Deprecated: Automatic conversion of false to array is deprecated in /var/www/oudersnl/system/core/class_system.php on line 259
Je gaat op vakantie.. hoe laat je het huis achter? | Pagina 2 | CJG forum door Ouders.nl
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Monique D*

Monique D*

06-08-2013 om 14:08

Je gaat op vakantie.. hoe laat je het huis achter?

marie

marie

08-08-2013 om 20:08

Huisoppassers wc laten doorspoelen

Tip voor degenen die mensen hebben om de post te hale en de planten doen. Laat diegenen ook zo nu en dan de kranen even laten lopen en de wc's doortrekkem. Op die manier voorkom je "putjelucht" in je huis na thuiskomst.

Wel opgeruimd

Wij ruimen het huis wel op en de dag voor we weggaan verschoon ik het beddengoed omdat ik het prettig vind thuis te komen in een schoon huis. Vanaf de straat kun je de keuken inkijken, daarom lijkt het daar niet al te opgeruimd, wat omgespoelde kopjes op het aanrecht etc. Gordijnen open, luxaflex op driekwart. Boven en beneden branden de lampen s avonds laat een poosje. Binnenplanten die water nodig hebben (de meesten hebben hydrokorrels) breng ik elders onder en de buitenplanten krijgen via een watergeefsysteem s nachts water. Zoveel mogelijk stekkers uit het stopcontact (doe ik sinds we ooit blikseminslag hadden en de tv eraan gegaan is).

nathalie

nathalie

09-08-2013 om 22:08

Die ontplofte bom

ontstaat vanzelf als we met alle kampeerzooi en spullen en kratten met gras en zand en troep weer terugkomen. Ik doe dan ook geen moeite om alles spik en span en opgeruimd achter te laten, daar hebben we geen plezier van als we er toch niet zijn. Als de spullen weer schoongemaakt op zolder liggen dán gaat er een goeie stofzuiger en dweil door.

marjo

marjo

10-08-2013 om 17:08

Hier

de week ervoor overal een soplap overheen, zuigen, dweilen en bedden verschonen en zoveel mogelijk de was wegwerken. Regel is dat je wat je meeneemt aan kleding die laatste week niet meer aantrekt. Ervaring leert dat ze dat anders precies wel doen en als ze inpakken staan te mekkeren dat hun favoriete kleding niet meekan.
Op de dag zelf een scheut schoonmaakmiddel/glorix in de toiletpotten, doucheput, wastafels en gootsteen.
Buren sein ik in, ze haalt de post weg en geeft die 2 zielige planten van me water.
Dieren worden een dag voor vertrek ondergebracht en dan is het wel goed.
Ik doe dat wel verspreid over de week trouwens dus het lijkt misschien meer dan dat het in werkelijkheid voorstelt.

mirakel

mirakel

31-03-2014 om 13:03

water in de put van de toiletpot

Ook ik ben al weken van tevoren bezig met ramen zemen en de tuin onkruit vrijmaken.
De buurt inlichten dan wij weg gaan voor een aantal weken.
Sleutels geven ad de buurvrouw die wij al 30 goed kennen.
Ons vogeltje op een adres brengen waar hij verzorgt wordt.
Natuurlijk alles nog stoffen en zuigen. Of dat noodzakelijk is...wij kamperen en als wij thuiskomen is het weer een boeltje van stof...
Toch de laatste dag vergt best wel veel hersen werk met o.a.
planten uit de vensterbank op de tafel zetten, toch wel bezorgt ben hoe de orchideën (zo mooi)er zullen bijstaan als wij thuis komen en laat deze met wat water achter. Als je deze verwaarloos zijn ze er beter aan toe dan dat ze telkens een plons water krijgen van die er niet veel verstand van heb.
De stekkers bijna overal er uit.
Koelkast leeg maar niet de vriezer en daar let de buurvrouw op...
De buiten kraan bij de voordeur afsluiten.
Ramen goed sluiten.
Luxeflex half naar beneden.
Laat opzettelijk wat rommel slinger als of je thuis bent.
Verlichting op de tijdklok aan sluiten.
Veel azijn in de toilet pot deponeren of anders wel 5 steradent tabletten.
prullen en vuilnis bakken geleegt.
Mijn man rijdt en in de auto rust ik al uit en dan begint onze vakantie.

tonny

tonny

31-03-2014 om 19:03

de laatste vakanties die ik me herinner bleef er iemand thuis

Dat is pas relaxed

Niet dat hele schoonmaakcircus wat je adrenaline zo opjaagt. Vooral als je een heeel nette buurvrouw hebt die op post en plantjes past.

Marjoleine64

Marjoleine64

31-03-2014 om 22:03

De hulp zorgt voor het huis

als wij op vakantie zijn. Dus zij (of haar man die ook regelmatig voor ons klust) haalt de post binnen, verzorgt de plantjes etc. En ze komt nog een keer als wij weg zijn om het huis schoon te maken. Wij komen dus in een schoon huis thuis, en hoeven vooraf niet alles schoon achter te laten. Wel opgeruimd natuurlijk. En als het heel warm en droog is zetten ze ook af en toe de sproeier in de tuin aan, en ze maaien een keer het gras. Heerlijk! We betalen ze daar wel het gewone schoonmaak/klustarief voor, dat hebben we er graag voor over.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.