Vakantie en uitjes
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Vannie
18-08-2013 om 15:08
Engeland geweest
halverwege december vorig jaar heb ik jullie gevraagd over Engeland.
Inmiddels zijn we in Engeland geweest en wat was het fantastisch! Wat is Engeland mooi, en wat een aardige mensen. We hebben het kasteel van Harry Potter bezocht, wat eigenlijk een beetje tegenviel. Onze kinderen hadden gedacht dat je het hele decor van HP kon zien, incl de trappen enzo. Maar ondanks dat was het een geslaagde vakantie, er zijn al plannen om volgend jaar naar Schotland te gaan. Volgens onze buren op de camping (waren Schotten) is Schotland vele malen mooier, leuker en gezelliger. We zullen zien, hebben nog zo'n 360 dagen op te denken
Vannie

Vic
18-08-2013 om 21:08
Lnderdaad
Even een korte reactie want wij zijn nu in Engeland en reageren via de app is lastig.
Ik ben het helemaal eens met wat je zegt. Wat een heerlijk vakantieland, aardige mensen en gewoon heel ontspannen allemaal. Er is veel te veel te doen voor een week ;-)
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vera*
18-08-2013 om 22:08
Engeland vind ik helemaal verrukkelijk. Dit jaar geen fish and chips gegeten. Wat erg, nu moeten we weer een keer terug hihi.
Bij de Tesco heb je gratis wifi :)

irisb
18-08-2013 om 22:08
Wat een boel engeland fans!
Wij zijn ook in Engeland geweest. Heerlijk land, zo veel te doen en te zien. We zijn nog lang niet 'klaar' met Engeland!

Egel
19-08-2013 om 07:08
Hier ook
Wij houden er ook van naar Engeland te gaan. Veel te doen, veel mooie natuur, leuke steden, aardige mensen en bovenal: veel afwisseling.
Dit jaar gingen we naar Schotland. Ik was er 1 x geweest (puberteit) en nu gingen we iets te kirt, maar ontzettend leuk. Idd prachtige natuur maar ook was Glasgow heel levendig (en heerlijk gegeten: met kinderen mocht je niet in de pub maar wel in het restaurantgedeelte ervan en dat was een erg goed restaurant (surprise), ook een Jamie Oliverrestaurant, ook een klein simpel Zuid-Indiaas restaurantje dat erg goed was). Superleuk vervoersmuseum en kunstmuseum (beide gratis toegankelijk).
Edinburgh heel chic, mooi, leuk. Erg veel te zien en te doen.
Natuur in Schotland: daar gaan de meesten natuurlijk voor. En terecht. Onbeschrijfelijk.

Jet
19-08-2013 om 09:08
Ierland
Ik wil volgend jaar graag naar Ierland, neem aan dat dat ook zo leuk en mooi is. Maar nu ik de enthousiaste reacties hier lees begin ik te twijfelen.

Bennikki
19-08-2013 om 18:08
Nog een fan
Wij zaten dit jaar in Devon en Somerset. Ook hier een fantastische vakantie gehad, elke dag 25+ graden en onbewolkt. Wij vonden het ook nog eens niet duur, bijna alles was goedkoper dan hier.
Volgend jaar Lake District of Wales, maar Schotland klinkt toch ook wel weer prachtig als ik dat zo lees.
Fijn dat je het zo leuk hebt gehad Vinnie!

Thursday Next
19-08-2013 om 19:08
Jaaa
wij zijn net terug uit Schotland, de enige "tegenvaller" was dat ik vergeten ben om Shonagh van tevoren te mailen. Nu moeten we dus nog eens terug. We hebben ook al een uitnodiging van de vader van een camping-vriendinnetje van de jongste (7) dus het moet echt. Wat prachtig was het er toch, geweldige natuur en fijne mensen. Gelukkig weinig regen, wel heel veel wind, vooral in het noorden, en niet al te warm. Verrassend mooie witte zandstranden aan de noordkust, sommigen onbereikbaar vanwege een te steile afdaling maar ook de bereikbare stranden waren rustig.

Vannie
19-08-2013 om 21:08
Grappig
Dat er zoveel Engeland fans zijn. Nou wij zijn om...voorlopig geen la douce France, maar we gaan over de zee.
Lake District, hier zijn we geweest, leuke camping gehad. Mooie omgeving.
Nog meer ervaringen?

gruffalo
19-08-2013 om 21:08
Leuk!
Wij waren 2 jaar geleden in Engeland, combi londen, lake district en edinburg. De meiden vinden nog dat het de leukste vakantie ooit was, met zoveel te zien en te doen, mooie steden en natuur...
En daarom gaan we volgend jaar weer. Ik was van plan om dan naar het zuidwesten te gaan, ben alleen bang dat het erg toeristisch is! En daarnaast uiteraard naar de harry potter studios :-)

Vic
19-08-2013 om 23:08
Harry potter studio's
Daar wilden wij ook heen. Helaas bleek het al tot september volgeboekt toen ik begin augustus kaarten wilde bestellen. Dat moet je dus ruim van tevoren doen.

