Deprecated: Automatic conversion of false to array is deprecated in /var/www/oudersnl/system/core/class_system.php on line 259
Verder na ontrouw deel 5 | Pagina 39 | CJG forum door Ouders.nl
Relaties Relaties

Relaties

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Miss

Miss

03-11-2018 om 23:11

Verder na ontrouw deel 5

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Michaela

Michaela

27-10-2019 om 12:10

correctie

Maar voor nu vind ik persoonlijk de situatie te walgelijk voor woorden.

Praten praten praten

Ik heb mijn man weer net gesproken. En ja hij vond weer dat er niet goed is afgesloten met haar, voor hem wel maar voor haar niet. En dat zit hem heel erg dwars. Ik heb gezegd er zou nooit een goed afsluiting zijn, verbreekt het contact met haar! Je hebt gelijk ik moet er even doorheen bijten. Hij omhelsde me en zei de komende periode gaat moeilijk worden. Voor mij en voor jou.

Hij vroeg wat als het gevoel nooit meer terug komt?
Mijn antwoord erop was; Ooit was er liefde ooit waren er sterke gevoelens voor elkaar, maar dat word nu geblokkeerd omdat jij gevoelens voor haar hebt. Naar mate je haar niet meer zou zien en spreken, vervaagt het wel.

Ze gaf me zogenaamde hints, is privé dit en dat
Ik had me man gevraagd was ze zwanger van jou? Hij zei ja is weg nu. Ik vroeg aan hem heb je zwangerschap test gezien of wat dan ook? Hij zei nee. Ze was op vakantie en had een pil genomen. Dus kan ook gelogen zijn.

Scheiden kan altijd nog, ik wil het gewoon proberen. Ik wil ook mijn eerlijke kans om te proberen. Als het dan niet lukt dan kan ik nog zeggen, ik heb tenminste geprobeerd.

Wanneer ik tegen mijn man zegt ga naar haar toe dan, dan zegt ie ik kan dat niet. Ik kan dit niet achterlaten. Terwijl diep ik zijn hart het heel graag wilt.

Ik heb het helemaal gehad met de pingpong effect.

Pennestreek ik ga je e-mailen, is wel fijner voor mij.

Lanza

Lanza

27-10-2019 om 13:10

Maar zij wist

toch al die tijd dat hij getrouwd was en kinderen had? Of heeft hij haar ook voorgelogen?

Voor de rest vind ik hem niet overkomen alsof hij om je geeft. Acties spreken luider dan woorden en zelfs zijn woorden zijn weifelend of ronduit afwerend naar jou toe. Hij geeft meer om haar gevoelens, dan om die van jou, dat zegt heel veel. Zoveel als hij bezig is met hoe het voor haar is, terwijl hij geen enkele empathie toont naar jou.

Hoe zou het zijn denk je als de situatie omgekeerd was? Als jij vertelde dat je zwanger was van een andere man met wie je al geruime tijd een stiekeme relatie had? Hoe zou je man reageren denk je?

Truus

Zij wist dat hij een gezin had, zij wist dat hij haar nooit zou kiezen.

Ons relatie zat in de sleur en hij koos voor de makkelijkste weg wat hem lijkt. Aandacht geven aan een ander, omdat ze zo goed naar zijn problemen kon luisteren.
Begin was alleen lust, na mate het langer werd zijn er gevoelens gekomen.

Het klinkt misschien raar, maar ik heb er zoveel vertrouwen ik dat dit goed kan komen. Dit is de diepste dal die we samen meemaken. Als we eruit kunnen komen, worden we alleen maar sterker van.

Alleen het maakt me gek dat man heel de tijd twijfelt. Hij wil heel graag dat het goed komt. Alleen dit is wat hij zelf eerst moet verwerken zijn “liefdes verdriet”

We praten elke avond, alleen onze gesprekken gaat continu over het zelfde. Ik heb me vragen en hij beantwoord ze eerlijk.

Liefs gebroken

anno N.

anno N.

27-10-2019 om 15:10

hoe vaak wil je je nog laten vernederen? Hoe ver wil je dit laten gaan? Iedere relatie zit wel eens in een sleur, dan maak je geen minnares zwanger! Hoe kun je zoveel vertrouwen hebben in iemand die zo de grondbeginselen van een relatie ondermijnd? Een man die twijfelt. Meer geeft om zijn minnares dan om jou, want zo is het. Moet je hem ook nog troosten met zijn liefdesverdriet. Je bent zelfdestructief bezig. Uit deze situatie kom je niet sterker uit maar alleen gebroken.....
sorry Ik wilde dat ik het anders kon brengen....

