Relaties Relaties

Relaties

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Brink

Brink

05-02-2020 om 18:02

Was ik te terughoudend?

Anca

Anca

07-02-2020 om 09:02

Elledoris

Dat mag je denken Elledoris, maar dan is het beter en aardiger om niet te reageren.

Ik ken enkele lieve, maar zeer onzekere personen in mijn omgeving. Omdat ik weet doe die reageren, denk ik juist dat Brink wel oprecht is.
Ik denk dat Brink met behulp van een goede psycholoog of coach veel zekerder en daardoor gelukkiger in het leven kan komen te staan, doordat ze zekerheid en geluk leert te vinden in zichzelf, en niet in anderen. Brink, dat wens ik je van ganser harte toe.

Miekemieke

Miekemieke

07-02-2020 om 11:02

Brink

Brink ik denk dat je je eigen probleem niet goed ziet en ook onderschat wat voor impact het heeft op je leven. Ik sluit mij aan bij de anderen dat je psychologische hulp moet gaan zoeken. Je leven zal zoveel beter worden.

Brink

Brink

07-02-2020 om 12:02

Wauw Elledoris triest

Wauw Elledoris jij spoort zelf niet door zo over iemand te oordelen die je helemaal niet kent.Ik durf van mijzelf te zeggen dat ik echt niet goed in mijn vel zit momenteel en dat merken mensen om mij heen ook dat ik wat stiller en in gedachten ben enzo...en die kennen mij Wel! En het is echt zo dat ik mijn ouders jong verloren ben enzo.Maar dat heb ik een plekje gegeven al blijft vooral het gemis van mijn moeder altijd wel een beetje.Ik volg de raad van de rest van de mensen hier op als ik niet snel beter in mijn vel zit om hulp te zoeken.Maar zeg niet dat ik fake want je weet niet waar je het over hebt.

Jasmijn

Jasmijn

07-02-2020 om 13:02

hulp zoeken

Ik ben in therapie geweest zonder dat ik echt grote problemen had, maar een paar vriendinnen van mij waren in therapie en ze kwamen met zoveel inzichten terug iedere keer, dat ik het ook wilde gaan doen. En ik heb er veel van geleerd, ik zou bijna zeggen, iedereen moet eens een keertje gaan, het is heel interessant. Je doet allemaal toch dingen, onbewust, die niet zo handig voor jezelf uitpakken. Als je dat in de gaten hebt, dan kan je ervoor kiezen om dat voortaan anders te doen.
Voorbeeldje: mijn moeder heeft mij onbewust geleerd om met cynisme iets voor elkaar te krijgen. Zo van dan zeg je gewoon met een grote glimlach 'oh dan doe ik het zelf wel weer hoor' ik was er gevoelig voor en voelde me direct schuldig in zo'n situatie. Maar met mijn ex-partner had ik al snel in de gaten dat hij dan gewoon zei 'oke' zonder ook maar te merken dat ik het heel anders bedoelde (hier had ik dus geen therapie voor nodig, hier kwam ik zelf achter, dat ik bij hem toch echt duidelijk moest zijn ) maar sommige gedragingen sluipen erin zonder dat je dat zelf in de gaten hebt, maar wat wel problemen oproept in de communicatie bijvoorbeeld.
Natuurlijk waren sommige dingen ingewikkeld om te bespreken en mijn therapeute kon me soms vragen stellen waar ik stil van viel, ik moest dan echt goed nadenken over het antwoord, ja wat vind ik hier eigenlijk van. In een normale situatie bij vriendinnen kom je dan niet ver want dan wordt hier al gauw overheen gepraat, of ze namen genoegen met het antwoord 'weet ik niet', maar de therapeute wachtte net zo lang tot ik kon formuleren wat ik bedoelde en ging daar dan op door. Ik vond dat zeer verhelderend voor mezelf, en vaak ook gewoon leuk, hoe gek dat misschien ook klinkt.

Brink.

Anno 2020 moet je sterk zijn, extravert, altijd goed in je vel zitten en een eeuwig sprankelend leven. Jammer, juist door dat idee krijgen veel mensen, vooral veel jongeren, een onzeker gevoel.
Onzekere, wat "zwakkere" mensen passen niet in de maatschappij, zijn vaak daardoor ook eenzaam.

Zoek hulp waar je hulp bij wilt, gooi je onzekerheden hier op het forum en praat met mensen in je omgeving. Haal overal iets uit waardoor je groeit, jij je mentaal sterker voelt.
Topic's kan je meelezen, op reageren of negeren. Maar dat naar beneden halen kan ik oprecht wat boos om worden.
En ja, al kom je hier voor aandacht, ook goed wat mij betreft. Ook daar is een forum toch voor bedoeld?

