Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Marja

Marja

14-05-2013 om 08:05

Budget tips/campings/ reizen voor zonvakantie gevraagd!

Goedemorgen allemaal,

Wij willen dit jaar op vakantie maar wel low budget.Vanwege ziekte langdurig thuis gezeten en willen er even uit, 2 weken naar de zon met onze 2 pubers van 13 en 15.
Wat is er zoal te bedenken voor een kleiner budget?
Wat we wel willen is; zwembad en zon, en het liefst jongeren/pubers in de omgeving. Vliegreis lijkt nu nog te duur, maar wie weet komen er nog scherpe lastminutes? Nu is het min.450,- p.p voor 2 weken. Het gaat om de zomervakantie, va 5 juli, eventueel een dagje of 2 eerder. Met de auto zou kunnen maar een dochter heeft vreselijke hekel aan autorijden omdat ze altijd ziek wordt, dus geen ellenlange ritten. Maar wil je naar de zon, dan wordt dat lastig. Ons huis ruilen via vakantiewoningruil kan ook maar dan zit je zonder andere jongeren, en is er ook geen zwembad. Misschien toch naar Frankrijk, maar dan eenvoordelige camping/caravan. Wie weet er low budget site voor caravanverhuur? We hebben nl. zelf geen tent.
Kortom kom er niet uit, je hebt niet teveel te spenderen, wil er dolgraag uit, en vooral naar de zon, dus de Benelux valt af. Wie denkt er mee??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Voor je dochter

Als je besluit naar Frankrijk te gaan, daar verkopen ze bij de farmacie mercalm tegen wagenziekte, werkt super en je wordt er niet duf van zoals primatour enzo.
Wij nemen voor onze dochter altijd een voorraadje mee naar huis.
Vroeger reden we zo'n 6 keer per jaar naar zuid frankrijk zo'n 1200km, half pilletje als we weg gaan en na 7 uur nog een halfje, nooit ziek, ze leest zelf een boek of kijkt een film op de iPad.

Lisetje

Marja

Marja

14-05-2013 om 13:05

Ook in nederland

Lisetje, maar zijn deze pillen ook in Ned.te koop, voor het eerste gedeelte rijden?
Verder is het niet alleen dat ziek voelen maar ze heeft gewoon een hekel aan autorijden, altijd al gehad. Vind alle auto's stinken.
Maar verder, waar zullen we naar toe gaan? Wat is betaalbaar en zonnig? Gr Marja

Drome

Ik vond deze camping in Die, een leuk gezellig stadje. De Drome is een zonnige prachtige streek en niet heel ver weg. Verhuur is rond de 450. Ik ken de camping verder niet maar de recensies zijn prima. http://www.camping-frankrijk.nl/campinginformatie.asp?CampingID=234555

liora

liora

15-05-2013 om 09:05

Low budget?

Als je nog flink naar het Zuiden moet rijden, twee overnachtingen op de route, week camping en dan nog voor ruim een week eten, vind ik dat niet echt goedkoop.
Volgens mij kan low budget alleen als je niet veel geld aan de reis kwijt bent.

Nederland

Mercalm is niet in Nederland verkrijgbaar, volgens mij wel in Braziliƫ ook lekker weer maar niet low budget.
Als je besluit naar Frankrijk te gaan wil ik je wel een tabletje opsturen voor de heenreis.
Liora als je naar (zuid-)frankrijk gaat is twee keer overnachten toch niet nodig? Zeker de Drome is goed te doen in een dag, en eten doe je thuis ook, Frankrijk is wel wat duurder maar als je zelf kookt goed te doen.
Succes met je zoektocht.

Lisetje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.