Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Bianca

Bianca

01-03-2013 om 13:03

Inpaktips gevraagd?

Het is nog heel vroeg maar ik ben er toch al mee bezig.

Voor het eerst gaan we met ons gezin met kinderen van 10 en 14 op vakantie met de auto naar meerdere huisjes op campings.

1 nacht met de boot
4 nachten huisje 1
3 nachten huisje 2
4 nachten huisje 3
1 nacht met de boot

Tot nu toe pakte ik voor elk gezinslid een tas met kleding in en vulde de eventuele lege ruimtes op met alles wat ik daarnaast wil meenemen. Dus opladers, zaklampen, bakjes met benodigheden, spelletjes, boeken, handdoeken, zwemkleding, zwemhanddoeken enzovoorts. Dus in een tas kon van alles zitten.

Op het vakantieadres aangekomen maakte ik de tassen leeg en deed alle kleding in kasten.

Het lijkt mij niet meer handig om dat te doen omdat je steeds andere kasten hebt. Het is wellicht beter om alle kleding in de tassen te houden zodat iedereen weet waar het ondergoed is en waar de telefoonoplader is en waar dat ene spelletje ligt maar hoe doe je dat?

Zijn er hier ervaren reizigers die nog vaker van locatie veranderen en wat zijn dan de tips?

Zijn er nog tips mbt de bootreis? De spullen blijven natuurlijk in de auto dus 1 tas voor het hele gezin voor op de boot?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

Wat ik doe

Voor overnachtingen onderweg heb ik altijd een aparte tas met een setje kleding voor alle gezinsleden. Ook de opladers en evt boeken of spelletjes zitten daarin. Verder krijgt iedereen 1 weekendtas waarin alle kleding moet. De kinderen mogen 1 tasje (klein koffertje of rugzak) vullen met speelgoed. Afhankelijk van de kastruimte op het vakantieadres pak ik de tassen uit of niet. We redden het ook prima om 'uit de koffer' te leven. Vuile was houd ik apart in een plastic tas.

Annie

Annie

Niet teveel meenemen

Ik zou geen grote koffers meenemen, want waar laat je die. Ik zou dus eerder gaan voor kleinere tassen. Ik weet niet hoe je gezin er uit ziet: wij hebben tijdens onze verkasreizen of 1 grote koffer waar alles inzit of ieder een kleine rugzak voor de kinderen en wij een kleine koffer waar ook de meer algemene zaken in zitten.

We hebben altijd 1 tas met spelletjes, opladers, boeken, etc

En we nemen ook altijd maar 1 toilettas voor zijn allen mee.

Ik neem nooit te veel mee. En met name bij zon verkas-reis is dat handig. Ritme volgen van eerste dag dat je aankomt in huisje even de boel wassen zodat je op de vertrekdag alles weer schoon hebt. Ik zou dus ook maar 4 stel kleding meenemen met nog wat extra ondergoed. Als je dat niet wilt zou ik alvast een waszak oid in auto leggen.

Ik ben altijd van de laagjes (met 2 T-shirtjes, 1 langmouwenshirt, 1 vestje, legging) heb je het ook in bv koude avond warm genoeg.

Ik zou ook een boodschappenkratje meenemen voor boodschappen etc. Je zult namelijk ook boodschappen verkassen.

Ik heb ook altijd een zwemtas met daarin handdoeken, zwemgoed, zonnebrand, etc.

Zo'n tas op de boot: tja, het blijkt altijd dat je toch weer iets nodig hebt uit de grotere koffer. Ik zou dus gewoon ieders kleine koffertje meenemen.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

01-03-2013 om 14:03

Hetzelfde

Overnachtingstasje met ondergoed, tandenborstel. Per persoon een kleine tas. Ik doe altijd dezelfde soort kleding in een plastic tas om te voorkomen dat de koffers een grote janboel worden. Dus tas met broeken, tas met sokken, tas met ondergoed enz. in de koffer.
Aparte tas entertainment met opladers.

Rosa van der Zanden

Vera*

Vera*

01-03-2013 om 14:03

Wij gebruiken de tenttrailer voor de vakantie maar blijven vaak maar een aantal dagen op een camping voordat we verder gaan.
Ieder gezinslid heeft een sporttas(je) voor de kleding. Schoenen gaan in een grote boodschappentas, evenals de handdoeken. Er is een krat voor boeken plus dat wat er nog bij kan en een krat met 'eten'. De opladers zitten in een stoffen tasje en die zit of in de boekenkrat of in een boodschappentas.
De boekenkrat blijft altijd in de auto staan en soms ook de handdoeken- of schoenentas. Dat hangt van het weer en de aktiviteiten af.
Er wordt door ons altijd 'uit de tas' geleefd.
Als je van huisje naar huisje gaat vergeet dan niet om een goed mes en bekers e.d. mee te nemen voor overdag als je onderweg bent (naar een ander huisje).

