Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Florida

Wie heeft er leuke ideeen voor een voorjaarsvakantie naar Florida, 2 weken in de meivakantie. We zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen 6 en 10 jaar oud. We willen een auto huren en zoeken een route die niet teveel kilometers maakt maar wel wat ziet van de staat. We willen iig naar de keys.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bennikki

Bennikki

22-12-2012 om 22:12

Jaloers

Ik ben er al een paar keer geweest, helaas al weer een paar jaar geleden... Met 2 kinderen van 6 en 10 ontkom je toch niet aan de pretparken denk ik, daar kun je alleen al 2 weken doorbrengen natuurlijk. Ik zou naar Universal Islands of Adventure gaan voor de Harry Potter Wizarding World en achtbanen. Naar Typhoon Lagoon om te zwemmen, in mei heb je meestal prachtig weer.. Epcot, ook zo leuk. Wat ik heel leuk vond was een tocht met zo'n glass bottom boat (had ik als kind in de Donald Duck gelezen) in een gebied met het helderste zoetwater dat ik ooit heb gezien, prachtig! Was in midden-Florida, weet de naam even niet meer..Outlet shoppen is ook een big deal daar.
Jaloers dus!

Allesamerika.nl

Dag Celine,
Kijk eens op het forum van allesamerika.nl Daar vind je heel veel info!

Leuk!

Wij zijn de afgelopen 2 jaren geweest, 1 keer in de meivakantie en 1 keer in de zomervakantie. Onze kids waren de laatste keer 3 en 6 jaar. Helaas hebben wij dit schooljaar geen lange meivakantie dus slaan we nu over (zomer is toch ietsje te warm en duur). Maar in 2014 willen we weer gaan.

Als je een week rondom Orlando blijft, raad ik je aan om een villa te huren. Heerlijk luxe, lekker ruim en met zwembad, jacuzzi en buitenkeuken Dit biedt zoveel meer comfort dan een hotelkamer en is niet eens duurder. Je kan nl makkelijk alles zelf regelen, auto via eautohuur.nl. Dit was onze villa afgelopen zomer: http://www.homeaway.nl/vakantiewoning/p271169

Vanuit deze omgeving kan je naar Disney World, Seaworld, Legoland, Cape Canaveral, St. Augustine, strand en natuurlijk outlet shoppen. Verder zijn in Florida Sanibel Island/Captiva, Miami, en the Keys een aanrader.

Veel informatie en reisverslagen kan je vinden op floridaforum.nl. Als je meer vragen hebt, hoor ik het graag.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Sahara

Sahara

30-12-2012 om 11:12

Twee keer geweest

Als ik twee weken zou gaan dan zou ik drie plekken uitzoeken en daar lamger blijven.

1. Orlando
2. Fort meyers (of sanibel island)
3. Key largo

Wij verbleven twee keer in Orlando in het Floridays resort. In een appartement geschikt voor 6 personen. Ideale ligging t.o.v. Attractieparken en op loopafstand van een supermarkt. Niet te missen in Orlando zijn Seaworld, magic kingdom en epcot. Tickets voor seaworld zijn het makkelijkste en goedkoopste via de site te kopen en tickets voor disney (hopperpass kochten wij via een Amerikaanse website). Vanaf orlando kan je ook makkelijk een dagexcursie doen naar clearwater of st. augustine. Je kan er makkelijk een week doorbrengen.

Fort Meyers spreekt voor zich.

Key largo ligt gunstig als je weer naar huis vliegt vanaf Miami. En je kan vanaf Key Largo een dag op en naar Key West.

marit

marit

02-01-2013 om 10:01

Wat ik nog mis zijn de National Parks www.nps.gov en State Parks.
Wij hebben er verscheidene gezien, o.a. Biscayne, Everglades en Big Cipress. MEt de rangers hebben we boottochten, kanotochten en excursies / rangertalks gedaan. Onze dochter deed mee aan het Junior Ranger programma. We hebben honderden alligotors gezien, krokodillen, schildpadden, wasbeertjes en ga maar door. Het meeste overigens zonder Ranger.
Wij hebben een rondreis gemaakt. Overal 1 of meerdere dagen overnachten. Begonnen op een van de bovenste eilanden van de Keys, vervolgens via de Everglades naar de westkust en weer binnendoor richting Disney. In de buurt hebben we een huis gehuurd en zijn van daaruit naar de Disney parken geweest. ook Cape Canaveral hebben we an daaruit bezocht.
Vanuit de Keys hebben we gesnorkeld en met dolfijnen gezwommen. Een hele belevenis.

