Vakantie en uitjes
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Mieke
21-06-2017 om 12:06
Walnoot
TS heeft nog helemaal niet gereageerd dus ik weet niet of zij die meiden gaat adviseren om broodjes achterover te drukken.
Geen geld is natuurlijk geen excuus. Als je geen geld hebt om nog ergrns iets te eten te kopen dan kan je beter niet naar Disney gaan. De Efteling is ook leuk.
En moraalridder of niet. Het is voor mij echt onbegrijpelijk dat mensen het heel normaal vinden om broodjes mee te nemen van het ontbijtbuffet voor de lunch of voor een tussendoortje. Dat doe je niet. Dat is diefstal. Mijn broer heeft een kleinschalige b&b in portugal. Hij zorgt s morgens voor een ontbijt. Hij zou er niet blij mee zijn als mensen extra broodjes maken om als lunch te eten. Met liefde zorgt hij trouwens voor een lunch (tegen betaling). En als je het vraagt mag je ook wel een broodje meenemen voor je tweede ontbijt (doet mij trouwens erg aan een Hobbit denken). Je neemt het alleen niet mee zonder het te vragen. Dat is niet netjes.

ijsvogeltje
Vesta - pubermeiden
Vesta, Tango schreef over pubermeiden.
"Voor de lunch namen de meiden gewoon broodjes mee van het ontbijt. Ik had speciaal een rol boterhamzakjes hiervoor meegegeven. Spaarde weer wat geld uit...."

AnneJ
Volgens mij
http://www.disneylandparis.nl/faq/restaurants/meenemen-eten-drinken/
Je mag niet ergens uitgebreid gaan zitten met je picknickmand of je koelbox, maar niets weerhoudt je van even op een randje zitten, of op de tribune voor de parade, met een broodje in je hand en een beker drinken.
Kun je nog vanuit Nederland allemaal meenemen en in de ochtend klaarmaken om mee te nemen.
We zijn geweest toen de kinderen nog klein waren, maar we hebben hooguit een ijsje gekocht en een kop koffie in het park. De rest was voor ons te duur. En we stonden op de camping, waar we ook kookten.

Pirata
Vroeger
Vroeger toen ik geen geld had ging ik lopend met een rugzak en een tent door de Ardennen. Van het laatste tientje dat we hadden hebben we pizza gehaald. En terug dan maar liftend..
De tering naar de nering zetten heet dat. Daar word je groot van. Maar aub zonder gappen. Neem anders gewoon een pak knackebrod mee en blikjes leverpastei.... en water drinken is gratis.

Mieke
Klopt annej
Zelf eten en drinken meenemen is geen probleem. Bij de tassencontrole kijken ze daar echt niet van op. Dat is namelijk niet iets typisch Nederlands.
Je mag alleen niet een picknickmand, koelbox en barbecue meenemen om uitgebreid te lunchen. Een broodje en wat drinken mag wel. Uitgebreid zelf lunchen kan wel weer buiten het park. Langs het riviertje tussen cheyenne en santa fé kan je best leuk zitten.

Half a twin
21-06-2017 om 13:06
moraalridder? ja met passie
Brood meenemen van het ontbijtbuffet voor de lunch is stelen. Niet meer niet minder. En degene die meldde een broodje mee te nemen voor als ze de natuur inging vond ik naïef. Ze wil geen typische Nederlander zijn met een rugzak vol eten, ze koopt wel een lunch als het daar tijd voor is. Niet beseffend dat dingen in de natuur soms anders lopen dan gepland.
Zeker bij een activiteit in de natuur vind ik die rugzak vol noodzakelijk en dan niet met gejatte broodjes. In een hotel kun je vragen om een lunchpakket en dat is tegen betaling meestal wel mogelijk.
Mijn vader en moeder hadden eens een familie uitje met fietstocht in de natuur. Mijn moeder had in het hotel een lunchpakket gevraagd en gekregen. Moeder moet pillen slikken met iets te eten erbij op een vast tijdstip. Mijn ene tante had broodjes meegenomen van het ontbijt. Nog 2andere tsntes gingen lunchen in ern restaurant dat ze tegen zouden komen. Mijn moeder was de enige die op tijd voldoende kon eten. Bij afrekenen van het hotel stond er voor 2 lunchpakketten wel 3 euro op de rekening. Voor zo'n luttel bedrag wil je toch geen dief zijn?

Tango
22-06-2017 om 16:06
Haha
Ik zal nog eens wat schrijven zeg.
Voor die 2 pubermeiden was het eten bij Disney gewoon erg duur. De eerste avond hebben ze 30 euro per persoon betaald voor het diner in het hotel. Gewoon ook omdat ze nog niet wisten waar ze anders iets konden halen. Moeten ze ook maar weten dat je bijv. op het station of bij een benzinepomp een broodje kunnen halen. En hoe ver is dat dan van het hotel? Ze waren met een bus gekomen dus hadden zelf geen vervoer. Latere avonden o.a. in Disney gegeten, iets eenvoudigs. Kostte iets van 13 euro volgens mij.
Het ontbijt zat gelukkig bij de prijs in. Ze hebben echt geen tassen vol eten meegenomen. Ze hadden ook vanaf huis een en ander mee, maar broodjes en beleg blijft echt geen drie dagen lekker als je geen koelkast o.i.d. tot je beschikking hebt. Dus leek mij dit het makkelijkst. Of het diefstal is, tja misschien wel. Maar wat gebeurt er met het brood dat overblijft van een buffet? Vaak wordt het weggegooid volgens mij. Dan heb ik liever dat het door iemand wordt opgegeten.

Calippo
29-06-2017 om 21:06
Dank allemaal
Hartelijk dank allemaal voor de goede tips. We gaan zeker niet stelen van het ontbijtbuffet, want ik vind stelen geen juiste manier om aan je eten te komen.
Ik denk dat we voor de lunch inderdaad crackers en beleg meenemen of broodjes of zo.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.