Vakantie en uitjes
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

bertje1
03-05-2013 om 08:05
Camping met glijbaan, minder druk frankrijk?
Ik zie leuke campings in frankrijk met hele grote glijbanen en meertjes etc. maar ben altijd bang dat het vreselijk druk is en dat er volop muziek, disco en zo is. Hoe kun je dat nou van te voren zien??? Heeft iemand tips?
Niet zuid frankrijk maar iets over het midden, niet aan de kust.

Anneke
03-05-2013 om 15:05
Reviews
Reviews lezen! Dan kom je er vanzelf achter of er wel of geen disco is, of de camping rustig is of levendig, of er wel of niet wat te doen is voor pubers, etc.

bertje1
03-05-2013 om 16:05
heb ik wel gedaan, kijk ik op een camping, dan op zoover... maar er zijn zoooooo veel campings.. ik word gek!

Lis@
03-05-2013 om 17:05
Hoe groter de zwembaden met glijbanen
hoe groter de camping en meer animatie Lijkt mij een logisch gevolg. Mijn ervaring is als er een zwembad is zonder glijbaan de kinderen het ook leuk vonden, dus ik zou me meer richten op wat je wilt. Ga er van uit dat het in juli/augustus veel campings vol zijn dus druk. Ik zou daarom liever een kleinere camping kiezen
Wat wel zo is dat je het ook op grote campings kunt vermijden. Vaak hebben ze wel op hun website een plattegrond en dan kun je voor een plaats kiezen ver van het hollikidee gebeuren.

Sabrina B
04-05-2013 om 08:05
Les peulpliers
in Couhe. Prachtig zwembad met glijbanen en is tot 0h00 open.
Sabrina

liora
04-05-2013 om 08:05
Sabrina
Wat een goeie tip!! Zoiets lijkt mij ideaal. Heb hem opgeslagen voor volgend jaar!

Lis@
04-05-2013 om 10:05
Heerlijke camping
Les Peupliers. Wij zijn er jaren geleden geweest en hadden een prachtig plekje aan het water waar de hele dag door kano vaarders langs varen. Het ligt ook in een prachtige omgeving. Mijn kinderen hebben het zwembad niet gebruikt Ze waren de hele dag druk met hun luchtbedje en visnetje in de rivier.

bertje1
04-05-2013 om 13:05
Niet te zuiderlijk!
dat is me te ver (en te toeristisch en warm)
zit eerder onder lyon te denken.
ik snap dat er kans is op animatie als er een zwembad is met glijbaan (waarom toch animatie en disco??? het is toch vakantie pfff).
heb er eengevonden die misschien leuk is, met riviertje:
Gorges De L'allier

Mover
04-05-2013 om 16:05
Ziet er leuk uit die gorges de l'allier
Heb even op Zoover gekeken, en deze de reviews zien er (alhoewel niet veel, en enigszins gedateerd) redelijk goed uit.
Wil je deze zomer nog daar heen gaan? Veel plezier met kiezen en voorpret!

Rosa van der Zanden
04-05-2013 om 18:05
Misschien ot
In Frankrijk moet je in zwembad een strakke zwembroek aan. Misschien iets om rekening mee te houden, mijn jongens vinden dat het meest vreselijke en walgelijke (hun woorden) wat er is. Hier geen zwembaden op vakantie.
Rosa van der Zanden

P
04-05-2013 om 19:05
Bertje
Wat heb je voor last van animatie en disco als de camping zo groot is dat je daar ver vandaan zit? Ik begrijp dat nooit zo.
Mijn jongens zijn ook niet van de animatie en de disco maar een potje voetballen en een zwembadspel met een geweldig stoere langharige donkere jongen was helemaal het einde!

Sabrina B
04-05-2013 om 19:05
Euhm bertje...
Couhe ligt echt niet zuidelijker dan Lyon hoor. (net onder Poitiers). Wij zijn daar een aantal jaren geweest en er is animatie (maar niet overdreven).
Wat wij heerlijk vonden is dat het een camping is die alles heeft. Een prachtig zwembad, een leuk riviertje -dwars door de camping- en een visvijver. Ook is het prettig dat de kinderen hun gang kunnen gaan; de camping is goed afgebakend.
(en dan heb ik het nog niet over het restaurantje op de 'berg'....heerlijke slakken! ;o)))
gr, Sabrina

bertje1
05-05-2013 om 10:05
Eh, ja klopt locatie ;enne, zwembroeken
mijn zoon had ook al grote walging (13 jaar) hahahah er zijn toch wel 'leuke' strakke broekjes (met evt. pijpjes) te vinden? Doen ze daar heel streng over? Stom eigenlijk, bederft wel veel pret vind ik. Ik neem aan dat dat in meertjes niet zo is???

Rosa van der Zanden
05-05-2013 om 19:05
Bertje, zwembroeken
Als het maar strak is en geen lange pijpen heeft. Boxershort model wel, fietsbroek niet zeg maar. In natuurwater maakt het niets uit.
Rosa van der Zanden

Shonagh43
05-05-2013 om 20:05
Oplossing ;)
van onze zoons toen die pubers waren. Je doet een bermuda aan over je strakke broekje en laat die bermuda aan de rand van het zwembad heel snel zakken, voordat je in het water springt. Bij het eruit gaan probeer je dan die bermuda in het water weer aan te doen. Heerlijk om naar te kijken als ouders ! Was geen zwembad met glijbanen :)

Sabrina B
06-05-2013 om 11:05
Op les peupliers
Mag je gewoon met je wijde zwemshort in het zwembad. (en als je van de glijbanen gaat doe je gewoon je broek iets naar beneden; glijdt sneller ;o)))