Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

(christelijke) camping gezocht in het buitenland.

Maylise

Maylise

31-12-2010 om 14:12

En inhoudelijk

Ik kan best begrijpen dat mensen het leuk vinden om op een christelijke camping te staan. Er is misschien een dienst op zondag dan of activiteiten die passen bij het geloof.
Voor mij persoonlijk zou het mij niet uit maken omdat ik sowieso niet naar campings wil met veel activiteiten en animatie. Of het dan wel of niet christelijk is maakt me niet uit verder.
Echter ik snap het wel als je animatie zoekt. Ik was een paar zomers geleden op bezoek bij vrienden die in de buurt van waar wij in een huisje zaten op een camping zaten. Daar was ook animatie. Kleuters die volop dansten op disco muziek van pop sterren met bijzonder suggestieve teksten bijvoorbeeld. Ik kan me voorstellen dat je dat liever niet hebt. Zeker niet als christen maar ook van niet christenen zou ik me kunnen voorstellen dat ze er geen zin in hebben. Camping humor van animators is toch ook vaak wat flauw en op het randje. Daar nemen mensen dan aanstoot aan. Ga je naar een christelijke camping dan zullen ze toch een ander soort muziek draaien bij de disco en zullen er andersoortige grappen worden gemaakt.

Hier op OOL zitten voornamelijk mensen die animatie campings vermijden dus dan is de keuze tussen wel of niet christelijk ook niet zo belangrijk lijkt mij. Ik kan me voorstellen dat als ik een camping met animatie en activiteiten zou zoeken ik ook liever voor een christelijke camping ga als het alternatief zo'n camping is als ik daar toen bij mijn vrienden had gezien.

Niet dat elke seculiere animatie zo is natuurlijk. Ik ben ook wel eens in Club Med geweest en daar is (was? want het is al jaren geleden) de animatie ook behoorlijk beschaafd en netjes. Club Med trekt ook weer een wat ander publiek dan het gemiddelde goedkope all inclusive oord aan de Turkse kust. Alleen daar hangt ook weer een behoorlijk prijskaartje aan.

Als je dus niet heel veel geld wil besteden maar wel graag animatie wilt en liefst niet al te platvloers kan ik me voorstellen dat je voor een christelijke camping kiest. Een naturisten camping kan misschien ook maar net zoals niet iedereen zich fijn zou voelen bij een christelijke camping zal ook niet iedereen zich fijn voelen bij een naturisten camping.

Mijn oudste kinderen hebben hier in Nederland trouwens met hun jeugdclub wel eens op een christelijke camping gestaan. Ze hebben het super naar hun zin gehad. Je had dan bijvoorbeeld gescheiden velden voor de jongens en meisjes en op zondag was er een gezamenlijke dienst/bijeenkomst. Ze hebben het super naar hun zin gehad.

Maylise

Beter uit camping

Vrienden van ons gaan al jaren naar Beter-uit vakantiepark La Draille in de Dordogne. De zondagsrust is voor hen belangijk, alsmede een kerkdienst in een naburig dorp door een NL prdikant, verder dus veel Nlers en NL medewerkers.
K_ersje, als je niet wilt reageren op de in mijn ogen toch echt serieuze vragen, kom dan niet steeds met de opmerking dat je echt geen tijd hebt, want vandaag heb je al 5 x gereageerd :o).

marjanne

marjanne

31-12-2010 om 18:12

In luxemburg

Camping Val d'or in luxemburg
Leuke rustige camping. ligt centraal voor veel uitstapjes, geweldig stuwmeer in de omgeving. Ik herinner me dat er op zondag een kerkdienst gehouden wordt. Ik ben er 'per ongeluk' terecht gekomen, maar merkte dat er veel mensen speciaal naar deze camping kwamen vanwege de christelijke signatuur

liora

liora

01-01-2010 om 09:01

Hoezo meta?

Dit is echt de meest meta-discussie die ik ooit op het forum heb gezien. Discussie over de discussie, datocht toch nooit?

Verder belachelijk hoe mensen reageren als iemand een christelijke camping wil. Leven en laten leven mensen!

En ook erg makkelijk om iemand ter verantwoording te roepen en dan net doen alsof je een open discussie aan wil gaan.

Heel goed kersje dat je er niet op ingaat.

Liora

Van de Forumbeheerder

Van de Forumbeheerder

01-01-2010 om 16:01

Discussie zonder meta

Christelijke campings: wie hierover wil doorpraten, prima, weer eens een nieuw onderwerp in deze rubriek. K.ersje heeft inmiddels genoeg info en links kunnen verzamelen, dus als zij op deze draai in de discussie niet meer wil reageren is dat haar goed recht.
Dus: wie wil doorgaan over wat een christelijke camping van andere campings onderscheidt, ga je gang, maar dan on topic graag.

