Vakantie en uitjes
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

mamaonbekend
20-02-2017 om 21:02
Camping Frankrijk voor meivakantie, goede bezetting en max 1000 km
Ik ben op zoek naar een leuke camping in Frankrijk voor ca. 10 dagen in de komende meivakantie, we willen een accommodatie huren.
Ik heb al wel wat gezocht maar vaak worden campings genoemd echt helemaal in Zuid-Frankrijk, maar die omgeving vind ik echt te ver rijden. Dat is voor ons nl. ruim 1250-1300 km. Voor sommigen zal dat prima zijn, wij vinden het te ver. En een extra overnachting kan natuurlijk, maar vinden wij zonde van de beschikbare tijd én we willen gewoon niet twee dagen rijden van de 10 dagen. Dus dat valt voor ons af.
Dus wil ik kijken naar een andere regio, maar wel zoveel mogelijk zonzeker, voor zover je dat kunt zeggen in die periode. Het is en blijft ook een beetje geluk hebben, dat weet ik. Overigens: we zijn al meermalen in Italië in de meivakantie geweest, Gardameer. Maar nu willen we graag weer eens naar Frankrijk.
Onze wensen zijn dus vooral een redelijke/goed bezette camping, en niet de enige in het straatje zijn. Dat hebben we al 2x gehad, en willen we echt niet meer. Wat is dat ongezellig. Ook voor de kinderen zijn er dan bijna geen speelkameraadjes.
Verder vinden we een zwembad met glijbanen leuk. Een overkapt zwembad erbij is fijn, maar geen must. De kids vinden een voetbalveld met kunstgras wel erg fijn, zeker als het dan een keer geregend heeft, maakt dat niet uit.
We zoeken dus iets van rond de 800-900 km rijden met een max van 1000 km. Volgens mij kom ik dan uit rond de Ardèche/Drôme ongeveer.
Dus: wie wil met me meedenken?

vlinder72
08-03-2017 om 22:03
Le ranc davaine in de ardeche
Wij hebben ooit in de zomer op de camping le ranc davaine gestaan. Die camping heeft in ieder geval een overdekt zwembad.
Verder lag het direct aan de rivier.
Mijn kinderen hebben het er erg naar hun zin gehad. Alles mocht op de glijbanen en de rivier was met de versnellingen echt een topper.

mamaonbekend
09-03-2017 om 14:03
Le Ranc Davaine staat inderdaad op mijn lijstje van mogelijke campings in de Ardèche ! Goed om te horen dat jullie het een mooie camping vonden.

mamaonbekend
17-03-2017 om 11:03
Waarschijnlijk wordt het toch deze camping! Zelf gaf ik de voorkeur aan een andere camping, maar de rest van het gezin kiest voor deze. Dus die gaan we waarschijnlijk binnenkort boeken, we kijken het nog even aan maar gaan de gok wel nemen, denk ik. Die omgeving zijn we nog nooit geweest dus dat lijkt ons al erg leuk.
Volgens mij kan ik het beste via de camping zelf een accommodatie boeken toch? Ik heb althans ergens gelezen dat Vacansoleil geen goede plekken heeft.
Daarom maar via de camping denk ik. Heeft iemand ervaring met de stacaravans daar huren? Ik zou graag mijn een type met TV hebben (en 3 slaapkamers), maar o.b.v. de summiere plaatjes op de site kan ik dit maar bij één type kan vinden. Iemand er bekend mee?
En wie weet of en welke activiteiten er in de meivakantie bij slecht weer georganiseerd voor kinderen (ouder dan 10 jr).
Of tips voor de omgeving bij regenachtig weer? Is er bijv. in de buurt ergens een binnenzwembad ?

mamaonbekend
24-03-2017 om 17:03
Nu is het definitief! Inmiddels Le Pommier geboekt, een chalet zonder TV uiteindelijk trouwens :)
Ben erg benieuwd hoe het gaat bevallen! Hopelijk lekker weer voor iedereen die in de meivakantie weg gaat!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.