Deprecated: Automatic conversion of false to array is deprecated in /var/www/oudersnl/system/core/class_system.php on line 259
Favoriete bestemmingen | CJG forum door Ouders.nl
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Favoriete bestemmingen

Dit jaar drie weken op verschillende plekken aan de noordkust van Spanje geweest. Prettig klimaat, leuke plaatsen, indrukwekkende kliffen en mooie stranden. Lekkere wijn gedronken en gezellig contact met Spanjaarden in een soort combinatie van steenkolen Spaans en Duits en Engels.
En hoewel het echt heel leuk was, verlang ik toch heel erg naar mijn lievelingsvakantiebestemming in Europa, de Kroatische kust. Gastvrije mensen, rustige kiezelstranden, boottripjes naar de eilanden. Ja, volgend jaar gaan we weer naar Kroatie, en dan het liefst naar een eiland. Ik ben benieuwd wat jullie lievelingsplek is inEuropa, wie weet brengt het mij inspiratie om toch iets anders te overwegen dan Kroatie.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

28-07-2012 om 13:07

Wisselend

Mijn grote heimwee plek binnen Europa is IJsland. Zo mooi, zo rustig (nou meestal dan, niet als je zo ongeveer naast DE atractie van IJsland je tent hebt opgezet. Geisyr, en zijn kleine zusje gaat keurig elke 8 minuten af) Dat wil ik mijn dochter zeker nog eens laten zien.

Andere mooie plek: Nederland, zeker als je het wandelend door kruist.

Frankrijk viel wat tegen. Andalusie vond ik ook mooi, vooral om de culturele dingen.

Noorwegen valt ook in de categorie heimwee.

Maar mijn all-time favorite is Zuidelijk Afrika en dan met name Namibie. Daarbij vallen Nepal, Australie en Amerika in het niets.

Portugal en zeeland

en dan met name de ALgarve.Wat is het daar mooi,schoon,rustig en zonnig.
En natuurlijk Zeeland ,daar kom ik al 40 jaar elk jaar minstens een week,elke keer weer naar een ander eiland,.Volgende week gaan we naar Goeree overflakke(officieel is dit Z-H)maar wat sfeer en rust betreft is het voor mij ook gewoon Zeeland.

Fiorucci

Fiorucci

28-07-2012 om 17:07

Van alles

Terschelling, Ile de Re, Lissabon, Camden in Londen...dat zijn mijn heimwee plekken..:))

Vic

Vic

28-07-2012 om 18:07

Met stip

Ik vind Frankrijk prachtig, het landschap op Lanzarote erg indrukwekkend, maar mijn favoriete vakantieland is Engeland. Helaas ben ik er al een paar jaar niet geweest omdat ik met de kinderen eenoudervakanties doe, maar ik zou heel graag nog een keer naar Devon willen en dan vooral naar Dartmouth. Dat is zo'n leuke stad dat ik er zelfs zou kunnen wonen ;-)

Maanve

Maanve

28-07-2012 om 19:07 Topicstarter

Mooi, heimwee-bestemming

amk, wat een (voor mij nieuw) mooi woord; heimwee-bestemming.
In mijn keuze voor Kroatie speelt waarschijnlijk mee dat ik daar ben geweest op hele gelukkige momenten in mijn leven. De eerste vakantie met mijn man waarin we hebben gebackpackt vanuit Dubrovnik, nog eens een stedentrip naar Split en de zomer waarin ik zwanger was van mijn eerste en de hele wereld er zo mooi uitzag.
Ik ga zo eens wat meer opzoeken over Devon, ken Engeland eigenlijk helemaal niet zo goed. Kom maar door met die bestemmingen verder ;-)

Chippie

Chippie

28-07-2012 om 21:07

Toscane

In Europa heb ik bij Toscane echt een thuiskomgevoel. Dat heb ik met geen andere plek in Europa.

Buiten Europa wil ik graag veel verschillende landen zien en zijn er plekken waar ik graag naar toe terug wil. Amerika en Nepal vond ik erg mooi, misschien toch maar eens naar Namibie...

