Relaties Relaties

Relaties

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

wie kan me adviseren?

vader78

vader78

10-05-2019 om 14:05 Topicstarter

Flanagan

Ten eerste... mijn vrouw is altijd vrij geweest om met iedereen om te gaan en dat is ze nog steeds. Man of vrouw.. zij is niet mijn bezit en ik gun haar alle ruimte. En dat wantrouwen komt wel degelijk ergens vandaan. Daar heb ik mijn ervaring mee en dat is niet op gevoel maar op feiten gebaseerd.

Dat ik in de spiegel moet/kan kijken, ben ik het met jou en Mari eens. Maar het is lastig en moeilijk dat ik de hele tijd zo hard aan het werken ben, terwijl ik van haar kant geen enkel intitiatief zie.

Toon

Oef,, begin je tegen je vrouw ook zo. , zo aangevallen.

Ik bekijk het puur vanuit de info die je hier deelt. Nergens staat dat ze is vreemdgegaan.
De reactie van je vrouw komt over als die van iemand die jou niet durft te vertellen met wie klets, uit vrees dat je haar toch niet vertrouwt.
Nu begin je over feiten en ervaringen. Is haar biecht een feit dat ze met een ander iets meer heeft dan een gesprek? Ik vond het meer een toegeven dat ze niet durfde te vertellen met andere mannen leuke gesprekkken te voeren. Dat zijn m.i. twee hele verschillende dingen.

Maar goed, je wilde een tip. Zoek uit of je haar niet te zwaar beoordeel, voor de scheiding is ingezet.
Nog een tip: praat eens met een therapeut over de wijze waarop je tegenslagen verwerkt. Misschien leer je er zelf veel van, of leer je ook vanuit een andere hoek naar situaties te kijken; minder onzeker.

Ik bedoel het goed met je.

vader78

vader78

10-05-2019 om 20:05 Topicstarter

Weet ik

Flanagan is zag het ook niet als een aanval. Mijn toon klonk voor jou aanvallend maar was dat zeker niet zo bedoeld.

Dank je wel voor de tips. Waardeer ik!

vader78

vader78

10-05-2019 om 20:05 Topicstarter

Weet ik

Flanagan ik zag het ook niet als een aanval. Mijn toon klonk voor jou aanvallend maar was dat zeker niet zo bedoeld. Ik wilde de situatie alleen helder opschrijven.

Wat ik nog niet eerder heb verteld is dat mijn vrouw ruim 1,5 jaar lang met een man afsprak en dat ze met hem in een hotel sliep. Haar verhaal is dat er fysiek niets gebeurde. Dat laat ik in het midden. Toch voelt het voor mij als (emotioneel) vreemd gaan.

Dank je wel voor de tips. Waardeer ik!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.