Relaties
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

ClairedelaLune
05-03-2017 om 19:03
Zelf beddegoed meenemen bij logeren
Mijn schoonouders hebben een gastenverblijf. Handig natuurlijk, maar onze band is niet super dus we komen er denk ik maar een paar keer per jaar en blijven misschien twee keer per jaar slapen. We ruimen dan alles goed op voor we weggaan: stofzuigen, afnemen, wc en badkamer schoonmaken, dat soort dingen. (Ze hebben ook een hulp voor het verblijf trouwens) Nu zijn we uitgenodigd te blijven slapen voor de verjaardag van schoonmoeder maar moeten we voortaan ons eigen beddegoed meenemen, oma vindt het wassen teveel werk. Maar de bedden en overtrekken zijn allemaal 2-persoons (we zijn met zijn vieren) en thuis hebben we alleen maar 1-persoons beddegoed. Schoonmoeder vindt dat we dat dan maar moeten aanschaffen- in een hotel slapen is per slot van rekening duurder- ik denk: we blijven gewoon niet meer slapen. Wat zouden jullie doen? Schoonouders zijn nog vrij jong, net gepensioneerd, gezond en zeer actief overigens.

Jackie
09-03-2017 om 22:03
Ginny
Nee dat snap ik dus ook niet. Je kan het prima uitleggen: wij hebben geen tweepersoonslakens en in plaats van die te kopen en/of met dekbedden te moeten sjouwen slapen we liever in een hotel, voor iedereen gemakkelijker. Scheelt ook weer een hoop schoonmaakwerk, waar we toch al commentaar op zullen krijgen.
Dus als je het geld kunt missen gewoon lekker naar een hotel. En anders dezelfde avond weer terug.
Bij je eigen (schoon)moeder logeren mag echt niet gepaard gaan met zo veel gedoe en kopzorgen zeg! Ik zou geen moeite doen om mee te werken aan iets wat ik gewoon absurd en niet normaal/natuurlijk vind.

sam34
10-04-2017 om 22:04
Niet welkom
Ik zou niet eens willen blijven slapen dan.Geen zin hebben om te wassen?Wat een onzin.Ze hebben een hulp.

ClairedelaLune
Update
Uiteindelijk hebben we een week vantevoren gezegd dat een overnachting niet handig was en zijn we alleen gekomen om ergens te eten. Schoonmoeder reageerde :"oh maar ik heb net alle bedden voor jullie opgemaakt!"

ClairedelaLune
Klinkt als
Een verwarde schoonmoeder, misschien beginnende Alzheimer. Maar ze is altijd warrig en snel afgeleid geweest, dus ik weet het niet,

Wam
Ik hoop heel erg dat jullie hierom hebben kunnen lachen met elkaar.
Het klinkt mij alsof er alcohol in het spel is bij je schoonmoeder, maar dat is een wilde aanname, omdat ze me aan iemand doet denken.

ClairedelaLune
11-04-2017 om 21:04
Man en ik keken konden er inderdaad wel om lachen. En ja, de alcohol vloeit rijkelijk bij mijn schoonouders, maar ze kunnen er erg goed tegen. Ik heb ze nog nooit dronken of zelfs aangeschoten gezien...Hopelijk doet ze je niet aan familie denken!

jour
11-04-2017 om 22:04
prima
Wat betreft de bedden: ik vind dat een hele normale vraag. Jullie zijn niet de enigen die komen waarschijnlijk. Mijn schoonzusje woont ook ver weg en je wilt niet weten hoeveel vrienden daar gezellig even op bezoek gaan op weg naar hun vakantiebestemming. En dan iedere keer de bedden weer afhalen na een nachtje gasten. Ik heb haar al eens voor gek verklaard (wel lief). Ik zou daar zelf heel erg van balen, dus dat eigen beddengoed vind ik een goed idee.
Wat betreft je aanvullende verhalen: waarschijnlijk bleef ik dan niet slapen

Wam
12-04-2017 om 10:04
geen familie (ot)
Nee het gaat me niet eens om de drank zelf, of om dronkenschap, maar om het gedrag dat kan horen bij alcoholisme. Het deed me denken aan de vorige vriendin van mijn vader. Zij is een paar jaar in onze familie geweest. Dat was behoorlijk ongemakkelijk, als ik me mild uitdruk. Maar zo'n situatie waarin gastvrijheid, of de zorg voor elkaar als een soort troefkaart wordt ingezet... (ik wil de bedden niet meer opmaken en ik heb het toch voor jullie gedaan) dat maakte mijn associatie. Bij haar was het vaak: "Ik maak gewoon iets makkelijks hoor" en vervolgens had ze altijd "uuuuren in de keuken gestaan" en moesten we bij elke hap zeggen dat het lekker was...
Maar goed, dan is het heerlijk als je er samen de humor van kunt inzien!

Kaaskopje
13-04-2017 om 11:04
Altijd snel afgeleid
Ik zit een beetje vers in alles rond ADD, dus waar het hart van vol is... :-), maar als ze áltijd al snel afgeleid was, dan vraag ik me af of er zoiets aan de hand is. Dat kan er wel voor zorgen dat ze het overzicht makkelijk kwijtraakt, als een berg tegen klusjes opziet e.d.. En als het dan bijna zover is, dan moet ze alles in een paar uur doen en dat is natuurlijk weer te vermoeiend.

ClairedelaLune
19-04-2017 om 23:04
Update
Kaaskopje, aan ADD heb ik ook wel eens gedacht. Toch heeft ze zonder problemen de universiteit afgerond, maar ze vertoont zeker symptomen en een kleinkind is er net mee gediagnosticeerd.
Ik denk dat er nog meer speelt, ze heeft een hele nare jeugd gehad.
We zijn dit weekend niet uitgenodigd voor het jaarlijkse paasontbijt en eierzoeken trouwens. (Elk jaar, vaste prik) Ik dacht eerst dat ze het niet vierden, maar zwager en zijn kinderen zijn wel uitgenodigd en gekomen. Man en ik vinden het niet zo erg maar onze kinderen vonden het niet leuk en begrepen het niet. Dit is wraak voor het niet blijven slapen ben ik bang.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.