Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

mimali

mimali

21-10-2012 om 14:10

Als lesbisch stel naar turkije?

Wij(twee vrouwen dus) willen misschien volgend jaar naar Turkije op vakantie met onze twee kinderen.
Nou is dit natuuurlijk een islamitisch land en we vroegen ons af of we daar dan toestanden e/o problemen kunnen krijgen?

Bijv bekeken worden of nagestaard kortom een situatie krijgt waar je je niet echt kan ontspannen of op je gemak voelt...

Gr,
Mimali

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Respect naar cultuur

Ik denk niet dat je problemen krijgt en als jullie je normaal gedragen weet niemand dat jullie lesbisch zijn. Ik denk dat het meer een kwestie van cultuurverschillen en respect voor het geloof is in het land wat je bezoekt. Ik reis veel naar Thailand en ben getrouwd met een man maar ook daar houd ik rekening met dingen zoals zoenen op straat of iets dergelijks.

Vic

Vic

21-10-2012 om 18:10

Tja, cultuur

Ik zou zelf niet zo snel naar een islamitisch land, of een land waar vrouwen minder rechten hebben dan mannen, gaan. Nu geloof ik dat Turkije wel vrij seculier is, en in de toeristenplaatsen zijn ze sowieso wel iets gewend natuurlijk. De homo's en lesbiƫnnes die ik ken gedragen zich hier in Nederland ook op straat niet als een stelletje. Wat dat betreft is tolerantie hier helaas ook soms ver te zoeken.

2mammas

2mammas

24-10-2012 om 12:10

Gewoon doen

hier ook 2 moeders en 2 kinderen, ik zou het gewoon doen hoor. Wij hebben als stel in Islamitische landen gewerkt en gereisd zonder problemen, zolang je het maar niet benoemd dat je een stel bent, is mijn ervaring. Nu met 2 kinderen willen we heel graag een keer een langere reis maken, we denken aan Indonesie. De cultuur respecteren, dus je kleding aanpassen en niet zoenen in het openbaar, maar dat geldt ook voor hetrostellen.
Ik weet niet hoe oud jullie kinderen zijn, het kan ook een goed moment zijn om eens uit te leggen dat het niet overal zo gewoon is 2 moeders of 2 vaders.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.