Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Vakantieplanner

Vakantieplanner

19-02-2020 om 15:02

Denemarken, wat is leuk?

Koffiekop

Koffiekop

20-02-2020 om 14:02

Wat ik vaak doe

is online kijken bij reisaanbieders wat zij aan hoogtepunten benoemen in een land. Bij Pharos van de ANWB hebben ze verschillende reizen naar Denemarken, dus daar kun je vast leuke tips vinden.

Ik ben zelf alleen een keer op mijn 14e in Kopenhagen geweest toen we op doorreis waren naar Zweden. Het was slecht weer, maar ondanks dat vond ik Kopenhagen een mooie stad. En de kleine zeemeermin vond ik heel klein . Maar wel heel schattig. Toen nog geen drommen Aziaten, trouwens.

Zee!

Wij zijn er ooit op fietsvakantie geweest en een paar jaar geleden hebben we er een week doorgebracht in combinatie met een week zuid-Zweden. Het mooist aan Denemarken? Ons fantastische vakantiehuis in Liseleje, met heel grote tuin en buitenkeuken op 10 minuten lopen van het strand waar het zeer rustig was. Denen hebben verstand van binnenhuisarchitectuur, het huis was een plaatje. We hadden prachtig weer en wij vonden Kopenhagen erg leuk. Er is ook nog een mooi museum in de buurt, is dat Mons? Daar had ik ook nog heen gewild eigenlijk.

Ook kamp mwaoh

Ik ben er een keer geweest, en zou er geen tweede keer heen hoeven.Met jonge kinderen vond ik het een prima bestemming vanwege de vele aardige kleinschalige musea. En het was extreem kindvriendelijk: in Legoland had je huisjes met commodes en luiers om je kind te verschonen. De meeste campings hadden overdekte kookvoorzieningen . Ik zou er niet graag met drie pubers heengaan omdat het echt schreeuwend duur is. Terrasjes en uit eten gaan tikken flink aan, en dan heb je niets bijzonders. De Deense keuken vond ik nou ook niet om over naar huis te schrijven.

Fan

Fan

22-02-2020 om 18:02

Zoveel mensen

Zoveel wensen.
Zo vind ik dat van Frankrijk. Je moet er doorheen om in Spanje te kunnen komen.
VVanFrankrijk hebben wij dan weer plechtig beloofd er nooit meer heen te gaan en onze kinderen afgeraden Frans te kiezen want we komen er voorlopig toch niet meer .
Anyway waar hou je van?
Wij vonden Denemarken ook erg leuk. Het genoemde kasteel, vikingdorp, kopenhagen, de stranden. Wat betreft je overweging Zweden niet te doen vanwege de afstand
Via pharos kun je bv Zweden in notedop doen. Je gaat van Kiel Duitsland dan met nachtboot naar Zweden. Dus qua ver is het wel te doen. Als ik moest kiezen heeft Zweden wel mijn voorkeur omdat het inderdaad afwisselender is qua landschap en bv tof mountainbiken en kajakken. Dat vinden onze pubers nu leuk. Maar wij zouden Denemarken ook wel aanraden hoor. Succes met kiezen!

Vakantieplanner

Vakantieplanner

24-02-2020 om 14:02

Team

Ik zit nog steeds in team ja maar gezien de kosten (we gaan graag uit eten) twijfel ik wel. Denemarken staat nog steeds op de lijst maar ik kijk nu ook naar Tsjechie. Praag en Zuid Bohemen. Als hier nog tips over zijn dan houd ik mijn aanbevolen. Even zien wat het gaat worden!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.