Vakantie en uitjes
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Risama
23-02-2013 om 16:02
Duogebruik seizoensplaats bakkum
Formeel mag het niet, maar ik vermoed dat heel veel mensen het doen. Wij overwegen een seizoensplaats op Bakkum, maar hebben geen zin om ieder weekend te " moeten" en vinden het kostentechnisch ook aantrekkelijker om die plek te delen. We kennen een gezin dat dit ook graag wil. Wij hebben een caravan, die we dan neer willen zetten. Maar zijn hier mensen die ervaring hebben met het duogebruik van (half) seizoensplaatsen op Bakkum en of mensen kennen die dit zo doen? Hebben die problemen gehad met de camping? Ik denk nl. dat dit veelvuldig gebeurd en als je je gewoon netjes gedraagt lijkt het me sterk dat het opvalt dat de gezinssamenstellingen niet iedere week hetzelfde zijn. Het is tenslotte ook nog eens een gigantische camping. Ik wil dus eigenlijk gewoon even gerustgesteld worden
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vic
24-02-2013 om 15:02
Lijkt me geen probleem
De camping in Bakkum ken ik niet (alleen van de docusoap maar mijn ouders hadden vroeger ook een stacaravan samen met mijn tante. Meestal gingen wij daar als gezin heen, maar ook wel eens met alleen moeder en tante of mijn tante ging alleen met een collega ofzo. Je moet natuurlijk niet elke week een andere caravan neer gaan zetten, maar als iedereen in hetzelfde kampeermiddel gaat lijkt het me geen probleem.
Overigens kreeg mijn vader vroeger wel eens aparte vragen over hoe het nu zat met hem en 'al die vrouwen' ;-)

swaen
25-02-2013 om 21:02
Bakkumganger hier!
Ik doe het ook, samen met een vriendin. Stiekem want het mag inderdaad niet. Maar ik heb er nog geen problemen mee gehad en er zijn inderdaad nog veel meer mensen die het doen. Kan ook bijna niet anders want anders is deze yuppencamping bijna niet te betalen
Met inschrijven dien je alle namen van het gezin op te geven. Daar hebben wij alle kinderen van de 2 gezinnen op vermeld (4 in totaal), mijn naam en die van de man van mijn vriendin. Dan is in ieder geval een deel van het gezin een soort van legaal...

Risama
25-02-2013 om 22:02
Swaen!
Dat wilde ik horen! Ons gezin bestaat uit 2 volwassenen en 5 kinderen, andere gezin uit 1 volwassene en 1 kind. Omdat ik verwacht dat onze oudste niet veel mee zal gaan, geef ik haar maar niet op. Ik twijfel nog of ik wellicht het kind van het andere gezin er bij moet zetten en dan nog 1 van ons niet. Onze 2 jongsten lijken sprekend op elkaar, dus wellicht 1 van hen niet opgeven? Of gewoon maar ons gezin, minus de oudste. Het zou toch kunnen dat wij niet altijd met het volledige gezin komen? Zodat het andere gezin een fors afgeslankte versie van het volledige gezin lijkt? Wat een gedoe... Maar jullie hebben nooit iets van controle gemerkt? Of gehoord van anderen?

Rosa van der Zanden
26-02-2013 om 14:02
Zou het niet met veiligheid te maken hebben?
De meeste campings hebben een nachtregister, zou het niet zo zo zijn dat in geval van calamiteiten gecheckt wordt wie er is/zou moeten zijn/wie vermist is? Of in het ergste geval wiens lichaam het is? Bij braak wordt altijd naar het gezin gebeld, hoe los je dat op?
Gewoon wat overpeinzingen.
Rosa van der Zanden

P
27-02-2013 om 07:02
Rosa
Ik denk dat je toch elke week weer dat nachtregister zou moeten invullen. Beetje vreemd dat ze er van uit gaan dat het gezin er altijd is en dat er nooit eens een kind niet is of dat er een vriendje meer is.

Risama
27-02-2013 om 11:02
Formeel
Moet je logees (die niet geregistreerde gezinsledsen)ook aanmelden en daar dan ook wat voor betalen. Ik denk overigens niet dat veel mensen dat doen, maar dat zou deels ook met de registratie voor calamiteiten te maken kunnen hebben. Maar dan heb je hem nog niet sluitend, omdat het natuurlijk ook regelmatig voorkomt dat er een kind een nachtje niet slaapt etc...
Overigens lopen wij er als 7 persoonsgezin wel vaker tegenaan dat dat niet mag. Max 6 personen op 1 plek. Heeft te maken met verzekeringen ofzo. Ik vermoed dat er niet meer dan 6 personen x het aantal plekken aanwezig mogen zijn op het terrein. Daar het me sterk lijkt dat op alle zoveel honderd plekkemn iedere nacht 6 personen verblijven, lijkt me dat toch niet zo'n probleem
In Frankrijk heeft nooit iemand moeilijk gedaan over de grootte van ons gezin. In Nederland is het steeds weer geklooi....

Rosa van der Zanden
27-02-2013 om 12:02
Logees
Bezoek en logees moet je aanmelden. Hoe zit het met de parkeerkaart? Die wordt meestal op kenteken + staanplaats uitgeschreven dus hoe je dat met de auto van het andere gezin?
Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden
27-02-2013 om 22:02
Nagevraagd aan een bevriende parkmanager
Het gaat puur om de overeenkomst en in mindere mate om het nachtregister. Er is een contract aangegaan met familie X en niet met familie Y. Als ze er achter komen wordt de overeenkomst per direct opgezegd.
Rosa van der Zanden

P
28-02-2013 om 10:02
Maar
Mag je die caravan dan ook nooit verhuren dan? Wellicht betaalt de verhuurder dan ook iets (toeristenbelasting en weet ik veel) maar uiteindelijk is het natuurlijk toch goedkoper (je verhuurt natuurlijk niet voor geld onderling).

Rosa van der Zanden
28-02-2013 om 12:02
Jawel
Op de camping waar ik het over heb mag dat wel maar moet dat via de receptie lopen. Zij verdienen daar verder niets aan.
Rosa van der Zanden