Forumbeheer Ouders Online

Volgens mij een tip

zijn de RCN Campings!
Bv Frankrijk Le Moulin de la Pique in de Dordogne, en dan hebben ze elke zondag een kerkdienst...ik denk alleen niet dat er alleen maar christelijke mensen komen...is dat erg?

http://www.rcn-campings.fr/lemoulindelapique/nl/animations.htm

gr Nora

reina

reina

01-01-2010 om 16:01

Liora ( laatste reactie)

Het is idd meta en dat mag niet, dit is dan ook mijn laatste reactie, aan een nieuw draadje hierover heb ik inmiddels geen behoefte meer. Maar ik vind jouw reactie onterecht insinuerend, er is geen sprake " iemand ter verantwoording te roepen en dan net doen alsof je een open discussie aan wil gaan", ik ben oprecht geinteresseerd in hoe een ander denkt.

Puck

Puck

01-01-2010 om 18:01

Rcn meer naam dan daad

K.ersje,
Wij hebben ervaringen op meerdere RCN-campings en wat ik zo uit je reacties opmaak is het niet wat ik denk dat jij zoekt. Het enige waar een RCN zich in onderscheid t.o.v. een "normale" camping is de mogelijkheid om zondag een dienst bij te wonen. Voor de rest hebben ze dezelfde activiteiten als iedere andere schreeuwerige camping en staan er vooral mensen zonder christelijke achtergrond. Sterker nog, op de RCN-campings waar wij gestaan hebben heb ik nog nooit zoveel onbeschoft en asociaal gedrag meegemaakt.
Ik denk niet dat het een camping is waar jij je prettig bij voelt. Dat christelijke van RCN is meer naam dan daad. Je zit er in ieder geval absoluut niet tussen geloofsverwanten. En het zijn grote massale campngs (tenminste degene die ik in NL ken)

neteret mut

neteret mut

03-01-2011 om 00:01

Niet zelf geweest maar

kijk eens bij www.grotewittetent.nl . Dat is een organisatie die in Dillingen ( klein plaatsje met 5 campings) jaarlijks nederlandse kerkdiensten, kinderanimatie , bijeenkomsten organiseerd voor vakantiegangers. Niet op 1 van die campings maar er dus wel vlakbij. Ik denk dat die campings ieg open zullen staan voor christenen en er rekening mee houden. Maar nogmaals, ik ben er zelf niet geweest.

Tweets

Tweets

03-01-2011 om 09:01

Grutjes

ik wist niet dat er christelijke campins waren en ik zou het ook wel lastig vinden om dan te zoeken als er geen speciale organisaties zijn die dat soort campings gebundeld op een website vermelden.

Is er niemand van jullie kerk die een goede tip heeft, misschien is het een idee om zelf zoiets op te zetten, dus een website maken waar christelijke mensen hun ervaringen op kwijt kunnen ?

Ik zie het wel als een gat in de markt.

Tweets

Tweets

03-01-2011 om 10:01

En ik begrijp het wel

al ben ik de laatste die op zo'n camping wil staan, ben ik totaal ongeschikt voor. Maar toen we afgelopen zomer op een camping kwamen met wel een stuk of 5 gemixte stellen (niet europese + europese partner) vond ik dat zo 'gezellig', of tja hoe omschrijf je dat. Het is super oppervlakkig want verder heb ik geen woord met die mensen gesproken, maar toch, dat is mijn gevoel. Ik kan het ook nooit laten uitvoerig te kijken naar kinderen van dezelfde combinatie.

Puck

Puck

03-01-2011 om 11:01

K.ersje

je posting waar je ineens sprak over evangelische campings zette mij op een (misschien allang door jou) gegoogeld idee.
Wanneer je googelt op evangelische campings dan kom je heel veel sites tegen zoals:
http://www.chr-campings.nl/
http://www.campingkeuze.nl/landfilter.php?land=Nederland&campingtype=Evangelische%20camping
specifiek over de rcn campinges: http://www.camping-frankrijk.nl/forum/topic.asp?ID=10184

Puck

Puck

03-01-2011 om 21:01

Spuit 11

Nu wel even de tijd gehad om je draadje bij te lezen en ik zie dat ik weinig nuttige informatie toevoeg.

Puck

Puck

04-01-2011 om 20:01

Sandra, de c in rcn

De C in RCN staat ook niet voor Christelijk. RCN betekent namelijk Recreatie Centra Nederland. En verder dan de zondagse kerkdienst komt men echt niet op een RCN-camping, maar dat heb ik in een eerdere posting al verteld.
En K.ersje, als je het de kinderen niet aan kunt doen om in Nederland te blijven dan is misschien een kleinschalige niet christelijke camping ook een optie? Er is dan wel geen nederlandse kerkdienst op zondag maar de sfeer is denk ik meer wat jij zoekt?

