Vakantie en uitjes
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

T@sje
07-08-2016 om 21:08
Alleen een weekendje eropuit
Ik zou heel graag eens een weekendje alleen weg willen. Dus zonder man en kinderen, echt alleen. Tijd voor mezelf, doen wat ik wil, even met niemand rekening hoeven houden. Lijkt me heerlijk. Manlief vindt t wel een beetje raar ('hoezo doen wat je zelf wilt? dat kan toch ook als je gewoon thuis bent?') maar heeft er verder geen bezwaren tegen en zegt dat ik het lekker moet doen als ik het graag wil. Probleem is alleen dat ik eigenlijk geen idee heb wat ik zou willen in zo'n weekendje. Huisje aan zee (lijkt me leuk maar eerlijk gezegd leuker met het hele gezin), hotelletje op het platteland, of juist hotel in een grote stad? Of iets heel anders? Wat doen jullie als je een weekend alleen weggaat? Of gebeurt dat nooit?

Sinilind
20-06-2019 om 00:06
Jaaah!
Vorig jaar mezelf getrakteerd op een heerlijke 5 dagen aan het Iseo meer, in Noord Italië. Ik heb een kamer geboekt in een lekker ouderwetse spahotelletje met uitzicht op meer en mijn dagen verdeeld tussen wandelen, spabehandelingen en s avonds lezen aan het meer na een grote pizza met ijs toe. Het was geweldig! Ik doe dit soort dingen wel vaker, maar meestal in combinatie met congres of uitwisseling.
Maar ik voeg eraan toe dat ik graag alleen ben. Als je dat niet fijn vind of er geen ervaring mee hebt kun je misschien beginnen met ergens een dagje alleen wandelen. Ik heb vaak gehoord dat het lastigste is het avondeten, omdat iedereen dan lekker met elkaar bezig is. Maar een goed boek is ook een fijne tafelgenoot.
Sini

Sinilind
20-06-2019 om 00:06
Oh ja en musea
Alleen vind ik het allerfijnste, dan kan ik 10 mn voor een doek blijven of een hele sectie skippen als ik het niet zo leuk vind.
Sini

Tine Winkel
20-06-2019 om 09:06
Sini
dat klinkt als de hemel op aarde ik wil ook!
ik ben al wel heel gelukkig met regelmatig een dag alleen thuis mogen zijn. Niemand om me heen, daar kikker ik echt van op, even bijtanken (en als dan blijkt dat een van de kinderen plots 4 tussenuren heeft... argh!)

Pennestreek
20-06-2019 om 09:06
Roda - ja, ik ben er geweest
Het is er zeker heerlijk. Maar als ik nu weer weg zou gaan (is weer erg nodig merk ik) dan zou ik toch nog meer naar buiten willen.
Ik heb een eenpersoonskamer gehad, met een heerlijk bed, en een badkamer met douche. Ik heb heerlijk gewandeld in de Delftse Hout, maar dan kom je toch al snel weer (snel)weg tegen. En veel mensen, want het was mooi weer. Ik heb gegeten bij Du Midi, in de voortuin van de Uylenburg. Heerlijk eten, wel van tevoren reserveren want het is er, zeker in het weekend, druk. Een aanrader is ook theehuis Het Rieten Dak. Zalige brownie gegeten met lekkere thee erbij op een heerlijk terras, in het zonnetje. Dat was op de heenweg. Op de terugweg heb ik daar een lekker biertje gedronken, ook zalig.
Ik weet nog niet waar ik nu het meeste behoefte aan heb. Ik ben oververmoeid, mijn lijf wil niet meer. Dus een welnessweekend met (een paar) lekkere massages trekt me wel. Maar dat is ook weer zo kostbaar. Zon lijkt me heerlijk, maar dan moet ik naar het buitenland en dat vind ik teveel gedoe. Pfff, ik word moe van mezelf met dat geklaag. Maar het gaat gewoon even niet zo lekker en alles is me teveel. Ik wou dat er iemand alles voor me regelde en ik gewoon kon gáán. Maar helaas, zo is het leven niet he. Zal het toch zelf moeten doen.

Pennestreek
21-06-2019 om 22:06
Koe en horens
Ik heb de koe bij de horens gevat en heb een kamer geboekt in een hotel in een bosrijke omgeving. En een dagje welness, met een lekkere massage. De andere dagen kan ik wandelen/fietsen in de omgeving en de dichtstbijzijnde grote stad bezoeken.
Heb er zin in!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.