Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

bertje1

bertje1

03-02-2013 om 11:02

Frankrijk, mooi weer

dit jaar willen we toch eens lekker weer... we gaan in de zomervakantie naar frankrijk. Nu ken ik frankrijk van een eerder (waardeloos) bezoek aan: super heet (dus water nodig), middle of nowhere (wel rust, maar wil ook wat te zien hebben) en ik wil lekker weer... natuurlijk altijd vraag maargoed.
We willen in een huisje. Wie heeft ideeen welke omgeving leuk is? (niet aan zee en zuid fr. hoeft ook niet)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Anne Carin

Anne Carin

03-02-2013 om 12:02

Mooi weer

Wij zijn tussen 2003 en 2008 4x op zomervakantie geweest in Frankrijk. In 4 verschillende streken nl Dordogne, Auvergne, Ardeche en bij het meer van Annecy. Da's allemaal een beeetje midden-Frankrijk. Allevier de keren hebben wij mooi weer gehad, temperaturen zo 23 tot 27 graden en redelijk veel zon. Maar ook alle vakanties wel een dag of 2-4 regen. Dat heb je volgens mij altijd wel in Frankrijk. Het weer is er minder stabiel dan in bijv. midden Italie waar wij de laatste jaren heen gaan. Je kunt het treffen. Toen wij bij Annecy aankwamen was het net droog geworden (de hele camping was nog drassig en dampig) na een aantal dagen flinke regen. De rest van onze vakantie hebben wij nauwelijks nog regen gehad, 2 of 3 x een buitje. Qua bezienswaardigheden vond ik meer van Annecy het leukst en meest gevarieerd. Leuke stadjes, mooie bergen, kabelbaan, kastelen, klimpark, boottochten ed op het meer. Van alles te doen in een prachtige omgeving.

Kari1

Kari1

03-02-2013 om 20:02

Trek een lijn

Een dag of wat regen moet je overal wel incalculeren, maar als je een lijn trekt van Bordeaux naar Lyon is het weer daaronder stabieler dan erboven. Waarbij het in de bergen (Annecy!) dan weer onstabieler is. De Dordogne ligt net op de grens en het kan daar ook flink nat zijn.
Wij zoeken ook graag een stabiel klimaat maar niet te heet. In dat licht ben ik wel fan van de Vaucluse en niet te ver oost in de Drome. De Gard is ook prima. Dat zijn ook gebieden waar een goede combi is van leuke dingen te zien en te doen en toch niet zo megadruk.
Kari

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.