Jesse_1

Jesse_1

Waarom?

Je bent heel erg op zoek naar het 'Waarom?'. Waarom? Zou ik zeggen. Jij bent zoals jij bent en je moet je niet anders gedragen, want die acteersessie moet je dan je leven lang volhouden.

Hij vond je leuk en aardig en dacht in eerste instantie dat het misschien wel echt wat kon worden. En om een of andere reden, misschien door de ziekte van zijn vader, kwam hij tot het besef dat jij niet de 'ware' voor hem bent en heeft daarom het contact beëindigd.
Zo simpel kan het soms zijn hoor. Dat betekent niet dat er iets mis is met jou, maar dat jij niet het bijpassende stukje bent voor hem.

Jasmijn

Jasmijn

aanvulling

Brink, ik wilde nog even aanvullen dat ik met mijn verhaal je niet een therapie wil opdringen, maar dat je er ook niet bang voor hoeft te zijn, want ik kan me zo voortellen dat mensen hier drempelvrees over hebben.
Oke, de eerste keer is eng, want je moet jezelf voorstellen en toch een soort van hulpvraag voorleggen, maar de keren daarna hoef je alleen nog maar vragen te beantwoorden en krijg je een uur lang 100% interesse en aandacht en coaching voor je issues en dat was gewoon heel fijn.

ja maar

het blijft wel een forum voor en door ouders. Dus als je hier als niet-ouder aandacht komt halen, dan zit je toch niet helemaal op de juiste plek...

Jasmijn

Jasmijn

jippox

Maar Jippox, er worden hier toch voldoende vragen gesteld die niets met het ouderschap te maken hebben? Wat maakt het dan uit?
Zie de rubriek off-topics bijvoorbeeld (geen ouderschap, maar toch interessant) of werk, recht en geld, huishouden, huisdieren.... hebben toch ook niets te maken met kinderen ?

misschien niet (Jasmijn)

Maar er is toch wel vaak enige link met ouderschap. Ik zou bijvoorbeeld ook niet gaan zitten miepen over mijn kinderen op een forum voor -zeg- kinderloze vrijgezellen, hoewel daar dan vast ook niet elk onderwerp over het kinderloos of vrijgezel zijn gaat...

Jasmijn

Jasmijn

andere fora

Nou ik heb wel eens op een ander forum gelezen, maar snel afgehaakt. Op de meeste topics wordt totaal niet serieus gereageerd, er zitten daar heel veel trollen tussen. Echt niet leuk. Het kan daarom zijn dat Brink hier gewoon meer vindt wat ze zoekt en ik vind het dan niet erg dat ze geen kinderen heeft, want dat is bij deze vraag totaal niet aan de orde.

Anders

Hadden we anders gereageerd als Brink wel kinderen had?
Kinderen of geen kinderen, het doet niets af aan haar vraag en haar onzekerheid.

Ad Hombre

Ad Hombre

07-02-2020 om 14:02

Jasmijn

Een met Jippox, er moet wel een relatie zijn met ouderschap anders zitten we hier straks met een relatieforum. Sowieso valt het op dat er heel veel mensen komen met echtscheidingsverhalen, nou zijn dat meestal ouders dus het past wel, maar als je googlet op 'echtscheiding' en 'forum' eindigt OO helemaal bovenaan. Google op 'relatie' en 'forum' en dan staan we dik op de eerste pagina.

Iedere dolende ziel met echtscheidingsvragen komt hier terecht.

Als je dan vervolgens googlet op 'baby' en 'forum' dan staat OO pas op de derde pagina!

Niet vreemd dat de babyrubriek op sterven na dood is en de echtscheidingsrubriek de drukste van het hele forum!

Nou is dat commercieel misschien niet oninteressant (echtscheidingsadvocaten willen hier vast graag adverteren), maar de sfeer verandert nogal en ik persoonlijk vind dat dat niet in de goede richting is.

Ad Hombre

Ad Hombre

07-02-2020 om 14:02

Vroeger

Vroeger werd OO niet geindexeerd door Google, dat hebben 'ze' op een goed moment aangezet met als gevolg wat we nu zien.

Het zou misschien beter zijn als 'off-topic' rijke rubrieken als 'echtscheiding' en 'relaties' werden uitgezonderd van indexatie (robots.txt) zodat het soort verkeer een beetje wordt bijgestuurd.

