Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Arawen

Arawen

19-02-2013 om 14:02

Met het openbaar vervoer naar tjechie

Was lastig om een vakantiebestemming te vinden dit jaar; 2 zonen in verschillende vakantie-regio's op school en oudste zoon heeft ook al stevig verkering en het is de vraag of hij a.s. zomer niet liever met z'n vriendin op stap wil. Maar de oplossing is gevonden: we hebben een caravan geboekt op een camping in Tjechie, aan het Lipnomeer, met de mogelijkheid een bijzet-tentje te plaatsen als zoon+vriendin zich een paar dagen willen toevoegen.
Zoon zit zich samen met vriendin nu hierop te beramen, want het ziet er inderdaad naar uit dat ze komende zomer beide voor het eerst niet meer met paps en mams mee willen maar samen zelfstandig willen gaan. Ze zijn alletwee dan net 19 en nog niet zo bereisd (of avontuurlijk). Daarom trekt het idee ze wel om ons achterna te reizen met het openbaar vervoer.
We hebben al zitten surfen naar prijzen en trein/bus verbindingen, maar da's lastig uitzoeken. Je hebt NS Hispeed, of Eurolines (bus) maar misschien zijn er nog wel meer budgetvriendelijke opties. Wie weet sites waar we kunnen zoeken? Als ze bij het Lipnomeer (Frymburk) zouden kunnen komen is het leuk, maar b.v. naar Linz (Oostenrijk, uurtje met de auto) is ook goed. Dan kunnen we ze daar ophalen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Openbaar vervoer tjechie....

Ik zou er voor kiezen om hem op te pikken ergens in Oostenrijk. Tjechie heeft nou niet die grote snelwegen en goede verbindingen zoals wij hier kennen. Er zullen beslist verbindingen zijn, maar ik zou het zekere voor het onzekere nemen.

Eventueel zou je dit kunnen vragen bij de camping? Die zullen dit toch ook wel weten?

Je kunt vanaf het Lipno meer mooi een dagje Praag doen trouwens :-)

Ik zou vliegen op praag

Je kunt vrij goedkoop vliegen op Praag. En ik zou ze daar oppikken na een dagje Praag gezien te hebben en met zijn allen terug rijden naar het Lipno meer.

amk

amk

21-02-2013 om 16:02

Interrail

met interrail en de nachttrein op Praag?
Is vanaf amsterdam een directe verbinding.
Trein is ook veel leuker dan vliegtuig, je ziet nog wat, en je spreekt allerlei mensen.

Tijgeroog

Tijgeroog

21-02-2013 om 23:02

Goedkoop met de trein?

Vorig jaar overwogen wij om voor de wintersport met de trein te gaan, naar oostenrijk. Dus ik ben tijden en prijzen uit gaan zoeken. Op het moment aankomen dat wij wilden, zonder al te veel overstappen en geen overstappen midden in de nacht (want jonge kinderen) ging dat rond de 200 euro pp kosten, met wat meer overstappen maar nog steeds op het goede moment aankomen werd het 150 euro.
In dezelfde tijd sprak ik iemand anders die regelmatig met de trein naar een station verder in Oostenrijk ging. Hij was iets van 35 euro kwijt. Maar hij woonde daar, kwam hier vandaan, dus had weinig bagage nodig, geen kinderen erbij, was flexibel in aankomst en vertrektijden en in overstappen.
Je doet er op die manier wat langer over, maar je bent een stuk goedkoper uit dan met de internationale en hogesnelheidstreinen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.