Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

pooh bear

pooh bear

08-08-2012 om 15:08

Dagje treinen samen met dochter

Ik had voor de vakantie treinkaartjes gekocht waarmee je onbeperkt door Nederland kan reizen.
We zijn er 2X mee naar Amsterdam geweest. Omdat mijn man de tweede keer niet mee is geweest heb ik 1 kaartje over.

Daarmee wil ik samen met mijn dochter nog 1 dagje weg. Ze heeft net 3 weken een logee gehad en vind het erg leuk om nog 1 dag alleen met mij op stap te gaan.

Heeft iemand nog leuke ideeën? We wonen in de buurt van Rotterdam. Maastricht zijn we al geweest.
Verder wil ik niet veel geld uitgeven aan een park of zo. We hebben wel een museumjaarkaart die we kunnen gebruiken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Er gaat niets boven groningen

Lekker dagje naar Groningen. Er is daar zoveel te zien en te doen. Martinitoren, Gronings museum. Vanaf het station ben je binnen 10 minuten in hartje Stad.

Eva

Eva

08-08-2012 om 22:08

Altijd leuk: utrecht!

Zoals gezegd: Urecht is altijd leuk en gezellig met de grachten. Weet niet of Spoorwegmuseum gratis is met Museumjaarkaart, denk het wel. Erg leuk. Ook Van Speelklok tot Pierement is vast gratis.
Domtoren? Weet ik niet. Rondvaarttochtje kan ook, maar kost natuurlijk geld.

Leiden en Delft zijn natuurlijk ook leuk, maar nog dichterbij, dus verder weg is misschien leuker.

Of evt. kan je Utrecht en Amersfoort (ook leuk) combineren? Ligt mooi op de route. Allebei ook leuk als je een beetje wilt winkelen/rondlopen. Misschien nog (gratis) stadstour te downloaden via de VVV?

pooh bear

pooh bear

09-08-2012 om 11:08

Niet winkelen

Groningen had ik ook al aan gedacht. Ik ben daar zelf nog nooit geweest en Utrecht vind ik een erg leuke stad waar ik ook al heel lang niet meer geweest ben.

Ik weet alleen niet of mijn dochter het zo leuk vind. Ze houdt niet van winkelen. En even door een stad lopen vind ze misschien wel leuk maar ook weer niet heel erg leuk.

Ik had gedacht om met haar naar het Muiderslot of kasteel ter Haar te gaan maar die zijn allebei helaas heel erg slecht bereikbaar met de trein.

Ik zit te denken om de trein naar Leiden te nemen en van daaruit richting space expo of Corpus.
Ik ga het morgen als de loge naar huis is met mijn dochter overleggen.
Maar andere ideeën zijn ook welkom

Eva

Eva

09-08-2012 om 23:08

Niet per se winkelen

Je hoeft in Utrecht (of welke stad dan ook) niet per se te winkelen. Je kan ook een stadtour (te voet) doen of de musea die er zijn (even googlen) bezoeken.

Ook Leiden is leuke stad om rond te lopen. Delft is trouwens ook leuk.

In Utrecht kan je ook kanoen in de Oude Gracht, volgens mij ook met de waterfiets. En ook veel te zien, weet alleen niet of er een gratis wandeling te downloaden is.

pooh bear

pooh bear

10-08-2012 om 15:08

Het wordt utrecht

Net met mijn dochter op internet verschillende mogelijkheden zitten bekijken.
En ze wil graag naar Utrecht. Ze wil graag de domtoren zien. En ook het spoorwegmuseum. Verder wil ze ook graag kanoën op de grachten.
En als we tijd hebben gaan we er misschien ook nog even geocachen.

pooh bear

pooh bear

10-08-2012 om 17:08

Nog 1 vraagje

Is het oude centrum van Utrecht makkelijk te vinden vanaf Utrecht Centraal?

une femme

une femme

10-08-2012 om 20:08

Utrecht

Ja het station ligt aan het oude centrum. Even door Hoog catherijne (het lelijkste stuk van de stad)heenlopen en je bent er.Ik zou ook lopend naar het spoorwegmuseum gaan, is vanaf De Dom 10 min lopen door een prachtig stuk van de stad. Nog meer tips nodig? Ik kan nog wel even doorgaan, maar ja ik woon er dan ook al 20 jaar en ben nog steeds verliefd .

