Vakantie en uitjes
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Half a twin
24-07-2017 om 09:07
Als de kinderen niet meer meegaan dan...............
Vorige week kwam ik te laat op mijn sportuurtje, omdat ik net wat meer tijd kwijt was dan gepland bij het kampeercentrum. Wat nieuwe spullen aangeschaft voor de komende vakantie, vervanging van versleten spullen maar ook een dure uitbreiding van de uitrusting.
De overige sportmaatjes vroegen wat ik had gedaan en waren verbaasd. Dat ik nu nog nieuwe kampeerspullen had gekocht, je oudste is 15 die gaat over een paar jaar niet meer mee en als de jongste ook niet meer meegaat over een jaar of 6 dan stop je toch met kamperen? Dan koop je nu toch niet meer zulke dure spullen?
Ik vertellen dat wij altijd hebben gekampeerd, ook toen we nog geen kinderen hadden. Dat wij blij zijn met de vrijheid die kamperen biedt, ons tentje/vouwwagen opzetten en als het niet bevalt (te onrustig, gammel sanitair) dan pakken we in en gaan naar een volgende camping. Ook als het weer niet meewerkt trekken we verder. Heerlijk. We hebben één keer in gehuurde accommodatie gezeten, dat beviel niet maar alles betaald en toen er maar het beste van gemaakt.
Dus als de kinderen niet meer meegaan blijven wij kamperen. Dan wel weer in het randje voorseizoen en niet meer op die puberparadijzen, maar toch dan is kamperen nog steeds onze favoriete vakantie.
Wat ga jij doen als de kinderen niet meer meegaan?

Tango
02-08-2017 om 15:08
Wij stoppen nu al.
Wij hebben besloten om nu al te stoppen met kamperen met eigen caravan. We twijfelden al een paar jaar en eigenlijk was het na deze vakantie gewoon klaar. Niet dat het een slechte vakantie was, viel best mee eigenlijk. Maar gewoon geen zin meer in urenlang bezig zijn met voortent opzetten (zeker als je dan ook nog een keer van camping wisselt, eerst afbreken en dan weer opzetten). En voor zoon, die w.s. volgend jaar alleen mee gaat, hoeft een camping ook niet. Want contact maken doet hij niet. Al jaren niet. Gaat vast ook niet meer veranderen. Bovendien heeft hij de hele vakantie lopen klagen over zijn bed in de caravan dat te hard was. Pfff. En man verrekte nog een spier bij het uitdraaien van de caravanpootjes. Nee, we zijn blijkbaar toch geen kampeerders, terwijl we beide wel zo zijn opgevoed.
Wat we nu gaan doen? Geen idee nog. In ieder geval iets huren. Kan een trekkershut zijn, tent, caravan, chalet of appartement. We zien wel wat we tegen komen.
Mede doorslaggevend was volgens mij ook onze meivakantie op Mallorca. Heerlijk zo'n appartement! Alles wordt er schoongemaakt dus je hebt er zelf geen werk aan. Je leeft net zoveel buiten als op de camping en geen eindeloos gedoe met stokken, tentdoek etc. Je dropt je bagage en je kan wat gaan doen. Dat vind ik vakantie. Maar anderen zullen daar anders over denken. Ieder zijn ding toch?

Min
02-08-2017 om 15:08
bergen
Ik denk dat er bij ons niet veel zal veranderen. Wij huren al jaren bergchaletjes op Oostenrijkste bergen. Zorgvuldig vooraf gescreende huisjes die volledig ingericht zijn met goede bedden. In de bergen, heerlijk rustig als we willen en zoniet dan gaan we rondkijken. Leven ook veelal buiten. De kinderen vinden deze vakanties ook fijn, zijn absoluut geen campingmensen.
Later zal zich dit wel voortzetten denk ik.

Kyana
02-08-2017 om 16:08
Andere vakanties
Zonder de kinderen zou ik graag meer wandelvakanties maken. En dan niet een paar dagen zoals we nu wel eens doen maar enkele weken, echt van die lange afstand wandelingen maken. Ik zou graag trektochten te paard gaan maken, door mooie landschappen en dan de hele dag fijn buiten zijn. Mijn man zou graag zeilvakanties hebben. Van die zeilzwerftochten. Ik hou niet echt van varen dus het zullen wel deels gescheiden vakanties worden maar dat is ook niet erg. Daarnaast zullen we vaker weekendjes weg gaan, dat is een stuk goedkoper met 2 mensen dan met een heel gezin en ook minder georganiseer.
Echt kamperen op een camping doen we nu ook niet. Ik hou niet van grote volle campings en alles meeslepen. Sanitair delen vind ik juist met kleine kinderen ook niet erg fijn. Voor mezelf maakt het me minder uit. Juist met kinderen vind een beetje luxe wel aangenaam. Vroeger heb ik wel een kampeerbusje gehad en dat vond ik wel leuk. Dan kon je ook makkelijk zwerven en hoefde je niet steeds alles in te pakken. Soms denk ik er over om er weer een te kopen en dan wel te gaan kamperen, kinderen in de tent er naast. Dat overwegen we dus nog. Ik zou dan niet weken op 1 camping willen staan maar juist rondtrekken en steeds weer ergens anders heen, liefst zonder vooropgezet plan.
Op dit moment huren we meestal ergens een huis en dat bevalt ook heel goed. De oudste kinderen zijn op de leeftijd dat ze graag (deels) hun eigen gang gaan. Dus we huren dan bijvoorbeeld een huis in de buurt van de zee zodat de oudste kinderen kunnen gaan surfen/zeilen/zwemmen als ze geen zin hebben om een dagje mee te gaan. Dat werkt prima. Het is ook fijn om eigen sanitair te hebben. We zijn dan wel wat meer gebonden en wisselen niet maar blijven echt enkele weken op één plek. De logistiek is met een groter gezin en groter wordende kinderen maakt dit een handige oplossing.
We maken ook nog wel eens een verre reis en dan trekken we wel rond. Echter we zitten nu in een seizoen van ons leven dat dit financieel gewoon zwaarder is met meer en groter wordende kinderen. Dus dat doen we niet elk jaar.

