Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Berlijn

Iemand nog leuke tips voor een stedentrip naar Berlijn met twee jongens van 5 en 8?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Flora B

Flora B

08-10-2012 om 19:10

Wanneer ga je?

Ik sta momenteel op het punt om te boeken met de kerst. Ik heb gegoogld op berlijn en kinderen en kom veel tips tegen. Mocht je later dan kerst gaan kan ik je er wat over vertellen.

Triple

Triple

08-10-2012 om 23:10 Topicstarter

Snel

Ik ga volgende week al! Als ik zelf leuke tips heb geef ik ze door.

shantiee

shantiee

11-10-2012 om 17:10

Berlijn met kinderen

Wij zij vorig jaar geweest met Pharos kinderreizen. De attracties die speciaal voor kinderen waren: Legoland Discovery Centre, een soort Legoland in het klein (binnen), erg leuk. Daarnaast zijn we naar Madame Tussaud geweest en Sea Life. Sealife: bijzonder een lift in een aqarium. Ook boottocht over de Spree was erg leuk. Overigens was het hoogtepunt voor mijn zoon (toen 10) de beveiligingscontrole bij de Reichstag. Hij vond het heel interessant, vooral omdat mijn man een zakmes in zijn rugzak had. Ik zelf vond de Reichstag het mooiste. Volgens mij moet je dat nu wel van tevoren reserveren via internet.
Wij hebben Berlijn een beetje afgewisseld, de ene keer leuk voor ons, de andere keer meer voor de kinderen.
Leuk met de kinderen verder nog: strandje aan de Spree, muurtekeningen op de muur, grootste warenhuis van Europa (wel kind kwijtgeraakt, die zelf nog even bij de chocoladeafdeling ging kijken), kolhoftower met snelste lift van Europa, straatartiesten, graf van Russische soldaat (stoer kanon).
Fijne vakantie.

Triple

Triple

11-10-2012 om 23:10 Topicstarter

Leuk

Bedankt voor de tips!

Triple

Triple

21-10-2012 om 09:10 Topicstarter

Wat we in berlijn hebben gedaan

Het waren heerlijke dagen in Berlijn en we hebben ook enorm geboft met het weer. Beide zoons (5 en 8 jaar) hielden het geloop in de stad ook goed vol. Voor de grotere afstanden hadden we een 3-daagse ov-kaart gekocht. Ideaal, je kan zó alle metro's, bussen en treinen nemen!

Dit was het programma:

Namiddag dag 1:
Kurfusterdam
Duits eetcafe

Dag 2:
Checkpoint Charlie
Rittersport winkel (je kan er ook je eigen chocola variant laten maken!)
Loxx (modelspoorbaan voor soort mini Berlijn)
Alexa (winkelmall)
Muur
Pizzeria
Shoppen (ik alleen)

DDR museum
Sea life (zee aquarium)
Brandenburger Tor
Holocaust-Mahnmal (indrukwekkend monument)
Bunker Hitler (bunker is gesloopt, maar de plek bezocht)
Potsdamer Platz
Tempelhof (oude vliegveld is nu park)
Eten bij Indiër
Shoppen (nu beurt van man alleen)

Technisch museum
Lunch in park
Unterwelten (rondleiding schuilkelder WO II)
Burger King
Reichstag

Volgende keer misschien nog een bezoek aan de TV toren (de rij was steeds vreselijk lang!) en een rondvaart over de Spree.

Het hotelletje waar we zaten lag prachtig dicht in het centrum maar wel in een wijk met allemaal gay fetisj bars en winkels. Ha, ha, de kinderen hebben daar gelukkig geen vragen over gesteld.

Leuk zeg!

Ga ik achterin mijn berlijnboekje schrijven voor een volgende keer!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.