Egel
19-08-2013 om 23:08
Ja Ierland, dat is ook een goed plan. Daar zijn we dese zomer óók nog geweest voor een paar dagen, maar dat noemde ik niet vanwege herkenbaarheid, maar nou ja.
Het was mijn eerste keer Ierland (mijn veel oudere man is bijna overal al geweest) en het was te kort. Maar heel leuk in Dublin, superleuk. Ook met kinderen (je mag met ze in de pub, voor eten en zo). Ook leuke kinderafdeling in museum.
En de natuur. Ja prachtig. Te weinig van gezien, we moeten echt terug. Maar gelukkig toch iets van Ierland geproefd.

Bloemetje11
20-08-2013 om 20:08
Net terug
Wat leuk om te lezen zoveel enthousiaste verhalen. Wij zijn net terug van 3 weken, Kent en Wales. Voordat de kinderen er waren, zijn man en ik geregeld in Engeland geweest. Met de kinderen was een redelijk gegarandeerd zonnetje in bv Italië toch wel erg fijn dus Engeland was lang niet aan de orde. Maar het bleef kriebelen. Trouwens geweldig weer gehad en de kinderen vinden het geweldig. Zoveel te zien en te doen en zooooo mooi. Volgend jaar misschien Schotland of Ierland......

Iris
20-08-2013 om 23:08
Wij ook terug van een narrow boat vakantie
Ja! Engeland is super. ik kom er al meer dan 30 jaar! Dit jaar en vorig jaar hebben we weer een narrow boat gehuurd voor een week en lekker gevaren over de kanalen. Zo leuk! Ook voor de kids, die moeten de sluizen en draaibruggen bedienen, aanmeren, ze kunnen zelf ook sturen en je kunt eindeloos langs de jaagpaden lopen.Je bent heel vrij en 's avonds aanmeren op een mooie plek. Ook nog drie dagen in York geweest. Erg leuk.

irisb
21-08-2013 om 10:08
Iris
Dat lijkt me zo ontzettend leuk! Waar heb je die narrowboat geregeld? Was het heel duur? Wij zouden dat graag ook eens doen!

Iris
22-08-2013 om 16:08
Informatie narrow boats
Ik heb de website www.canaljunction.com gevonden. Daar staat veel informatie op. Er is een kaart met alle kanalen. Klik je op een kanaal, dan krijg je de verhuurbedrijven te zien waar je boten kan huren. Het beste kun je rechtstreeks via de verhuurder huren. Je kunt ook bij www.waterways.com kijken. Daar kun je een datum invullen, met hoeveel personen je bent en dan rolt er vanalles wat vrij is uit.
De prijs hangt af van de grootte van de boot. Het is niet echt goedkoop, maar je hebt wel alles aan boord. Een soort varend smal vakantiehuis.
Wij hadden een 6 persoons boot, 20 meter lang. je hebt geen vaarbewijs nodig, je krijgt uitgebreid instructie hoe je moet sturen, aanmeren en de sluizen bedienen. Als je beginner bent kun je het beste een kanaal nemen met niet al te veel sluizen. En een heen-en -weer route. Voor een rondje varen moet je al snel twee weken uittrekken en dan moet je ook veel varen. Het is niet moeilijk, je gaat ook niet hard. En je kunt over de jaagpaden wandelen. Wil je nog meer weten dan hoor ik het wel!
Succes!

irisb
22-08-2013 om 16:08
Dank
Website currently under construction, maar het heeft geen haast. Lijkt me erg leuk. We zouden wel moeten kijken hoe e.e.a. te combineren met ons caravannetje. Misschien is een paar dagen ook mogelijk. Ik zal de website later nog eens opzoeken.
Dank je wel!

May
22-08-2013 om 22:08
Groot huis in engeland?
We gaan al jaren met een grote groep op vakantie en zouden ook grasg eens naar engeland, iemand tips voor een huis waar 35 mensen in kunnen? Of een site met degelijke huizen?

Iris
23-08-2013 om 12:08
Antwoord voor irisb en may
Voor May: wat je kan overwegen om in een youthhostel te gaan. Die kun je huren met een groep. Zijn vaak op hele mooie plekken in mooie landhuizen. Er is een keuken zodat je zelf kan koken.
Voor irisb: Zo'n narrowboat kun je ook een paar dagen, midweek of lang weekend proberen.
Er is een altijd parkeerterrein waar je de boot huurt en daar kun je de auto plus caravannetje gratis parkeren. ( mijn achternaam begint ook met een B)
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.