Vakantie en uitjes
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

K(r)ampeertje
26-08-2012 om 16:08
Leuke kleine camping in nederland voor een beginnende kampeerder?
Volgend jaar wil ik het toch eens gaan proberen: kamperen (in mijn beleving meer kramperen maar goed: niet echt origineel). We willen een weekend op een kleine schone camping ergens in Nederland: Gelderland, Twente, Veluwe.
Wie heeft er de gouden tip? Op internet zie ik door de bomen het bos niet meer. Camping moet vooral schoon zijn (sanitair!) en kleinschalig zijn, dus ook rustig. Geschikt voor een kind van 3 dus bv met een speeltuintje. Een winkeltje is ook handig. Verder lijkt het me wel fijn als je een soort afgebakende plekken hebt: voor de privacy zeg maar, met bomen ofzo.
Jullie zien: nogal wat eisen voor deze anti-kampeer-doosje maar anders zie ik het echt niet zitten. Zowiezo hou ik niet van het "ons gevoel" op sommige campings: dus met zijn allen kakelen bij 1 tent en aan het bier zitten.

Dorry1
26-08-2012 om 17:08
Altijd dat sanitair
Het sanitair schijnt echt een groot issue te zijn onder kampeerders. Maar realiseer je wel dat een vies sanitair ontstaat door de gebruikers. Slechts 1 minuut na de schoonmaak kan t al vies zijn. En mijn 38 jarige kampeerervang heeft mij geleerd dat hoe rustiger t is op de camping, hoe schoner en vise versa. En een kleine rustige camping zorgt ook meestal voor schoon sanitair.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Luna
26-08-2012 om 19:08
Vekabo
Kijk eens op de site van Vekabo, allemaal kleine boerderijcampings. Wij hebben goede herinneringen aan De Maiskolf in Dalfsen (super- superschoon sanitair, 15 staanplaatsen, heel rustig, klein speeltuintje) en met De Wezel in Diepenheim (ook mooi sanitair, iets meer staanplaatsen maar wel gescheiden door heggetjes, en een hele leuke omheinde speelplaats voor kinderen tot een jaar of 5).
Voordeel van een boerencamping is dat ze vaak ook iets ander publiek trekken, mensen die ook voor hun rust komen. En dat de eigenaars echt 'hart voor de zaak' hebben.
Succes met zoeken!

Marie
26-08-2012 om 19:08
Eigen sanitair
Hoi
Tegenwoordig heb je ook campings met eigen sanitair op de kampeerplek of een eigen badkamer in de toiletgebouwen.
In plaats van met een tent kun je natuurlijk ook met een caravan (huren?) gaan kamperen. Dan heb je je eigen sanitair bij de hand.
Zelf houd ik bijvoorbeeld niet zo van toiletgebouwen met "onderdoorkijkdeuren". Daarom gaan wij graag naar de Beerze Bulten, want daar heb je wc's met dichte deuren, muziekje op de achtergrond, zodat je even rustig kunt "zitten" en er wordt de hele dag door schoongemaakt!
Oké het is geen kleine camping, maar heel geschikt voor kleine kinderen.

amk
26-08-2012 om 20:08
Twente
kom net bij 'n kaps van daan in tubbergen, niet groot wel al 20jaar gewoon goed, ook hier meerdere schoonmaakrondes per dag. Die onderdoorkijk deuren zijn vooral hygienisch, het scheelt plekken waar het vochtig blijft en bacterien groeien.
Witterzomer bij Assen biedt ook de mogelijkheid tot prive sanitair.
Erg leuke camping ondanks zijn omvang.

Bianca33
26-08-2012 om 22:08
Boerencamping
Wij hebben goede ervaringen op de camping in den Ham , de kuupershoek. Het is een boerencamoing, om de dag mogen kinderen helpen met voeren en pony rijden en mijn meiden hebben zich zelfs met regen altijd goed vermaakt!

jeanhil
27-08-2012 om 11:08
Wije werelt in otterlo
Niet heel klein, maar leuke dingen voor kleine kinderen en superschoon sanitair.

Thursday Next
27-08-2012 om 12:08
natuurkampeerterreinen. Zelf heb ik goede ervaringen met De Bergvlietse Bossen in Den Hout, Wega in Weert em 't Scharveld in Haarlo.
Ook een leuke kleine camping met prima sanitair en een binnenruimte met bibliotheek en spelletjes, en een winkeltje met verse broodjes is camping Warnsborn (http://www.campingwarnsborn.nl/nl/) in Arnhem. Bij deze laatste hebben ze een prachtige speeltuin met fietsjes en driewielers voor de kinderen.