Relaties
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Jutta
19-03-2014 om 10:03
vriendin betaalt niet terug
Wat vinden jullie hiervan?
Vorige week ging ik met vriendin wandelen. Zij vroeg mij en ik heb tijd vrij gemaakt omdat het prachtig weer was. We hadden er allebei zin in.
Na 2 uur wandelen ging we lunchen. Vriendin had een eettentje op het oog wat erg leuk was en we konden heerlijk buiten zitten. Tot zover alles dik in orde. Toen kwam de rekening. Omdat het voor de ober handiger was zei ik tegen vriendin: zullen we de kosten delen, dan schiet ik het nu even voor. Er kwam niet veel reactie, maar ik betaalde. Er gebeurde daarna niets. Ik vroeg dus maar: heb jij dan 12,50 voor mij? Nee, dat had ze niet. Ze had alleen 50 euro. We stapten op. Ze sprak geen woord over het feit dat ze me nog ging betalen maar ik ging ervan uit dat het nog wel kwam. Een paar dagen later zag ik haar weer. Geen woord en geen geld. De dag daarna stuurde ik haar een whatsappje: het was erg gezellig gisteren, maar ging jij ervan uit dat ik de lunch zou betalen? Er kwam een reactie: O ja graag. hahaha. Nee je krijgt nog ??? euro van mij? Ik antwoordde weer met: het was 12,50. Ze zou het mij doen toekomen. En nog steeds heeft ze niets laten horen. Ik vind het zo raar. Ik heb het gevoel dat ik haar niet kan vertrouwen hierin. Ik kan het geld wel missen maar ik wil de vriendschap niet kwijt. Aan de andere kant heb ik er op deze manier geen zin meer in.
Misschien nog ten overvloede: ik hou ervan om mensen te trakteren. Ik word zelf ook wel eens getrakteerd. Bij deze vriendin was ik echter al op mijn hoede en deed ik het niet. Het voelt al langer niet zo goed om haar te trakteren namelijk. Ook uitgeleende spullen krijg ik regelmatig niet terug, zelfs niet als ik er om vraag. (denk aan boeken, kleding)
Wat moet ik nou met deze vriendin, met wie ik het verder best leuk heb?
groet, Jutta

Jutta
01-04-2014 om 09:04
verhaal is uit
Hallo allemaal,
Gisteren kreeg ik van vriendin het geld terug toen we samen gingen sporten. Toch nog, dus.
Nu zijn er plannen voor een nieuwe wandeltocht. Ik denk dat ik brood meeneem. hihi. En verder wordt het vast wel gezellig.
Bedankt voor het meedenken,
groet, Jutta
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.