Anno N.

Anno N.

27-10-2019 om 15:10

Sorry

Ik bedoel het echt niet verkeerd maar vind het zo erg voor je.....je verdient echt zoveel beter.

Miss

Miss

27-10-2019 om 16:10

Knuffel

Gebroken, ik kan me voorstellen dat je helemaal niet meer weet wat je moet doen, hoe je moet handelen.
Het was bij mij in het begin ook zo zoals mari zei. Ik was bang. Doodsbang dat hij weg ging.

Na een aantal maanden kwamen er nog meer lijken uit de kast en toen was ik er pas echt klaar voor. Ik pakte zijn tas en hij kon op donderen.
En bang dat ik was! Maar het kon mij niets meer schelen.

Je voelt vanzelf dat moment wanneer je daar wel klaar voor bent. Het kan een grote pingpong bal zijn die richting jou gestuitert komt of een kleine. Dat maakt niet uit.
En misschien gebeurd het ook niet, en grijpt hij een kans aan, maar alleen door te laten zien dat hij met haar kapt.

Ga nu eerst eens voor jezelf zorgen. Je verdriet verwerken, minder afhankelijk worden, misschien werk zoeken. Krachtiger worden. Je hebt iedere dag een keus. En steeds kun je kijken hoe de weegschaal staat. Maar dat moet wel samen gebeuren, niet als hij jammerend gaat liggen janken dat hij haar zo mist.
Je man mag ook even voor zich zelf zorgen en hoe hij dat gaat doen, laat het eens even bij hem liggen. Trek je eigen plan eerst eens even. Los van of Hij nog met jou verder wil.
Dat je eerst jezelf boven water houd, als jij verdrinkt kun je je kinderen ook niet helpen.

Lanza

Lanza

Ik vind het

ook erg ongelijkwaardig overkomen. Als vrouw dien je dus alles te slikken en ten bate van 'het gezin' alles te vergeven, maar waar is de inbreng van de andere partij? Hij is afwezig geweest. Hij heeft zijn aandacht op iets buiten het gezin gericht. Hij wist al die tijd dat het een ontwrichtende werking zou hebben. Toch is hij er langere tijd mee doorgegaan. Hij heeft het onveilig gedaan, haar zwanger gemaakt. Als zij anders had besloten dan was hij nu vader geworden van een andere vrouw, een ander gezin gehad.

Laat dat eens tot je doordringen. Mijn vraag naar testen op soa's was trouwens een heel serieuze. Je weet niet met wie zij allemaal nog meer het bed deelt en als ze het niet zo nauw neemt met anti conceptie, dan zal ze dat bij die andere mannen ook niet doen.

Je kan dus de afgelopen jaren van alles hebben opgelopen via je man. Ik zou daar eerst eens achteraan gaan als ik jou was.

Miss

Miss

Lanza

Helemaal met je eens, voor het eerst volgens mij.

Michaela

Michaela

Soa's

Lanza: Je weet niet met wie zij allemaal nog meer het bed deelt en als ze het niet zo nauw neemt met anti conceptie, dan zal ze dat bij die andere mannen ook niet doen.

Wat dacht je van Gebroken's man zelf? Misschien was/is minnares wel trouw aan haar minnaar maar wie weet in hoeveel vrouwen hij zichzelf nog meer gestopt heeft? Het verhaal van Miss en 'nog meer lijken uit de kast' is helaas geen uitzondering.

Gestook

Eens was er een vrouw die heel veel bij haar schoondochters ove haar man klaagde. Uit medelijden adviseerde de schoondochters haar de optie scheiding mee te nemen.
Hoe het komt, is niet bekend maar de man hoorde van de adviezen van de schoondochters. De vrouw mocht de schoondochters vertellen dat de dames zaten te stoken en de vrouw met stress achter lieten als de schoondochters, die zelf in een perfecte relatie zaten, weer naar hun eigen man gingen. De schoondochters lieten de vrouw in een hoop bagger achter en sliepen er zelf geen nachtje minder om. Dat moesten de schoondochters wel toegeven. Ergens was het stoken, ookal was het niet zo bedoeld.

