Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Hoe was jullie vakantie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sjansje

Sjansje

21-08-2012 om 10:08

Ely (ook ot)

Haha, is misschien een gat in de markt, een galblaasmuseum.

Arawen

Arawen

21-08-2012 om 14:08

Plus en min (galaxis)

De 'minnen' van deze vakantie (2 weken mobile home op een camping in zuid Frankrijk): autopech onderweg, om 2 uur 's nachts 30 km boven Parijs op de peage. Weggesleept, paar uur hotel, volgende dag de hele dag wachten op een reparatie die achteraf niet bleek te lukken. Heen en weer geslingerd tussen hoop en vrees maar motorschade bleek groter dan verwacht. Uiteindelijk weten door te dringen bij de ANWB alarmcentrale en toestemming gekregen voor een huurauto. Vervolgens 2 weken rondgereden in een auto met een Frans kenteken. Incognito, dus..;-) Wat ben ik trouwens blij dat de ANWB ons wel kon helpen, als ik Galaxis' verhaal lees.. ANWB wegenwacht service Europa, vervangend vervoer, reisverzekering voor de hotelkosten, alles was geregeld (al is dat een hoop gebel en frustratie). Alleen de reparatiekosten voor onze eigen auto (veel... sjucht) moesten we zelf betalen.
2e minpuntje: Het bleek de eerste vakantie te zijn waarin het leeftijdsverschil tussen beide zonen zichtbaar werd. De oudste is 18, de jongste 12. Was de afgelopen jaren nooit een probleem, maar nu ging de oudste duidelijk een andere kant op met oudere jeugd, waar kleine broer niet bij paste. Logisch, maar wel vervelend voor de jongste, die nu moest leren niet achter zijn broer aan te lopen maar eigen vrienden te zoeken. Is 'm, na wat mopperen en verongelijkt zijn, overigens uiteindelijk wel prima gelukt.
Overigens hebben we verder, met de huurauto, een prima, zonovergoten, ziekte/ongeluk vrije en geweldige vakantie gehad!

Jujube

Jujube

21-08-2012 om 19:08

Mooi

Mooie vakantie gehad; 2 weken Zweden, 4 dagen Denemarken. Eerste week: midden-Zweden (Dalarna); prachtig, rust, ruimte, bossen, bergen, meren, elanden. Tweede week op
Öland ; mooi eiland in de Oostzee, overblijfselen uit vikingtijd, burchten en aan de wal de mooie stad Kalmar.
Denemarken (Sjaelland); prachtig huisje aan zee (Kattegat), Kopenhagen eens goed bekeken, relaxen in de zon. Ook de puberdochters hebben zich uitstekend vermaakt.
Groet,
Jujube

Texel, kon niet beter!

3 weken Texel, op Loodsmansduin. Stralend weer, strand, lekker in de zee gezwommen, door de bossen gefietst, de dorpjes beozocht, heerlijk! Ben poepbruin & hoogblond geworden ;-)
Vooral 3 weken geen tv, geen PC, geen telefoon, constant buiten en tussen manlief en mij gaat het beter dan ooit! Wat wil een mens nog meer?
(Een huisje op Texel wellicht?)

Margriet*

Margriet*

21-08-2012 om 21:08

Met de camper

Heel rustig aan via Belgische Ardennen Frankrijk ingereden. Stukje Route du Soleil. Doordat de sigaretteaansteker niet goed werkte hadden we geen Tomtom en de kinderen geen filmpjes. Gelukkig bood de wifi op de campings download mogelijkheden voor spelletjes voor de ipod/ipad en werd deze in goede harmonie gebruikt. Geen ruzie gekregen over routes met man want het maakte niet uit waar we uitkwamen. Uiteindelijk op een leuk camping in de Auvergne beland. Lekker weer gehad, gezwommen in meren, zwembaden en riviertjes en via Luxemburg weer teruggekeerd.
Er wel achtergekomen dat campinggidsen echt hopeloos ouderwets zijn en je de leukste campings of op de bonnefooi vindt (ging prima, een keer complet maar dat was toen iedereen nog vakantie had) of googlend (via Zoover was het beste resultaat). Volgend jaar weer maar dan naar Spanje?

