Vakantie en uitjes
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

tonny
28-09-2012 om 09:09
Gevoelens die niet bij vakantie(voor)pret horen !! (?)
Hebben jullie dat ook wel eens? Dat je bij de laatste klusjes voor vertrek denkt: misschien kom ik wel nooit meer terug? Je weet best, de meeste mensen komen gelukkig weer veilig en voldaan terug van hun reis, maar het kán anders gaan - waarom zou het een ander treffen en jou niet.
Ik herinner me dat ik 12 jaar geleden met een van onze zoons naar Rome ging. We hadden toen nog een druk gezin in huis. Ik hing in de badkamer een lijstje op met hoe ik gewend was om de was te doen. Stel dat ik niet terug kwam, dan wisten ze in elk geval hoe het verder moest. Absurd natuurlijk, alsof bij verlies de was je eerste zorg is.
Maar ik geloof dat ik niet alleen ben in deze gevoelens, alleen worden ze zelden benoemd, behalve dan 'kom weer veilig terug' van de (groot)ouders. En de reisverzekering.
Het volgende gedichtje raakt me altijd. Bepaalt me bij de grote waarde van wat er is. Je naaste mensen om je heen met wie je je zo verbonden voelt. Dat kan niet kapot!
Afscheid - Adriaan Morriën
Zul je voorzichtig zijn?
Ik weet wel dat je maar een
boodschap doet
hier om de hoek
en dat je niet gekleed bent voor
een lange reis.
Je kus is licht,
je blik gerust
en vredig zijn je hand en voet.
Maar achter deze hoek
een werelddeel,
achter dit ogenblik
een zee van tijd.
Zul je voorzichtig zijn?

Hanny61
28-09-2012 om 12:09
Ik ook
Mijn man vertrok naar een afspraak. Meestal krijg ik wel een kus, maar ook wel eens niet. Zo ook vandaag. Ineens dacht ik: "Stel je voor dat hij niet terug komt, dan hebben we niet eens echt afscheid genomen." Wat een akelige gedachtengang is dat. Maar blijkbaar ben ik niet de enige.

Shonagh
30-09-2012 om 22:09
Wel tijdens de reis
Wanneer we samen vliegen of al op bestemming zijn. Maar we zitten veel vaker met zijn twee-en in de auto, dus de kans dat ons dichter bij huis iets overkomt is veel groter.

Bellefleur
04-10-2012 om 11:10
Als we de oprit oprijden,
Schiet ik vol. Honderden kilometers ver weggeweest. En nu zijn we weer veilig terug. Wat een wonder. Eigenlijk is het elke keer verbazing dat alles goed gegaan is.

krin
05-10-2012 om 21:10
Andersom
Ik ben vaak bang dat er iets met de thuisblijvers gebeurt terwijl wij op vakantie zijn. Dat je thuiskomt en er is iemand in de tussentijd ziek geworden of doodgegaan. Ik ben altijd blij als iedereen er nog blijkt te zijn als ik terugkom.

Eira
07-10-2012 om 15:10
Dat heb ik altijd eigenlijk wel, ben daar te veel mee bezig, te bezorgd, moet oppassen dat het geen dwang wordt..
Je leest wel eens van die verhalen, gezinnen die niet meer terugkomen van vakantie, een kind wat overleeft en de rest niet, ik moet er niet teveel aan denken..
Hetzelfde als de kinderen op schoolreis zijn, ik ben altijd blij dat ze weer terug zijn.
Wat een prachtig gedicht, kippenvel..

mijk
08-10-2012 om 22:10
Dat gedicht hang bij mij in de gang
en ik ben dus ook zo'n muts.... Kinderen hebben het ook. Man snapt er niets van, maar hij belt braaf als ie op reis is....
Mijk