Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

amk

amk

27-12-2012 om 15:12

Edinburgh / schotland

Ik denk er over om met mijn 7 jarige meid naar Schotland op vakantie te gaan of anders een stedentrip Edinburgh (4/5dagen) te doen.

Iemand tips? Liefst of the beaten track.
activiteiten, restaurants, overnachting maakt niet uit.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kijk eens op

www.schotlandforum.nl

goeie keus :o)

Oeps

was net in Off Topic haha. Het Schotlandforum is heel informatief, veel te lezen en misschien kom ik je daar wel weer tegen :o)

amk

amk

27-12-2012 om 16:12

Ga ik doen

had gister al bijna de boot gereserveerd tot ik bedacht dat ik eigenlijk nog helemaal niet weet wanneer ik weg kan.

Ja dat is wel zo handig ;o)
Als, je een stedentripje naar E'burgh wilt doen, kan je denk ik beter vliegen ( KLM of Easyjet). Maar Schotland is echt prachtig, dus als je meer van Schotalnd wilt zien is een eigen auto ( of huur) eigenlijk wel een must. Jij wandelt ook graag he, nou dan kan je je hart ophalen !

amk

amk

28-12-2012 om 09:12

Klopt

ik wandel graag, de westhighland way staat al jaren hoog op mijn lijstje.
Ik heb even op het forum gekeken, maar het is niet zo actueel. Het laatste bericht over met de kinderen is uit 2009. Sommige van de tips daar zijn inmiddels niet meer actief.

Als het een stedentrip wordt dan wordt het met het vliegtuig, of want daar is dochterlief ook dol op met de nachttrein heen, en met het vliegtuig terug.

En als we voor meerdere weken gaan wordt het zeker onze eigen auto want dan wil ik mijn auto vol laden bij de supermarkt.

Nachttrein?

Dan wordt een lange nacht :o) Dan moet je via de tunnel (Dover- Calais) naar Londen en dan vanaf Londen nog 5 uur naar Edinburgh.

Forum: in Schotland verandert niet zoveel haha, dus ben benieuwd wat er nu niet meer actueel is. Ik weet dat er een aantal mensen met kinderen actief zijn op het forum, dus stel eens een vraag, je krijgt gegarandeerd antwoord !

Enne..... de WHW begint op 3 km van ons huis :o)

Succes !

amk

amk

28-12-2012 om 10:12

Dan niet direct eb

destijds (lang, lang geleden, maar hij rijdt nog steeds) de nachttrein naar Fort William genomen. Nachtboot, dagje Londen, Nachttrein Fort William. The Calledonian sleeper.

Daarna zijn we naar North Berwick gegaan, daar vanwege de warmte weggegaan naar het koele zuiden: Deal, daar weggegaan wegens te veel regen: Oxford en toen naar huis.

De overstap in Londen was erg fijn, het ov staakte, maar wij hadden gelukkig rugzak en wandelschoenen. Dat liep toch heel wat prettiger dan de dame met gewone koffer en naaldhakken hihi. Taxi's waren die dag ook schaars natuurlijk.

JansjeRommy

JansjeRommy

29-12-2012 om 10:12

B & b

Edingburgh is zo gaaf, ik heb er ooit in een superleuke B&B gezeten in een beetje een buitenwijk met heerlijke curry restaurantjes, super gaaf. Alleen mogen kinderen er de pub niet in dacht ik, daar moet je even om denken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.