Vera*

Vera*

01-03-2013 om 15:03

Ruimte

Als je regelmatig in je vakantie verkast is het handig om te zorgen dat het geen passen en meten is om alles in de auto te krijgen, je komt er ook vanzelf achter wat voor júllie handig is.
Binnenkort komt hier een andere auto en dan moeten wij ook opnieuw gaan proberen hoe het past. De kofferbak is namelijk heel anders kwa vorm.

Bianca

Bianca

01-03-2013 om 15:03

Oja de boodschappen!

Goed punt die boodschappen ja. Wat neem je wel mee en wat niet? Zijn er artikelen die je van huis meeneemt?

We hebben geen koffers, alleen maar weekendtassen in verschillende maten maar het zal handiger zijn om meer kratjes mee te nemen en kleinere tassen.

We gaan niet naar een zongebied. We kunnen geluk hebben maar het kan ook 2 wk regenen. Dat van dat wassen op de eerste dag is wel slim.

Ieder een eigen tas

Ik zou iedere een eigen tas voor kleding doen en een rugzak met spelletjes, boek of iets dergelijks. Verder zou ik me niet druk maken over die ene nacht op de boot. Hier heb je alleen een schone onderbroek, nachtkleding en wat toiletspulletjes nodig, dus dat pas makkelijk in 1 tasje/rugzak.
Mocht je wat boodschappen meenemen zou ik dat in een kratje doen. Zelf neem ik alleen kruiden en wat zakjes voor pasta ofzo mee. Het ligt ook aan de ruimte die je hebt in de auto :-)

Bianca

Bianca

01-03-2013 om 17:03

Boodschappen van huisje naar huisje

Lis@ maar neem je dan geen boodschappen mee van huisje naar huisje? Dus thee, koffie, suiker, melk, boter etc?

Boodschappen

Daar heb je dan toch dat kratje voor? Of je neemt een koelbox mee. En het is de kunst om alle versproducten op te eten dus alleen houdbare dingen. Boter kan best 2 dagen uit de koeling.

kastanjet

kastanjet

02-03-2013 om 07:03

Rondje zweden

Bianca?

Zweden ja?

Dacht ik ook aan. Hebben wij zomer 2011 gedaan. Laatste huisje is superklein dus handig als er spullen in auto kunnen blijven ;-)

Bianca

Bianca

07-03-2013 om 20:03

Klopt

Je hebt wel meerdere rondreizen. Wij doen de notendop. Nog tips of leuke uitjes die je hebt gedaan als je ook de notendop deed?

kastanjet

kastanjet

07-03-2013 om 23:03

Gonzo

Was jullie laatste huisje in Idre Fjäll? Wij hadden daar met zn vieren een supergroot 12-pers appartement.

Bianca

Bianca

08-03-2013 om 09:03

Ja idre fjäll

Daar komen wij ook als laatste. Vier nachten.

Anne

Anne

09-03-2013 om 16:03

Veel rondgereisd

Wij hebben al een paar rondreizen met de kinderen gemaakt (dus eindeloos verkassen), wel steeds naar warme landen (dus scheelt in ruimte) en dan zonder auto.

Wij doen altijd: ieder een (kleine) koffer (evt. een koffer iets groter) en ieder een rugzak. Daar moeten we het dan mee doen! Heerlijk overzichtelijk met weinig spullen:-). Vloeibaar wasmiddel mee.

En ja, dan leven we (meestal) uit de koffer.
Inderdaad vind ook ik het handig om in de koffer een plastic zak te doen met alle ondergoed/sokken zodat het niet helemaal chaos wordt.

Piepklein huisje idre fjall

Haha, wij hadden in Idre Fjall kleinste huisje van de drie. Bij eerste huisje zijn we meteen soort boswachter mee geweest en stenen gezocht en gehakt. Geweldige dag! Ook veel gevist daar. Bij tweede huisje paar tochten gelopen. Prachtig natuurpark in de buurt. En bij de derde ook wat gewandeld maar daar hadden we nat en koud weer. Ook naar Noorwegen geweest.
Ik vond het super. Lekker veel buiten, fijne lucht, elanden, rendieren, helemaal mijn vakantie. Maar mijn gezin wil voorlopig weer zonzeker dus ik moet weer even wachten.
Fijne vakantie!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.