Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

P

P

18-07-2013 om 19:07

Hoe zit het tegenwoordig met de zwarte zaterdagen?

Wordt er vanuit de EU niet op aangedrongen dat landen eens wat meer doen aan de begindatum van huisjes, stacaravans en weet ik veel? Hoe zit dat met campings met je eigen tent/caravan?

Of willen jullie zelf alleen maar op zaterdag op vakantie en werken tot de vrijdagavond ervoor?

Ik vind het zo ouderwets dat er nog steeds zwarte zaterdagen bestaan en ik vraag mij al een paar jaar af hoe dat nu komt?

Wij gaan dit jaar op een dinsdag op vakantie. Pman is dan al drie dagen vrij. We komen twee wk later op maandagavond laat terug en dan is hij nog 6 dagen vrij. De jaren ervoor gingen we op vrijdag op vakantie.

sinas

sinas

18-07-2013 om 21:07

Nou wij

gaan dus van woensdag tot woensdag inderdaad, vanwege de zaterdagen. We vertrekken dinsdag omdat ik het liever in 2 gedeeltes wil doen

Mover

Mover

18-07-2013 om 22:07

Voorkeur

Mijn voorkeur is ook van woensdag tot woensdag. Maar omdat wij huisjes/caravans huren ben je heel erg gebonden aan de voorwaarden van de camping. Dit jaar dus van zaterdag tot zaterdag, zucht...
Als ik een tent zou hebben, dan zou ik het wel weten! Lekker op zondag beginnen met rijden, geen vrachtwagens. En dan maandag de volgende etappe.

Oh ja die vrachtwagens :-(

die elkaar gaan inhalen nog, de ene 89 km per uur de andere 91 per uur Zucht, wat een ellende.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Hoe bedoel je?

Dat 'landen' hier iets aan kunnen doen? De overheid kan toch niet ingrijpen hierbij?

Als ik campingeigenaar was zou ik het ook zo doen. Zorgt voor een optimale bezettingsgraad. Die is niet gebaat bij caravans die een paar dagen leegstaan.

Overigens zal het alleen maar erger worden want de NL overheid wil de vakantiespreiding ongedaan maken.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Annet

Annet

19-07-2013 om 18:07

Met eigen tent niet gebonden aan za-za

P: Hoe zit dat met campings met je eigen tent/caravan?

Wij kamperen al jaren met eigen tent of vouwwagen. We reserveren nooit en komen zelden op zaterdag aan. Dit gaat tot nu toe prima in Frankrijk, Noord-Spanje, Duitsland, Oostenrijk, Kroatië, Polen, Tsjechië en Slowakije.
In Frankrijk is het wat lastiger aan de Middellandse zee. Verder gaat het overal goed.

P

P

19-07-2013 om 23:07

Gonniegans

Ik geloof dat de overheid best kan ingrijpen, je hoeft niet meteen met een verplichting te beginnen maar stimuleer het eens met een beloning ofzo? Wat heeft de overheid van Frankrijk er aan dat er zo 4/5 zaterdagen per jaar hun weg vol staat?

En waarom zouden ze een paar dagen leeg moeten staan? Waarom niet van maandag tot maandag van woensdag tot woensdag?

De camping waar wij vorig jaar stonden (stacaravans) had de keus in aankomstdagen: vr, za en zondag. Dat is al heel wat toch?

Maar willen we ZELF wel op woensdag weg? Of op dinsdag of donderdag? Kijkt je werkgever niet raar op? Is het wel inpasbaar?

liora

liora

20-07-2013 om 08:07

Goed idee, schrijf de Franse regering een brief. Het wordt echt tijd dat ze ingrijpen!

Aansluiting

Ik denk dat het te maken heeft met een traditioneel week-weekendritme. Op vrijdag je laatste werkdag, dan op vakantie en dan op een maandag weer beginnen. Zo loopt ook het gros van de schoolvakanties. Dus vooral i.v.m. voorjaars- en herfstvakanties is za-za het meest opportuun voor verhuurders. En dat doen ze dan het hele seizoen door, je gaat niet ineens in juni overschakelen naar ma-ma.

Het is ook wel handig als de meerderheid van de accomodaties za-za aanhouden als je naar meer dan één bestemming gaat tijdens je vakantie. Als je je hele vakantie op één plek blijft maakt het niet uit wanneer de verhuurperiode begint of eindigt, maar als je een weekje in een tent aan zee wil en daarna nog in een huisje in de bergen is het wel handig als het aansluit.

Ook is er wat voor te zeggen dat het vakantieverkeer voornamelijk in het weekend op de weg zit en niet op werkdagen waar het zakelijke verkeer het van moet hebben.

En de echte zwarte zaterdag is volgens mij die rond 1 augustus, wanneer heel Frankrijk tegelijk vakantie krijgt en massaal op pad gaat.

skik

Knurf

Knurf

20-07-2013 om 14:07

Is toch alleen in het hoogseizoen?

Volgens mij hanteren veel campings en bungalowparken die za-za alleen in het hoogseizoen. Dan is het veel drukker (vrijwel uitverkocht) en is het bewerkelijker voor de eigenaar/beheerder om alle vakanatiegangers op elkaar aan te laten sluiten. Bovendien moeten veel parken het hebben van het hoogseizoen en ga je dus niet het risico lopen dat je een dinsdag maar half vol bent.
In voor- en naseizoen zijn de meeste campings en bungalowparken al veel makkelijker met aparte aankomst- en vertrekdagen.

P

P

20-07-2013 om 16:07

Ik kom gewoon vrijdag-vrijdag tegen hoor!

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

20-07-2013 om 21:07

Probleem

Mijn camping start op een woensdag maar ik kan het niet in één keer rijden. Nu wil ik een weekje wat huren, op zo'n 600/700 kilometer vanaf Utrecht. Dat lukt niet omdat het van za tot za is.
Ik begrijp het wel vanuit het oogpunt van de verhuurder maar ik vind het lastig!

Rosa van der Zanden

P

P

20-07-2013 om 22:07

Rosa

De camping waar ik vorig jaar stond had dus drie verschillende aankomstdagen en ik had het idee dat de vr en zo eerder vol zat dan de za.

Het kán natuurlijk wel gunstig zijn voor de verhuurder. Ga er mee adverteren, zet het groot op je site en je zet mensen aan het denken.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

21-07-2013 om 00:07

De camping maakt het niet uit wanneer ik kom. Ik had graag eerder willen komen maar alles was vol. Vandaar dat ik op een woensdag aankom. Het probleem zit in de week er voor. Ik wil graag een week in iets kant en klaars met de kinderen maar niet van zaterdag tot zaterdag.
Ach, ik zie wel hoe ik het oplos, in het 'ergste' geval boek ik een saai hotel en dan blijf ik daar maar één nacht.

Rosa van der Zanden

P

P

21-07-2013 om 09:07

Rosa

Ik snap je wel, er zijn namelijk ook campings die wat 'verhuren' maar dat zoek je blijkbaar niet.

amk

amk

21-07-2013 om 12:07

Betalen en aankomen

er is een verschil tussen reserveren en aankomen natuurlijk. Soms neem ik de kosten maar boek ik langer met de mededeling dat ik pas op dag x of y aan kom.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.