Thursday Next

Thursday Next

22-08-2012 om 16:08

Heerlijk,

gefietst (650 km) door Nederland. We hebben de laatste jaren een camper gehuurd, wilden dat dit jaar ook weer maar we waren te laat met reserveren. Vandaar de fietstocht. We hebben meestal geslapen in trekkershutten, 2 etappes voor het einde van de vakantie de tent opgepakt bij mijn schoonouders en op de laatste camping dus nog in de tent geslapen. Onze vakantie duurde bijna 4 weken en het weer was meestal prima.
Als toetje heb ik afgelopen weekend nog met een groep meiden gekampeerd aan een meer om de verjaardag van oudste te vieren!

Anneke

Anneke

22-08-2012 om 20:08

Vraag voor sjansje

Ja, leuk al die verhalen! Ik wil Sjansje vragen welke camping dat is in het Zwarte Woud. klinkt leuk allemaal.

Sjansje

Sjansje

22-08-2012 om 21:08

Anneke

De camping waar wij op gestaan hebben was Ferienparadies Schwarzwalderhof in Seelbach:
http://www.campingplatz-schwarzwaelder-hof.de/
Mooie camping, hoewel ik de meeste plaatsen wat aan de kleine kant vond. Een paar plaatsen zijn wat groter (en een daarvan hadden wij dus, haha). Op de camping is een wellness-centrum en een (klein) binnenzwembed. Pal naast de camping ligt echter een groot buitenzwembad, waar je als campinggast gratis van gebruik kunt maken.
Hele mooie douches en toiletten, en ook de mogelijkheid om een prive-badkamer te huren. Klein winkeltje, Wifi, speeltuintje en een restaurant waar je heel goed (en niet duur) kunt eten.

In de omgeving is heel veel te doen, wij zijn nu al een aantal keren in het Zwarte Woud geweest, en gaan er graag weer naartoe; we hebben nog zoveel niet gezien en gedaan.
Wij hebben veel informatie over de bezienswaardigheden van de volgende site gehaalt:

http://www.puntjes.de/zwarte_woud.htm

Echt een aanrader!

Anneke

Anneke

22-08-2012 om 22:08

Bedankt!

Bedankt voor je informatie. We zijn pas in Europapark geweest en willen er graag nog eens heen in combinatie met en vakantie. Dus een goede tip!

liora

liora

24-08-2012 om 12:08

Arawen

Wat grappig dat dit de eerste vakantie is dat het leeftijdsverschil lastig was. Mijn kinderen zijn 3 en 9 en ik moet echt zoeken Naar plekken en activiteiten die voor beiden leuk zijn!

Italië

Zalige vakantie gehad aan het Lago d'Orta. Leuke camping waar we een hele mooie plek hadden met prachtig uitzicht over het meer. Leuke uitstapjes gemaakt en een dagje naar Milaan geweest. Kinderen heel veel gezwommen in het zwembadje en ik heb stapels boeken gelezen. Ik zou zo weer terug willen!

Julia64

Julia64

26-08-2012 om 17:08

Mariola (o.t.)

Hoi Mariola,

Even nieuwsgierig, op welke camping stonden jullie aan het Ortameer? Camping CUsio, toevallig...? Wij waren daar in de week van 4 tot 11 augustus (de week daarvoor zaten we wat zuidelijker in Piemonte). Hele leuke camping trouwens, sowieso de hele omgeving sprak ons erg aan. We willen zeker nog een keer terug, want hebben nog lang niet alles gezien in een week.

Julia (o.t.)

