Vakantie en uitjes
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Gale Zwankezwaan
30-07-2012 om 23:07
Hotelkamer in rome
Ik had het plan opgevat om volgend jaar in de meivakantie met de kinderen naar Rome te gaan. Dit jaar waren we in Londen, waar we een hotel hadden waar de kinderen (4 stuks) en ik één kamer hadden. Nou blijkt na een snelle speurtocht dat een kamer met z'n vieren delen niet erg gangbaar blijkt te zijn. Hotels gaan bellen en mijn vraag voorleggen vond ik met Engeland niet zo'n probleem, maar met Italie voorzie ik toch een taalbarriere. Iemand ervaring met hotels die wat flexibeler zijn met moeilijk opsplitsbare gezinnen in Rome? (Niet Eva's Room, want die heb ik op aanraden van iemand hier al geprobeerd en die zijn vol )

marinade
31-07-2012 om 00:07
Appartement
Ik zou voor een appartement gaan, veel meer vrijheid.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Moppeke
31-07-2012 om 17:07
Wimdu
Kijk eens op Wimdu.nl, daar vind je diverse kamers/appartementen waar je met 5 personen kunt verblijven. Dat is wat anders dan een hotel, maar misschien is dit ook een optie voor je? Voor het ontbijt in een hotel hoef je het niet te laten, dat stelt toch niets voor in Rome :-)

Dorry1
31-07-2012 om 20:07
Wat dacht je van owners direct?
Ik heb goede ervaringen met de website van ownersdirect. Co. Uk. Eigenaren van vakantiewoningen verhuren ze zelf tegen redelijke prijzen. En een huis dat regelmatig bewoont wordt is zoveel praktischer! Lucifers op t aanrecht, schoonmaakmiddelen in hui, vuilniszakken, kaarsjes. Ik was blij verrast!
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

mix
01-08-2012 om 21:08
Gale
wat wij meestal doen is dichtbij een grote plaats zitten en een auto huren. Nu is dat in rome en bv barcelona niet zo'n grandioos idee.
Wel zaten wij vorig jaar in Anzio, in een appartement OP het strand. Appartement ligt op half uur van vliegveld, grootte voor een man of 8 meen ik.In de (huur)auto in 10 min naar station, de trein pakken en je stapt in hartje rome uit, 45 minuten later.
Ook van een particulier gehuurd en wat dorry al zegt: je hoeft niets mee te nemen, alles staat er al voor gebruik, je vult enkel aan.
Deze man had ook nog een appartement in rome zei hij, maar ik weet niet voor hoeveel personen dat was.

mix
04-08-2012 om 13:08
Oh gale
de hop on hop off bus is grandioos, start bij station waar ook alle andere bussen komen en je rijdt heel rome door, stapt uit wat je wilt bezichtigen en vervolgt een paar bussen later je route weer. Veel plezier en voorpret gewenst, zelfs ik als als anti-cultuurbarbaar vond rome de moeite waard.

Moppeke
04-08-2012 om 20:08
Tip openbaar vervoer, in navolging van mix:
Koop voor een paar euro een kaart (is op Termini te koop en elk metrostation).
B.T.I. kaart kost 11 euro en is 3 dagen geldig voor bus/metro/deels trein binnen Rome.
Of een C.I.S-kaart, is een week geldig en kost 16 euro.
Koop vervolgens een plattegrond in een souvenirshop waarop je alle metro- en buslijnen kunt zien. Zo zie je nog veel meer van Rome en kun je overal komen.
Vooral Bus 64, die crost van Termini dwars door het oude centrum tot achter de St. Pieter. Ideaal.

Mariola
13-08-2012 om 12:08
Die tip van Eva's Rooms was van mij geloof ik Wat jammer dat die (nu al!) vol zitten.
Op Venere.com kan je ook apartementen vinden in Rome, dan moet je het hokje 'vacation rentals' aanklikken. Hopelijk zit daar iets leuks bij.
Groet,
Mariola

Evanlyn
14-08-2012 om 11:08
Scout hostel
Daar zijn wij geweest. De kamers zijn voor 4 personen (stapelbedden), maar ze zetten er zo een vijfde bij en dan is er nog ruimte zat. Mooi, schoon, vriendelijk en handig voor openbaar vervoer (metro Piazza Bologna, een paar stops van Termini).