Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Canada

Wij willen van de zomer naar West Canada. Beginnen in Calgary (daar 2 dagen blijven) en dan in ca. 4 weken met een camper naar Vancouver, waar we ook weer 2 dagen willen blijven.
Wie weet er een leuke (centraal gelegen) overnachtingsplek in Calgary en/of Vancouver? En wat moeten we zeker gaan zien in dat stuk van Canada??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Banff

Het stuk wat je zeker niet mag missen is tussen banff en jasper. Zoooo mooi!!!

Jip

Jip

30-01-2013 om 15:01

Ander forum

Volgens mij kun je deze vraag beter hier stellen. http://canada.startpagina.nl/prikbord/

Jippox

Jippox

31-01-2013 om 09:01 Topicstarter

Dank je, ik ga er eens kijken!

Allesamerika forum!

Kijk ook eens op het AllesAmerika forum, daar vind je ook veel informatie over reizen die (deels) naar Canada gaan.

http://forum.allesamerika.com/index.php

O jaaaa

Tussen banf en Jasper, wat waanzinnig is het daar. Ga zeker ook de mountain robson beklimmen. En berenspray mee (tenzij je minder schijterig bent dan ik). Oo ik zou zo terug willen!!

kastanjet

kastanjet

11-02-2013 om 10:02

Berenspray?

Ik had een aantal bear bells gekocht en die aan mijn rugzak gebonden. Kleine tinkelende belletjes die de beren 'waatschuwden' dat er iemand aankwam. Gaf me toch een veilig gevoel. Waarschijnlijk puur psychisch, maar dat maakt dan niet uit.

Jippox

Jippox

11-02-2013 om 12:02 Topicstarter

Beren

wij zijn met z'n 6en, waaronder 4 luidruchtige kinderen. Lijkt me net zo effectief als een berenbelletje, toch? En ik hoop juist wel dat we beren tegen zullen komen.

Fiorucci

Fiorucci

11-02-2013 om 18:02

Jippox

Lees wel even de do's en don'ts bij het tegenkomen van beren.

kastanjet

kastanjet

11-02-2013 om 20:02

Beren zien is prima,

beren tegenkomen wat minder...

Jippox

Jippox

11-02-2013 om 20:02 Topicstarter

Zeker weten. Ik zit heel ver aan de "oe! eng!" kant van het moed-spectrum, dus ga er maar vanuit dat wij goed voorbereid op pad gaan!

Jippox

Jippox

11-02-2013 om 20:02 Topicstarter

Kastanjet

euh... het lijkt me vrij lastig om ze te zien als je ze niet tegenkomt?

kastanjet

kastanjet

11-02-2013 om 22:02

Begrijp ik

Maar wij hebben heel veel beren gezien, zonder ze direct tegen te komen. Dus van een afstand, aan de overkant van een rivier, langs de bosrand, maar niet oog-in-oog met ze. Een keer zijn we wel te dicht bij een agressieve grizzlybeear geweest. We moesten ons haasten om op tijd veilig in de auto te komen.

Ik was echt bang

Het was te gek om beren aan de kant van de weg te zien, of in t woud verderop te zien rennen maar och jee, die beesten zijn echt heel groot! Over het belletje heb ik ook contraverhalen gehoord; doordat de beren ondertussen weten dat mensen vaak voedsel bij zich dragen kunnen ze ook op het belletje af komen. Informeer in elk geval goed. En niet eten in een bos.
De berenspray hielp me vooral om me te ontspannen. Denk dat ik m niet zou gebruiken als t nodig zou zijn , ik zou hard huilend onder een boom aan liggen ;-)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.