Wij stonden daar ook! En ook nog wel gedeeltelijk in dezelfde periode. Wij zijn in totaal twee weken geweest; de laatste week dat wij er waren was 4 tot 11 augustus. We hebben elkaar dan vast wel een keer bij het zwembad gezien

Wij waren er al voor de tweede keer. Vorig jaar werd ons Camping Cusio aanbevolen door een familielid, en het beviel toen zo goed dat we dit jaar zijn teruggegaan. Weer een supervakantie gehad! De kinderen willen volgend jaar weer terug.

Groet,
Mariola

ezelin

ezelin

26-08-2012 om 20:08

Frankrijk

Heerlijk al die verhalen!

Wij hebben een week met 2 ezels gewandeld, heel bijzonder! Ik vond het heerlijk om dit als gezin te doen, overdag lekker actief en 's avonds aankomen in leuke hotelletjes en met zijn allen aan tafel.
Daarna nog 2 weken een zeer klassieke franse campingvakantie: zwemmen, tafeltennissen, kaarten in de schaduw, lezen, af en toe naar een markt, een meertje, een waterval, een kasteel. Dochter kreeg Frans vriendinnetje wat ze geweldig vond. We hebben dit jaar bewust een camping gezocht met wat minder Nederlanders. De afgelopen jaren hebben we een paar keer op campings met alleen maar Nederlanders gezeten, dat geeft (ons) toch iets minder het gevoel van echt weg zijn.
Ik geniet ook zo van het met elkaar zijn, van de harmonie, van de bijzondere karaktertrekken die op zo'n vakantie extra duidelijk te zien zijn (de een heel sociaal, de ander heel gedreven met iets bezig, etc.)

ezelin

ezelin

26-08-2012 om 20:08

Anneke 2 vragen

Anneke je fietsverhaal klinkt leuk, met welke organisatie hebben jullie dat gedaan?

En wat betreft de narrowboats, in welk deel van engeland?

Bedankt!

Vraag aan ezelin

Dat klinkt leuk zeg, dat wandelen met ezels. Mag ik vragen waar jullie dat hebben gedaan?

Groet,
Mariola

Julia64

Julia64

27-08-2012 om 09:08

Mariola (nog 1x o.t.)

Haha Mariola, wat grappig! Wij hadden een caravan gehuurd (vlak bij het deel met Italianen met vaste standplaatsen) en mijn zoon (11) was idd niet uit het zwembad te slaan. We hebben het erg naar ons zin gehad, zo'n leuke, ongedwongen sfeer, aardige eigenaren, gezellig restaurantje, etc.etc. Onze zoon moesten we regelmatig pas om een uur of 11, half 12 's avonds bij de pingpongtafel vandaan plukken ("we wilen naar bed!" haha).
Zoon wil ook volgend jaar weer, dus wie weet...;-)

groet
Julia

Julia (o.t.)

Wij zaten in een van de houten huisjes aan het einde van de camping. We hadden echt mazzel want het was het huisje met uitzicht op het meer. Een prachtige plek! Onze kinderen (9 en 7) zijn niet zoveel bij de pingpongtafel geweest maar hebben bijna alleen met hun vriendjes in het zwembad gelegen. Ze willen volgend jaar weer naar deze camping, maar wij zijn - na twee opeenvolgende jaren aan het Ortameer - weer even toe aan iets anders.

Groet,
Mariola

ezelin

ezelin

27-08-2012 om 19:08

Antwoord voor mariola

Mariola, we hebben gewandeld in de Morvan. Alles geregeld bij deze meneer:
http://www.les-escapades-de-stephane.com

En dan de zes dagen door de haute morvan route.

Ik heb ook erg leuk e-mailcontact gehad met deze organisatie in de pyreneen, zij hadden echter geen ezels meer in de periode dat wij konden.
http://www.ariege.com/panoramane/info.html

Verder kun je ook met SNP op verschillende plekken wandelen.

Erg leuk! Groetjes!

Petr@

Petr@

28-08-2012 om 20:08

Super!

