Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

donderkopje

donderkopje

08-08-2012 om 21:08

Kleinschalig, zongarantie en kinderrijk

Ok, na bijna 2 weken op n vrijwel uitgestorven edoch prachtige maar kinderarme (dus alle dagen met kind bezig en nu beetje doodop) lokatie te zitten mijn vraag aan jullie:

Waar moet ik heen volgend jaar als ik de volgende wensen heb:
- binnen Europa
- zon gegarandeerd
- kleinschalig (als in: echt kleinschalig)
- Nederlandse kinderen aanwezig.
- dicht of vlak bij zee.

Hoor zoooo graag jullie advies!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

08-08-2012 om 21:08

ik was ook altijd van het kleinschalige, maar met kinderen is groot met animatie team een verademing.
Dit jaar p een grote camping in Drente gestaan en dat is zo goed bevallen dat we volgende week nog een weekje gaan. Dochter komt zo af en toe eens binnen waaien voor een boterham maar verder rommelt die lekker weg en ik zit met een boek voor de tent.

Locaties heb ik dan weer niet voor je want ik ga meestal niet naar zonzekere bestemmingen.

Wat ik doe

Ik heb precies dezelfde wensen! Wat ik doe is: op camping-frankrijk.nl zoek ik een kleine camping (tot ongeveer 60 plekken) met nederlandse eigenaren aan het water. Dan heb je nederlandse kinderen en in het water of zwembad kan je kind ook zichzelf prima vermaken (als het goed kan zwemmen natuurlijk) Dit jaar gaan we naar "de fans" vorig jaar naar "semnadisse". Allebei in Frankrijk. In Spanje ken ik ook nog "Can Banal"
Wij gaan as zaterdag weg en waar ik helaas geen rekening mee had gehouden/kon houden is dat zuid en midden dan alweer naar school gaan waardoor het aanbod kinderen op de camping een stuk kleiner is.

Ella2007

Ella2007

09-08-2012 om 18:08

Greencamp

Kijk op de site van greencamp: kleine campings, vaak nederlandse eigenaren, met hordes nederlandse kinderen. Het heeft mij doen besluiten om volgend jaar niet meer te gaan naar een camping met nederlandse eigenaren, voor mij een deel van de pret om tussen allemaal buitenlanders te staan en niet met alleen nederlanders. Mijn kinderen hebben ook niet zo'n behoefte aan veel andere kinderen. Wie helpt mij juist aan: kleinschalig, rustig ! en weinig kinderen....

Menorca

Ik ga al een aantal jaren naar Menorca, naar een kleinschalig iets, zee om de hoek en er zijn altijd wel Nederlandse kinderen, omdat het complexje in bij een paar Nederlandse reisorganisaties in het programma staat.
En: zon gegarandeerd!

Double4

Wij zijn erg gecharmeerd van SNP reizen. Leuke, active reizen. Kleinschalig. Geen animatie maar dat zoeken wij ook niet.

Het zijn reizen voor gezinnen dus kinderen zijn er wel. Of dat dan betekent dat jullie dochter zich de hele dag vermaakt dat weet ik natuurlijk niet. Mijn Nederlandse kinderen zijn namelijk totaal niet geinteresseerd in vakantievriendjes maken. Geen van de vier heeft ooit enige interesse getoond in het spelen met andere kinderen op een camping. En dat terwijl ze thuis toch echt het liefste de hele dag met kinderen spelen.

Ik denk dat je toch echt meer kans maakt op vakantievriendjes op een flinke camping. Dit jaar waren wij in de buurt van Annecy, leuke camping. Ongeveer 150 plaatsen. Heel veel kinderen die heel veel met elkaar speelden. Nou ja, behalve die van ons dan die speelden liever met elkaar en net twee samenreizende neefjes.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Gina

Gina

10-08-2012 om 20:08

Lo closo in spanje

Voldoet aan al je eisen behalve de zee. Wel een heel leuk plaatselijk zwembad in de buurt. Verder moet je van bergen houden. Wij en onze kinderen hebben daar een supervakantie gehad.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

nathalie

nathalie

10-08-2012 om 22:08

Hoe wat waar?

Donderkopje het helpt als je ook vertelt hoe je vakantie viert. Camping, huisje, appartement? Auto, vliegen? Menorca b.v. lijkt mij fantastisch maar als jij met een caravan reist wordt dat lastig.
Verder is zonzeker, bij zee, kleinschalig en Ned. kinderen bijna tegenstrijdig ben ik bang. Als je 1 van de eisen laat vallen wordt het al makkelijker, bv wel zonzeker en bij zee met veel kinderen, maar dan niet kleinschalig. Of wel kleinschalig, maar niet direct aan zee. Ofzo.

donderkopje

donderkopje

11-08-2012 om 12:08

Dank voor de reakties en tips. Ik weet dat ik veel eisend ben maar ga (met nog een jaar tijd) niet nu al m'n eisen bijstellen en nog even flink zoeken naar de ideale vakantie. Grootschalig met animatie ed kan ik een week aan, daarna word ik ongelukkig. Wellicht moet ik gaan combineren: weekje kinderparadijs met weekje rustiger voor moeders! Ik ga eens fijn surfen op jullie tips en menorca spreekt me zeker aan. Klein tipje van de sluier?

Tessa

Tessa

12-08-2012 om 20:08

Ardeche

camping lárdechois in Saint sauveur de montagut, kleine camping maar wel 5 sterren dus met goede animatie, zwembad en rivier. Veel nederlandse kinderen
Echt rustig midden in het hoogseizoen!
Het ligt een uur rijden van het toeristische gedeelte van de ardeche.
Echt een aanrader, wij hebben het heerlijk gehad!

Zee?

ik ben zelf juist erg gek op riviertjes direct aan de camping, heerlijk.

Zo vond ik camping La Prade bij Montirat erg prettig, dus geen zee maar wel zwembadje en dus een rivier (leuk met stroomversnelling), klein circa 50 plekken en Franse eigenaar maar voor minstens de helft bevolkt door Nl mensen met kinderen tot een jaar of 12.

Dit jaar is Les cascades in st cybranet ons erg goed bevallen, ik geloof een plek of 100 maar door het perfecte plekje van onze huurcarvan aan de rivier was het voor ons heerlijk rustig, andere huuracco plekken waren minder. Veel te zien ook in de buurt, je zit midden in de Dordogne.

Greencamp indd

heeft een leuke selectie aan rustige campings met veel nederlandse kinderen, alleen die site is volgens mij gehackt oid want ik krijg telkens een blokkagemelding.

Greencamp

Ja, kan ik ook bevestigen (bij mij werkt de site trouwens gewoon). Wat dat kleinschalige betreft, als er bijvoorbeeld 50 plekken zijn op de camping en het is een gezinscamping, dan zit je toch al gauw aan zo'n 100 kinderen. Daar zit toch vast wel een vriendje/vriendinnetje voor je kinderen bij toch?

Chris

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.