Flanagan

Als Brink een paar kinderen had gehad, had ze vast niet zo extreem afhankelijk en overgevoeldig gereageerd op een date die op niets uitdraait. Ik vind het nogal typerend voor een heel jong iemand met weinig levenservaring.
Dus nee, ik vind dat niet erg passen op een forum voor ouders.

Eens met Jippox

Het is een forum voor ouders. Het heet niet voor niets OUDERS online.

Stoeptegel

Stoeptegel

07-02-2020 om 16:02

Nou

er is hier zelfs een rubriek Huisdieren. Wat een gezeur zeg.

Stoepkrijt

Brink gaat op dit forum niet geholpen worden. Wij zijn ouders, geen psychiaters. Brink kan echt veel beter aansluiting zoeken bij https://stichtingborderline.nl/. Daar krijgt ze de hulp en adviezen die ze nodig heeft.

Stoeptegel

Stoeptegel

07-02-2020 om 16:02

Sydney

Je kan ook gewoon dit draadje negeren. Waar maak je je druk om? Laat haar in haar waarde. Waar gaat het over.

Bennikki

Bennikki

07-02-2020 om 17:02

Eens met Ad

Er worden de laatste tijd erg veel draadjes gestart door (bijna altijd) vaders in echtscheiding. Daar wordt dan zeer uitgebreid en serieus op gereageerd maar je ziet de TS vervolgens nooit meer terug in andere draadjes.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

Ik vind het vooral onvriendelijk

Toegegeven: Jippox, Ad en Sydney hebben strikt genomen helemaal gelijk. OO is een oudersite en het forum een ouderforum.

Maar hé...... aangezien het gaat om iemand met een serieuze vraag die terugkomt in de eigen topics vind ik het een boel gezeur om er over te vallen dat diegene geen ouder is. Het is al vaker gezegd maar hier zijn zoveel draadjes die helemaal niets met ouderschap te maken hebben, dat ik zo’n territoriumdrift vooral flauw principegedoe vind.

Daarnaast: wat een felheid om ts af te serveren en zelfs in de hoek van de psychiatrische stoornissen te zetten Sydney. Elders wordt betoogd dat hier niet met psychiatrische stoornissen gegooid moet worden.....en zie dan hier.....

Ik vind overigens het advies aan ts om hulp voor haar onzekerheid en andere issues wel een goede. Maar daarmee wordt geen diagnose gesuggereerd.

@Emma

@Emma

Jippox

"Als Brink een paar kinderen had gehad, had ze vast niet zo extreem afhankelijk en overgevoeldig gereageerd op een date die op niets uitdraait. Ik vind het nogal typerend voor een heel jong iemand met weinig levenservaring."

Nou dan heb je mij nog niet zien (beginnen met) daten toen mijn dochter een jaar of 10 was 🤣🤣
Wat een geklets toch weer.

Wat ik in het andere oude draadje zei

Brink, dat had ik eigenlijk in dit draadje willen zeggen.
Je start draadjes over 1 onderwerp en komt er dan steeds er weer op terug in een nieuw draadje. Het geeft je eigen onzekerheid en niet zo'n inzicht in je gedrag weer.
Ga daar aan werken, zoek afleiding en andere interesses en je wordt vast veel gelukkiger dan je met welke man ook zou kunnen worden.

Brink

Brink

07-02-2020 om 18:02

Dankjulliewel

Ik stel een vraag en nu gaat het opeens weer over dat ik geen ouder ben. Beetje jammer. Dat weten we nu wel.En ik weet ook dat ik beter moet leren omgaan met teleurstellingen. Het is niet zijn schuld en niet mijn schuld we passen gewoon niet bij elkaar anders was het niet klaar na 2 dates.

Angela67

Angela67

07-02-2020 om 19:02

Je schrijft weer precies het oude op.
Lees je je eigen postings wel eens terug?
Je zit vast in een negatief zelfbeeld/afhankelijke positie van anderen. Herinner je je nog die oom die dood ging nadat zijn vrouw was overleden? Je voelde je toen ook zo onzeker hoe je je moest of kon gedragen. Ik dacht toen nog dat je een vrouw was die gewoon heel veel, teveel tijd in anderen stak ten nadele van zichzelf. Maar het was daar volgens mij ook een soort afhankelijkheid, een verlangen naar 'ergens bij horen' en het is zo ontzettend menselijk en herkenbaar dat je echt heel gewoon hulp hierbij kan zoekwn. Hoeveel mensen hier ook mee worstelen en ook zo slim zijn om hier ondersteuning bij te zoeken wil je niet weten. Dus hup zet jezelf op nummer 1 mAaaaaar.. wees eerlijk tegen jezelf. Niet meer ducken ...
Gr Angela

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.