Vakantie en uitjes
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Mover
08-10-2012 om 19:10
Goedkope tickets
Wij willen graag in de herfstvakantie een paar dagen weg. Waarheen maakt niet zo veel uit, het liefst vliegen we naar de zon, maar een stedentripje is ook leuk.
Wat ik zou willen is een website waar we in een oogopslag de prijzen van vliegtickets zien naar diverse bestemmingen, eventueel per land gesorteerd. Dat ik dan op basis van die goedkope ticketprijzen kan beslissen wat mijn vakantiebestemming wordt (de site Kayak is zo'n voorbeeld, maar dekt de lading absoluut niet).
Retourvliegprijzen die ik in mijn hoofd heb zijn 100-150euro pp (max). Ik kan heel aardig googelen, maar heb dus geen zin om bij iedere luchtvaartmaatschappij alle bestemmingen te testen met de tarieven. Hotel oid dat zoek ik er wel bij, da's nooit een probleem.
Waarschijnlijk zoek ik een website die niet bestaat Wie heeft een goede tip?

Thea
08-10-2012 om 19:10
Bestemming
Ik ga ervan uit dat de bestemming nogal wat uitmaakt. Nu lijkt het hoe goedkoper - hoe beter.
Ik zou eerst eens kijken waar je naar toe zou willen. www.lowcostairlines.nl biedt wel direct een goed beeld.
Het goedkoopste is nog steeds Ryanair en Easyjet. Veel verder hoef je dus niet te kijken. En nee, die sites zijn niet inzichtelijk. Dat is ook niet de bedoeling. Het is de bedoeling dat jij denkt een hele goedkope aanbieding te hebben en dat je alsnog een poot wordt uitgedraaid Bij Ryanair komt er sowieso 60 euro administratiekosten bij voor een retourticket. En dan mag je nog niet eens een koffer meenemen.
Voor de herfstvakantie ben je al te laat voor de echt leuke deals.
Succes!

Tijgeroog
08-10-2012 om 23:10
Thea
Wanneer moet je dan kijken voor de leuke prijzen? (Alvast voor volgend jaar)

Mover
09-10-2012 om 16:10
Bestemming is niet belangrijk :)
Klinkt raar, maar zo is het wel. Het maakt ons niet zo veel uit waarheen we gaan. Het is zelfs niet eens zeker of we gaan. Dat hangt namelijk af of we een leuke bestemming vinden voor niet zo veel geld.
Maar ik begrijp dat er niet zo iets is als een verzamelsite. Ik zal eens bij het reisburo informeren of ze lastminutes hebben: vandaag boeken, morgen weg. Dan ga ik gewoon in de herfstvakantie alsnog beslissen of ik wegga. Geen drama als we niet gaan. (We zijn nog nooit van ons leven in de herfstvakantie weggegaan Ik blijf googelen.

ijsvogeltje
09-10-2012 om 21:10
Mover
Kijk eens op websites als vliegtickets.nl, cheaptickets.nl, vliegtarieven.nl, daar vind je van alles. En ook allerlei aanbiedingen op een rij.

Mover
09-10-2012 om 21:10
Super
Die site van Dreizen is errug handig! Bedankt voor de tip. Ik ga eens op mijn gemak zoeken. Precies wat ik wilde. Het is zelfs goedkoper om een pakketreis te boeken, dan een los vliegticket en losse accomodatie, zo lijkt het nu -na een eerste snelle scan van de site.
Nogmaals dank!

Moppeke
10-10-2012 om 22:10
Voordat je bij d-reizen boekt...
check eerst even of die reis elders toch niet goedkoper is.
D-reizen zegt dat zij dat zelf zijn, omdat ze de goedkoopster aanbieder van de reis zoeken, maar wij hebben al twee flink kunnen besparen door een reis uiteindelijk elders te boeken. Altijd nog even vergelijken dus.