Zonnebloem
03-08-2017 om 14:08
Rondtrekken met Max
Ik schreef al dat wij niet van die kampeerders zijn en dat we nu de kinders niet meer mee gaan kiezen voor hotels, liefst met minstens half pension.
Maar soms.. als ik dat TV programma van omroep Max zie ('zijn we er al' of zo) met een stel senioren die samen rondtrekken van camping naar camping.. dan lijkt me dat ook zooo geweldig.. Dat heerlijke gekneuter op die camping.. zo zalig herkenbaar (wat waarschijnlijk ook de kracht van het programma is en het zo populair maakt). Zoiets lijkt me ook geweldig.. over een jaar of 10, als we senior genoeg zijn om in de groep te passen.. ;-)

Pirata
03-08-2017 om 15:08
Tango
Ik snap dat je een appartement ook fijn vindt, maar ik zie geen onoplosbare problemen in de zaken die je opnoemt met de caravan.
Koop een uitdraailuifel ipv voortent, draai de poten uit met een accuboor. En koop een ander matras of een zacht dekmatras.

Fransien
03-08-2017 om 17:08
lange afstands tochten
Die zou ik zonder kinderen zo weer maken, dat deden we altijd en ik vond het heerlijk. Het tentje hadden we (zeker omdat we het dagelijks deden) in 10-15 minuten opgezet/afgebroken. Iedere dag wandel je een eind verder en zie je wel hoe ver je komt, soms heb je een saai stuk en maak je zo'n 30 km of meer op een dag, soms een mooi stuk en dan kwamen we niet verder dan zo'n 10-15 km.
Misschien is het weer te doen als de kinderen ook een volle rugzak mee kunnen nemen, maar voorlopig ben ik bang dat dat er met oudste (puber) en jongste (te klein) nog niet in zit.

denkaanben1
04-08-2017 om 09:08
Beetje luxe nu
Wij hebben ook altijd gekampeerd maar nu de kids groter zijn en niet meer met ons mee gaan hebben we de appartementen en hotels herontdekt.
Een nieuw soort vakanties nu zoals stedentrips en/of strandvakanties. Ook wel weer lekker na 25 jaar kamperen --

Amsterdamse
04-08-2017 om 10:08
Heet
Phoe, ik hou van warmte, maar waar we nu zitten is het al de hele week 41 graden. We zijn erg blij met het koele huis (middeleeuws, lekker dikke muren), de ventilator en de mogelijkheid om even af te koelen binnen.

Teuntje
06-08-2017 om 09:08
Amsterdamse
Da's wel warm ja .
Dan ben ik juist altijd zo blij met mijn kampeer vakantie, omdat
het op de ruime campings die wij uitzoeken onder hoge bomen eigenlijk altijd prima vertoeven is voor een onverwachts erg hete dag, en de nachten onder katoen prima slapen
en als de hitte langer aanhoudt wij gewoon verhuizen naar een plek met een aangenamere temperatuur, zodat je ook nog iets kunt ondernemen.
De vraag bij terugkomst, en hebben jullie goed weer gehad? beantwoorden we ook altijd met ja, prima, want dat zoeken we zelf op. Dat geldt voor extreme hitte en ook voor langdurige nattigheid.

Tango
06-08-2017 om 13:08
Pirata
Ja, zal best dat daar oplossingen voor zijn. Maar ik vind een luifel toch wat anders dan een voortent. Zeker als je in Nederland zit, wil je toch wel een voortent, omdat het niet altijd lekker warm is. En bovendien, wat kost zo'n uitschuifluifel? Zal niet goedkoop zijn. Pootjes uitdraaien met een accuboor? Naar mijn idee paste dat niet. Maar moet zeggen dat we dat nooit geprobeerd hebben. Maar gebeurt ook niet, want we hebben de caravan verkocht. En eigenlijk zijn we daar best blij mee. Het is niet gezegd dat we nu alleen in appartementen gaan zitten. Kan ook een huurtent of huurcaravan zijn of een trekkershut. Maar in ieder geval iets met veel minder gedoe, zodat we ook eens van locatie kunnen wisselen. Was nu met caravan en voortent eigenlijk geen doen. En dan bleven we nog gewoon in Nederland.

Phryne Fisher
06-08-2017 om 13:08
Koud
Wij hadden in Schotland de hele week tussen de 11 en 16 graden en elke dag een paar uur geen regen. Doe mij maar 40 graden, als ik dan toch moet kiezen. Het is een mooi land, maar van het weer word ik echt niet vrolijk. Overigens waren de Schotten er ook wel klaar mee. Normaal hebben ze in juli/augustus wel eens een week droog weer.

Ginny Twijfelvuur
06-08-2017 om 14:08
Oh Phryne
De ellende....
Ik vind dat soort landen meer iets voor het najaar. Dan weet je dat je slecht weer hebt.

Yura
08-08-2017 om 12:08
Luxe
Ik denk als de kinderen niet meer mee gaan, dat we dan het meest luxe en dure hotel boeken en elke dag luxe uit eten gaan. Scheelt zoveel geld als je maar voor de helft van het aantal personen hoeft te betalen en als het dan ook nog eens in het voorseizoen is, heerlijk. Hebben het nu al vaak in het weekend dat ze opeens niet thuis eten, dan gaan we spontaan uit eten samen en liggen in een deuk om de rekening.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.