan 3 dagen lang toeren? Zal eens even weer neuzen.
Thanx

Oeps

ik heb me vergist met een andere stad ;o) In Barcelona kan je een ticket voor max 2 dagen = 48 uur kopen. Gewoon even googelen op Barcelona hop on hop off. wij hebben de City Sightsseeing genomen, heeft 3 routes.
Veel plezier met de voorbereidingen. Wij gaan met pasen naar Stockholm maar de hoho bussen starten daan pas op 5 april ;o(

Vroeger

In 2004 toen ik voor het laatst was, had ik wel een drie dagen ticket. Gewoon gekoch bij VVV plaza de catalunia, ik weet niet of de VVV daar nog steeds zit? Die bus is echt een aanrader!!!!

Tijgeroog

Tijgeroog

19-03-2013 om 21:03

Verschillende hoho-bussen?

Hebben ze niet verschillende busorganisaties in Barcelona? Met een verschillend aantal dagen?
Toen we in Rome waren, reden daar ook veel organisaties. Wij hebben geboekt op onze camping en kwamen toen bij de christelijke bustour uit. Achteraf gezien had ik liever een neutrale tour gehad, deze gaf heel veel nadruk aan de christelijke trekpleisters, dus veel kerken enzo terwijl wij weer geïnteresseerd waren in het Romeinse verleden. Het kan dus de moeite zijn om je van te voren even te oriënteren.
De bus was wel erg de moeite waard trouwens. Fijn om zo rond te rijden en overop uit te kunnen stappen, dat maakt je fijn flexibel.

Terpi

Terpi

20-03-2013 om 12:03

Gefeliciteerd!

Gefeliciteerd allereerst met je dochters verjaardag :)
Wij zijn inderdaad afgelopen weekend geweest. Ik heb je foute info gegeven volgens mij, de aerobus vindt je links als je het vliegveld uitloopt, niet rechts Ze zijn lichtblauw en dus makkelijk te herkennen en een kaartje kost pp enkele reis 5,90.
Wat je echt niet moet missen is inderdaad die HoHo bus. Er zijn twee maatschappijen die die bussen hebben daar, wij zijn in 'bus turistic' maar er is ook 'city-sightseeing barcelona'. Geen idee wat het verschil is, ik heb simpelweg de kaartjes gekocht bij het eerste verkooppunt wat ik zag. Zeker niet te missen is ook de Sagrada Familia met audiotour en lift naar de klokkentorens. We hebben ook gewandeld in Parc Guell en over de Rambla naar de haven. Toen wij er waren bleek op zondag de marathon te zijn, dit was ook indrukwekkend (ik ben zelf een hardloper) maar niet direct handig want de stad was overvol en er waren toch wel wat routes minder handig te bereiken maar ach, we hebben toch erg veel gezien in onze dagen daar. We hadden nog naar het kasteel Montjuic willen gaan met de kabelbaan maar dat hebben we door die drukte maar niet geriskeerd, er was veel ook afgezet vanwege de marathon. We zijn wel nog naar de fonteinen geweest die een show gaven met licht en muziek, dat is aan de voet van de Montjuic. Heerlijk tapas gegeten, onze ogen uitgekeken bij een echte rommelmarkt (en dan bedoel ik echte rommel zoals een kapotte pop en een paar schoenen wat bestond uit een lederen schoen en een sportschoen van adidas hahaha) en natuurlijk gegeten bij het hardrock cafe.
Ik zou zo weer terug willen, nog naar het kasteel, nog naar Poble Espanyol en naar La Pedrera op zijn minst. Ik wens jullie dan ook heeeeel veel plezier! :)

Barcelona is geweldig!

Ben er 2 jaar geleden met oudste dochter geweest, en vorig jaar nog ns met man. En liefst ga ik dit jaar weer .

Mijn absolute tip is de fietstocht met gids van Orange Monkey Tours. Is Nederlands bedrijf met NL gidsen, vnl studenten die in Barcelona wonen. Je kunt kiezen uit allerlei verschillende tochten, en het is een superleuke manier om de stad te verkennen. Je komt met de fiets ook in al die kleine straatjes in het historische centrum. Gids wist heel veel geschiedenis en anecdotes. Beide jaren gedaan, en echt enorm de moeite waard!
Ook de hopon hopoff bussen vonden we erg leuk.
Er zijn meen ik 3 routes, rood, blauw en groen. Wwij hebben er 2 gedaan, erg leuk. Als we n leuke npbuurt zagen stapten we uit, en dan laater gewoon weer op.

De fonteinenshow van Montjuic zijn echt geweldig! Ik meen in zomer iig elke avond, voor- en naseizoen iedere do-vrij en za geloof ik. Ff googlen dan kun je het zo nazien.

Verder vonden wij het metrosysteem erg goed, helder en overzichtelijk.

Enorm veel plezier!!

Mare

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.