Cypress, meer tips

Ik weet niet of je met Big Cypress, Cypress Gardens bedoeld maar dit bestaat niet meer. Is nu Legoland geworden, maar hier kan je nog steeds delen van het oude Cypress Gardens zien.

Everglades is zeker leuk maar wij werden er letterlijk weggejaagd door de muggen! Alligator airbote rides kunnen ook in de omgeving van Orlando. Een andere tip is zwemmen met manatees (zeekoeien) in Crystal River. Of Kelly Park, waar je met een tube de rivier af kan en daar ook kan picknicken/bbqen in de natuur. Of naar het Dali Museum in St Petersburg.

Je invulling hangt heel erg af van je interesses.

Celine07

Celine07

07-01-2013 om 23:01 Topicstarter

Ga zo door!

Leuk om te lezen hoor al die verschillende reacties. We hebben een iets meer vastomlijnd plan. Vliegen vanuit Düsseldorf rechtstreeks op Miami. We blijven op de verschillende locaties tussen de 2 tot 4 nachten, Miami, de Keys, Sanibel Islands en Orlando. We willen ook graag naar het Dali museum in St. Petersburg.
Graag zwemmen met dolfijnen, een avond in Key West, Everglades of die andere optie dus die hier net genoemd is. Kennedy space park, en een paar Disney parken voor de kinderen. Iemand noemde ook dat mooie zwembad in natuursteen. dat lijkt me heel mooi.
Nu nog hotels uitzoeken, vlucht is iig geboekt voor 2 weken. Zin in!

Als je durft....

..kan je hotelkamers boeken via Hotwire. Zeker als je wel een voorkeur hebt voor een bepaalde categorie hotel (bijv. 3/4*) en een bepaalde wijk, maar het niet één specifiek hotel hoeft te zijn, kan je hier goede deals mee krijgen. Of Priceline maar dan moet je zelf bieden. Je hebt ruim te tijd dus lees je in op het Alles Amerika Forum of het Florida Forum.

Ik had vorig jaar zo een goede deal in het Westin Ft Lauderdale Beach Resort, 2 kamers met een connecting door voor de prijs van 1.

marit

marit

10-01-2013 om 11:01

Big cypress

Big Cypress is een national preserve. Geen "pretpark". En het bestaat nog steeds hoor.

Muggen zijn er in bepaalde periodes overal. Misschien iets meer in de Everglades, maar ook het huis wat wij hadden gehuurd voor de bezoeken aan Disney had een zwembad omheind met muggengaas. Wij waren vroeg, eind april, maar volgens een Amerikaanse vriend kun je een maand later heel veel last hebben van muggen.

De meeste alligators hebben wij gezien vanuit de auto of lopend. We hebben geen speciale tocht geboekt hiervoor, ze zitten toch overal. De kanotocht door de mangrove (wel met ranger) was een hele belevenis, maar geen alligators gezien. Wij zijn voor de natuur gegaan in combinatie met Disney, daardoor hebben we misschien sommige echte toeristische highlights niet gedaan.

Big Cypress kende ik niet, Cypress Gardens wel vandaar de verwarring. De laatste was een botanische tuin maar bestaat niet meer, ik ben daar ook nooit geweest. Nu is het onderdeel van Legoland.

Wij hebben nergens last van muggen gehad, behalve bij de Everglades. Hele zwermen die op je af kwamen, ik ben er gewoon voor gevlucht. Dat was in juni. Misschien toevallig piekseizoen. Ons huis in Davenport had ook zo'n kooi zodat het zwembad mooi schoon bleef, maar als wij op straat liepen merkte ik niks van muggen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.