Relaties Relaties

Relaties

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

OnderWater

OnderWater

29-09-2017 om 13:09

Vriendin blijkt misbruik-dader te zijn

En als het een ander is?

Onderwater, ik weet niet waar je precies wat hebt gevonden. Maar normaal gesproken hoort het niet mogelijk te zijn dat een dader herkent uit informatie die je op internet kunt vinden.
Ik denk dat je de mogelijkheid open moet houden dat zij het niet is.

Namen en beschrijvingen van personen in journalistieke producties worden nog wel eens expres gewijzigd. Dat kan bij stom toeval ertoe leiden dat de beschreven persoon nu ineens op een onschuldige lijkt.

Het lijkt me sowieso dat je dat wat je hebt gevonden met je vriendin moet bespreken. Waar heb je het gevonden, wat staat daar, hoe herkenbaar is dat?
Als zij het wel is dan heeft zij er recht op dat die informatie verdwijnt, dus in de toekomst niet meer vindbaar is. Ook ex daders hebben recht op vergeten worden.
Als zij het niet is dan is het toch goed dat zij weet dat deze informatie kennelijk naar haar leidt. Als jij dat zo kan interpreteren, dan kunnen anderen dat ook.

Ik denk dat je je niet hoeft te schamen voor het feit dat je informatie over haar gezocht hebt. Google vragen waar iemand geboren is, of hoe dat stadje er dan uit ziet, is van hetzelfde soort van belangstelling als het de persoon waar het om gaat die vraag stellen.
En ja, zo beland je zomaar van het een in het ander.

Je moet je wel schamen als je deze informatie niet via een openbaar toegankelijk kanaal als google hebt gevonden, maar via een besloten omgeving waar je toegang hebt via je werk bijvoorbeeld. Dat soort zoeken is zelfs strafbaar.

OnderWater

OnderWater

02-10-2017 om 20:10

websites van landelijke media

Het gaat om artikelen van landelijke en regionale media. Gewoon openbare artikelen op hun websites.
Naam, leeftijd, woonplaats (en dan heb ik het niet over een grote stad), gegevens over haar familie, beroep, werkgever en nog een aantal kenmerkende feiten maken overigens dat ik geen enkele twijfel heb.

Mede dankzij dit draadje ben ik er wel uit: ik ga het met haar bespreken. Ik wil gewoon dat ze weet wat ik weet. En ook dat ze weet dat het wat mij betreft onze vriendschap niet in de weg hoeft te staan.

Ik vind het wel spannend hoor. Ben natuurlijk ontzettend benieuwd hoe ze zal reageren.

Zelfs in 2017

heb ik nog nooit op de naam van een collega of vriendin gegoogeld. Ik zou dus niet erg gecharmeerd zijn als iemand mij kwam vertellen dat hij/zij iets gevonden heeft op internet over mij. Dat zou mij veel zeggen over de waarde van vriendschap: als je iets wil weten, waarom vraag je het me dan niet, zou ik denken?
Ik hoop dat je collega/vriendin wel van 2017 is en snapt dat je informatie op internet zoekt. Misschien heeft ze ook wel iets over jou gevonden.

Tsjor

OnderWater

OnderWater

03-10-2017 om 21:10

Tsjor

"Ik hoop dat je collega/vriendin wel van 2017 is en snapt dat je informatie op internet zoekt. Misschien heeft ze ook wel iets over jou gevonden."

Online is van alles over mij te vinden, ook dingen (leuke dingen) die mensen niet van mij verwachten. En ik word daar zeer regelmatig door mensen op aan gesproken. Door mensen die ik privé ken, via het werk of via mijn vrijwilligerswerk. Het komt bijvoorbeeld nogal eens voor dat ik een zakelijke afspraak heb en het gesprek begint 'Goh OnderWater, ik heb dit en dit over je gelezen, vertel vertel!'

hoop ik dat je collega/vriendin op jou lijkt en niet op mij. Ik zou echt denken: waarom ga je online zoeken, waarom vraag je me niet wat je wilt weten.
Ik neem aan dat het hier niet gaat om informatie die ze zelf op haar facebookpagina heeft gezet.

Tsjor

rutiel

rutiel

05-10-2017 om 13:10

Wat fijn

Fijn dat je het gesprek met je vriendin aangaat en haar geruststelt over het vervolg van jullie vriendschap. Ik kan me voorstellen dat het nog best een beladen gesprek kan worden. Veel sterkte gewenst in elk geval!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.