Annet

Annet

04-01-2011 om 23:01

Nog een tip

Wij zijn in 2008 geweest op deze camping: http://www.eurocampings.net/nl/europa/frankrijk/auvergne/allier/camping-champ-fosse-110699/

Er is een klein zwembadje en een groot meer. Wij stonden vlakbij het meer met een prachtig uitzicht.
De minigolfbaan was gratis voor campinggasten. Daar hebben onze kinderen veel gebruik van gemaakt.
In de omgeving is voldoende te zien.
Er was geen animatie voor zover ik mij kan herinneren. Dus ook geen storende animatie :-)
Wij vonden het een heerlijk rustig plekje met genoeg actieve dingen te doen voor onze kinderen (toen 6 en 11).
Officieel is het geen christelijke camping maar ik denk dat deze camping prima voldoet aan jouw voorkeuren (alleen geen dienst op zondag maar die kun je vast zelf wel vinden in de buurt)

Puck

Puck

Annet, thnx

Kijk, dit zijn de campings waar wij ook graag naar toe gaan. Wij zoeken geen christelijke camping maar wel kleinschalige campings zonder veel hoempapa. Dit lijkt me zeker een optie om voor van de zomer in gedachten te houden.

Puck

Puck

Website

En dit is de website van Camping Champ-Fosse die Annet bedoelt: http://www.campingstroncais.com/camping-troncais/pages/viewer.asp?tp=ls&ID_ELEMENT=6&theme=1

Puck

Puck

05-01-2011 om 09:01

Pelle

Strak plan, er liggen alleen niet heeel veel caches in de buurt.

Puck

Puck

05-01-2011 om 13:01

Komt ie

http://www.campinglestournesols.com/Presentatie

Uiteraard ook voor andere geschikt die van kleinere campings zonder al te veel holadiejee houden.

Puck

Puck

05-01-2011 om 14:01

Komt er nog eentje dan

K.ersje, hoewel we in geloofsovertuiging dag en nacht verschillen zou het zomaar kunnen gebeuren dat we op dezelfde camping terecht komen, want je ideeën over wat een leuke camping is wijken niet zo heel veel af van die van mij.
Een paar jaar geleden hebben we hier gestaan:
http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?guid=4fcb4390-f345-4adc-8cbc-29a2656e7573
Het was toen een erg leuke (SVR)-camping, uiteraard ook toegankelijk voor niet SVR-donateurs, alleen dan iets duurder. Ondertussen staat de camping al een paar jaar te koop, maar volgens mij is het er nog steeds goed toeven. Riviertje waar ze gaaf in kunnen spelen, kano-tochten, geweldig uitzicht, schoon sanitair en lekker rustig.

Puck

Puck

05-01-2011 om 20:01

Oeps, sorry k.ersje

Op één of andere manier heb ik de verkeerde link geplakt, dit was een link voor o.a. Pelle op mijn hyves.
Deze komt beter uit : http://www.lesplanade.nl/
En natuurlijk de andere link die ik heb gegeven aan Pelle en de link van Annet. Dat zijn allemaal dezelfde types camping.
Overigens: die ingewikkelde link is ook interessant, leuke hobby als je van wandelen houdt en de kinderen er bij wil betrekken, vraag maar aan Pelle.

Puck

Puck

07-01-2011 om 08:01

Wordt wel ot nu

Sorry K.ersje dat ik even je draadje misbruik. Als compensatie zal ik van het weekend nog naar campings gaan zoeken oke?
Maar Pelle: je wéét wat voor sport het is en dan maakt de hoeveelheid toch niet uit? Je doet het notabene langer dan wij. En wat die 1% betreft: in dat geval kan je wel naar die camping die Annet aangeeft: er liggen er ongeveer 50 in een straal van 30 km.

Puck

Puck

08-01-2011 om 19:01

Belofte maakt schuld

Deze camping hebben wij geen eigen ervaring maar stond als 2e alternatief voor vorig jaar genoteerd.
http://www.le-paradou.com/
En als je meer info wilt hebben over geocaching dan roep je maar. Ik wil je wel een waarschuwing geven: het KAN heel verslavend zijn.

Puck

Puck

13-01-2011 om 09:01

Zijn jullie er al uit

N.a.v. dit draadje heb ik ondertussen onze vakantiebestemming (deels) gevonden. We kunnen maar liefst 4 weken weg en ik heb voor 10 dagen Le Paradou vastgelegd, de rest zien we wel.
Welke leuke campings had jij nog meer K.ersje, die niet in dit draadje al genoemd zijn? Ik heb bijna alle genoemde campings onder mijn favoerieten opgeslagen. Altijd handig voor de toekomst.

Wilma

Wilma

13-01-2011 om 14:01

Kersje, rcn

Kersje, RCN (van die campings, zijn er ook in Frankrijk, ik ken alleen uit ervaring die in Nederland) heeft héél vaak aanbiedingen. Misschien je abonneren op hun nieuwsbrief of de folder aanvragen, wellicht is er dan iets zodat het volgend jaar wel in je budget past.
Wij waren over de RCN-campings in Nederland erg te spreken. Die in Frankrijk proberen we misschien ook nog ooit.

Groetjes,
Wilma

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.