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

une femme

une femme

10-08-2012 om 20:08

Ook leuk

Het universiteitsmuseum en het Dick bruna museum zijn ook heel leuk voor kinderen en liggen allebei vlakbij De dom.

pooh bear

pooh bear

10-08-2012 om 21:08

Une femme

We zijn er helemaal klaar voor. Onze bedoeling was om eerst met de pendeltrein naar het spoorwegmuseum te gaan. En van daaruit lopend naar het centrum.
Dochter wil ook wel naar het Dick Bruna museum hoewel ze zich daar eigenlijk te groot voor voelt.
Ik heb er wel zin in. Voor mij is het jaren geleden sinds ik daar geweest ben.

Dick brunahuis

Het Dick Brunahuis is toch echt vooral gericht op en leuk voor de Nijntjelezers. Kleuters en jonger, zeg maar. Een ouder kind is er heel snel uitgekeken, lijkt me. Maar ... genoeg leuke alternatieven!

marinade

marinade

11-08-2012 om 10:08

Rietveldhuis

Je kunt bij het Centraal Museum (tegenover het Nijntjehuis) ook fietsen huren en naar het Rietveldhuis fietsen. Ook voor kinderen leuk omdat Rietveld zo'n inventieve architect was, een huis vol handigheidjes. En daarna picknick in het Wilhelminapark.

Poeh, vol programma zeg

Maar toch nog een tip: high tea in de Bakkerswinkel. Kan je na het bezoek aan het Spoorwegmuseum doen. Weet niet of je moet reserveren, misschien voor de zekerheid bellen? http://www.debakkerswinkel.nl/utrecht/lunchroom
Alternatief is een mini-high tea bij Bagels and Beans: http://www.bagelsbeans.nl/winkel_utrecht_biltstraat.shtml, hoef je niet te reserveren.
Maar bij mijn kinderen staat La Plaz van de V&D op nummer 1. Kan je lekker eten met uitzicht op de Dom (even doorlopen naar ruimte met uitzicht op de Dom).
Veel plezier!

Treinkaartje spoorwegmuseum

Als je met trein naar het spoorwegmuseum wilt heb je speciaal kaartje nodig. Het normale ns kaartje is niet geldig. Ik weet natuurlijk niet hoe het zit met zo'n speciale dagkaart maar informeer voordat je in de trein stapt.

pooh bear

pooh bear

11-08-2012 om 22:08

Geweest

En we hebben een heerlijke dag gehad. We hadden inderdaad een heel vol programma maar er stond niks vast dus we konden lekker doen waar we zin in hadden.
Vanmorgen eerst de speciale trein naar het museum genomen. (we hadden kaartjes) Dochter voelde zich ineens wel erg groot want de hele trein zat vol met peuters en kleuters.

Na een poosje door het spoorwegmuseum gelopen te hebben zijn we naar de binnenstad gewandeld. Waar we eerst de dom toren bewonderd hebben. (alleen aan de buitenkant) daarna hebben we een lekker Grieks broodje gegeten.
En toen zijn we lekker door de stad gaan lopen. Ondanks dat dochter niet van winkelen houdt vond ze het helemaal geweldig al die aparte winkels. Zoals winkels met spellen een stripwinkel en een kinderboekenwinkel.
Onderweg ook nog 2 caches gedaan.

We wilden eigenlijk nog gaan kanovaren maar dochter vond het een beetje eng dat er ook grotere boten tussen de kano's door vaarde. En daarom besloten we om zelf maar op een grote boot te stappen en een rondvaart te maken.

Eva

Eva

12-08-2012 om 23:08

Fijn dat utrecht goed bevallen is!

Leuk dat je het even terugkoppelde. Fijn zo met alle tips via OO, he?

pooh bear

pooh bear

13-08-2012 om 09:08

Bedankt

Ouders Online is inderdaad een goede plek voor tips voor een dagje uit.
Er zitten ten slootte allemaal mensen met kinderen en die weten natuurlijk het best wat de leuke plekjes zijn als je met kids op stap bent.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.