Wij zijn 2 weken naar Curacao geweest met het hele gezin en hebben niet alleen geweldige duiken gemaakt, maar ook genoten van de gezelligheid van onze vrienden die we 1 jaar niet gezien hadden.

Voor het eerst in mijn leven heb ik heimwee naar een vakantiebestemming... niet naar het boven-, maar naar het onderwaterleven. We hebben dus al afgesproken dat manlief en ik volgend jaar op het huis van onze vrienden gaan oppassen als zij op vakantie gaan )

Anneke

Anneke

28-08-2012 om 22:08

Antwoord voor ezelin

Wij hebben de fiets/kano/fossielen hakken bij SNP reizen gedaan. Ze hebben daar reizen voor ouders met kinderen, de travelkidsreizen, dit was een individuele reiz, er zijn ook groepsreizen. (ik werk er zelf, vandaar...) Tik bij SNP "Altmuhltal" in.
De narrowboat was op het Grand Union Canal, ten noorden van Londen. Het was niet het allermooiste kanaal, maar om eens uit te proberen was het goed. De werf, waar we de boot hadden gehuurd was in Leighton Buzard en heette Wyvern Shipping. Ze hebben ook een website. Ze hebben echt prima boten en je krijgt een goede instructie. Volgende keer wil ik naar Wales.
Nou, weer genoeg reclame gemaakt, maar zo kan ik iedereen weer een plezier doen!

Paal

Paal

29-08-2012 om 18:08

Venetië

Wij zijn met 4 pubers op het schiereiland onder Venetië geweest. We dachten van te voren dat dochter (bijna 18) wel met vriend of vriendinnen zou willen gaan. Niet dus aangezien we zoon van 16 al hadden beloofd dat hij iemand mee mocht nemen gingen dochter en vriend ook alle 2 mee. Het was geweldig. Soms met ons zessen dingen gedaan maar ook veel met ons tweeën. En natuurlijk ook groep van vier in allerlei combinaties. Totaal 11 dagen en toen waren we daar ook klaar. Gok dat het volgend jaar met ons twee wordt.

Isabella

Isabella

31-08-2012 om 22:08

Heej wat leuk!

Die tip van L'Anse du Brick was van mij. Echt keileuk om te lezen dat jullie het er ook zo fijn hebben gehad. Ik word er spontaan helemaal blij van.

Muriel

Muriel

31-08-2012 om 22:08

Frankrijk

Fantastische vakantie met dank aan Ouders Online. Jaren terug kwam hier de tip voorbij van een fijne, kleine camping in de Ardeche. Ik heb hem in mijn favorieten opgeslagen en dat kwam dit jaar goed van pas. Camping Le Plan d'Eau was geweldig leuk. Direct aan de rivier, klein zwembad, prachtige omgeving in het iets minder toeristische deel van de Ardeche.

Super voor een kampeervakantie met tieners!

Groetjes,
Muriel

Safari in tanzania+zanzibar

Wij zijn 'dus' (ook uitgebreid over gepost hier vantevoren, en veel handige tips gekregen) op safari geweest naar Tanzania.

Gevlogen op Kilimanjaro, en via Tarangire Park, Lake Manyara, Serengeti en de Ngorongoro nasr Arusha. Safari was onvergetelijk, al die verschillende parken, de natuur, de zo enorm aardige mensen en vooral de dieren. Hele kuddes olifanten, zo om onze auto heen. De 'big five', maar nog veel en veel meer. Geweldig om ze zo te zien. Daarvandaan binnenlandse vlucht naar Zanzibar waar we nog n week genoten hebben van hagelwiite stranden, palmen en prachtige zee waar we ook veel gesnorkeld hebben.

Het was voor ons alledrie (jongste van 14 was mee) onvergetelijk!
Oudste dochter was met vriendin 2 mndn backpacken door Maleisie en Thailand, ook een geweldige reis geweest.

Wij hebben dus wel n bijzonder vakantiejaar gehad na jarenlang in NL. Enorme uitgave, maar zeer de moeite waard!

Mare

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.