Vera*

Vera*

28-07-2012 om 21:07

Verschil

Wij zijn nu voor de derde keer in Engeland en vinden het hier weer geweldig. Toevallig hadden we het er over dat het hier mooi landelijk is maar dat de temperatuur van (zuid) Frankrijk ook wel lekker is.
Duitsland trekt mij helemaal niet.

Margriet*

Margriet*

29-07-2012 om 14:07

Zoveel

Wat ik zeker de kinderen wil laten zien is Afrika. Daar heb ik erg goede herinneringen in Zuid-Afrika, het ongerepte van Mozambique maar ook Zimbabwe (maar dat is nu niet zo'n goed idee. Ik zou dan wel wat Noordelijker willen gaan (west afrika of Tanzania oid).
Verder qua eten staat bovenaan Italie en qua stranden (wel de rustige stukken). En een goede tweede de pubs in Groot-Brittanie.
Ook in Frankrijk heb ik goede herinneringen op kleinschalige campings waar de sfeer gemoedelijk is.
Een voorwaarde is toch wel het weer dus Zuid Europa is dan favoriet.
Maar de vakantiebestemming hangt toch wel af van het gezelschap, de leeftijd van onze kinderen en het weer. Net een nachtje geslapen in Den Bosch, heerlijke stad.
En de waddeneilanden heb ik ook erg goede heriinneringen aan.

Heimweebestemmingen

Ierland was heel bijzonder: het bovenste stuk langs de kust. De strakblauwe en zilte lucht, gele struikjes (shame on me, weet de naam niet), kliffen, groenblauwe oceaan..

Verder de kust van Californie, daar wil ik zeker naar terug, ooit.

* zucht *

Riieke

Riieke

30-07-2012 om 23:07

Ja die heb ik zeker

Favoriet en toen ongerept in 1981: Santorini. Later heb ik in Israel gewoond en daar heb ik de liefde voor de woestijn ontdekt en de liefde voor Jeruzalem en Haifa waar ik woonde.
Verder nog van recente datum; het Engadin in Zwitserland; fris, schoon, heerlijke berglucht, mooie natuur.

Jujube

Jujube

31-07-2012 om 15:07

Meerdere plekken

Ik heb als kind in Spanje gewoond, dus dat is sowieso een heimweeland (woonde in Madrid, in vakanties vaak naar de costa Verde, waarbij San Sebastian dan weer mijn lievelingsstad is...en zuid-spanje; het Alhambra, de Mesquita...was vroeger veel rustiger en ik kon er rondrennen als kind, nu vreselijk druk). Verder vind ik Normandie echt mooi, vooral bij de invasiestranden. Vaak geweest en een gevoel van thuis komen. Verder de USA, vanaf San Francisco noordwaarts. We zitten op dit moment in midden-Zweden en het rijden, de rust en het landschap hier doen ons zo denken aan het rijden in o.a. Oregon. Heerlijk gevoel dus.
Groet,
Jujube

Suze

Suze

04-08-2012 om 23:08

Vertigo

Bedoel je de Connemara?
Prachtig inderdaad!

Suze

Suze

04-08-2012 om 23:08

In europa: algarve!

Wat was dat 2 jaar geleden een verrassing. Verwachte gewone zandstranden en veel toerisme. Maar wat een prachtige (rotsachtige) stranden en niet super drukte (afhankelijk van de plek). Leuke dorpjes/omgeving. Echt geweldig. Wel warm midden in de zomer (37 graden gehad).

Toscane ook heerlijk, eten in Italie sowieso lekker.

Ierland (Connemara) inderdaad prachtig.

Voor meelezers die ook buiten Europa willen weten wat mijn heimweebestemming is: het Ratchaprabameer in het nationale park (megagroot) Khao Sok (in het zuiden), waar je in vlothutjes op het meer kunt overnachten (primitief, maar GEWELDIG).

Suze

Ja! Daar was het. Prachtige cottage met turfkachel en uitzicht op zee, zo'n stukje zee wat droogviel bij eb.. Zucht :)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.