Dat gevoel krijg ik nu ook. Gebroken heeft het al moeilijk en mag nog meer narigheid lezen. Hoe kan Gebroken nog kalmte en overzicht behouden als ze deze goedbedoelde reacties ook nog onder ogen krijgt? Maaien we zo niet het gras onder haar voeten vandaan terwijl ze naarstig zoekt naar een droog plekje?
Kunnen we een beetje voorzichtiger omgaan met haar gevoelens?

Nijntje

Nijntje

27-10-2019 om 17:10

Eens flanagan

Dat roept het bij mij ook op. Zoveel oordelen.

Gebroken het is jouw huwelijk en het zijn jullie kinderen. Beide beslissingen zijn goed en je hoeft ook nu niet te kiezen. Je kunt ieder moment stoppen.

Ik heb er voor gekozen mijn huwelijk een kans te geven en mijn man heeft mij 7 jaar bedrogen. Onveilig seks gehad met prostituee etc. De hele shit show. Mijn man is in behandeling voor seksverslaving.

En ik ben dankbaar voor het afgelopen jaar. Ik heb zoveel geleerd over mijn eigen overtuigingen. Ik sta veel krachtiger in mijn leven. En nee daar had ik geen ontrouw voor nodig, ik had die pijn liever niet gehad. Maar ik ben trots dat ik het heb kunnen transformeren. En ik weet niet of mijn man en ik voor altijd samen blijven. Maar als mijn huwelijk nu eindigt zijn we zoveel verder samen. Het wordt hier afgeschilderd als verloren tijd wanneer je het probeert en over een jaar toch gaat scheiden. Ik zie dat vanuit mijn eigen ervaring zo anders.

Mari

Mari

ja is waar Flanagan

Die gedachte had ik ook. Ik heb daarom ook maar niet aangeraden te gaan scheiden maar voor haarzelf te kiezen in de hoop dat hij haar en het gezin gaat missen.
Aan de andere kant; ooit werd ik bedrogen: hier raadde men toen aan: stoppen het wordt nooit meer hetzelfde. Ik was eigenwijs en ben nog jaren blijven proberen er wat van te maken, tegen beter weten in want ik was gebroken van binnen en heb hem nooit meer kunnen vertrouwen.

De kalmte en het overzicht zullen er nu sowieso niet zijn. Het nadeel van een forum is dat er veel verschillende meningen worden gegeven waar je gek van kunt worden want je moet toch zelf een keuze maken. gebroken gaat met Pennestreek mailen, dat zal haar wellicht goed doen

Lanza

Lanza

Het vertrouwen is weg

en zal niet terugkeren. Vertrouwen is de basis van je relatie, dus eigenlijk kun je al niet meer spreken van een relatie. Het wordt een soort toneelspel voor de buitenwereld.

De vraag is of je dat wil. Of je jezelf, je eigen leven en je kinderen wil verloochenen, alleen maar om het plaatje naar de buitenwereld mooi te houden.

Is dit normaal

Er is de afgelopen jaar, en vooral week zoveel gebeurd.
Het lijkt wel of het niet helder over na kan denken.
Of het mij niet boeit ofzo, die gevoel.

Als ik met hem praat ben ik gewoon kalm, alsof er niks is gebeurd.
Het dring niet tot me door ofzo. Oh weer iets ontdekt, kan er ook nog wel bij. Wil je me nog meer pijn doen, doe maar.

Ik ben wel erg verdrietig, huilen doe ik al de hele week, eet amper wat, slaap paar uurtjes per dag. Heb nergens zin in.

Vorig jaar was ik 13 kilo afgevallen.

Miss

Miss

27-10-2019 om 18:10

Gezondheid

Gebroken ik ben het eens met de vorige post om een soa test te doen. Dat kan nooit kwaad.

Flanagan, ik zie het niet als stoken wat de andere benoemen. Het heeft mij juist heel erg waakzaam gemaakt toen der tijd, dat er heel veel niet klopte aan mijn eigen partners verhaal.
Want ik geloofde hem maanden aan één stuk dat het allemaal " wel mee viel " en ik me niet zo druk moest maken.
Zo heeft gebroken haar man vanaf vorig jaar al verhalen op lopen hangen die niet klopte ( lees terug, vorig jaar)

Als er niet veel dames mij hadden gezegd, nou miss hij heeft je mooi bij je leurven dan was ik nog steeds die oude afhankelijke miss gebleven, die bang was dat mijn man weg ging, me misschien inruilt voor een ander exemplaar wat 8 jaar jonger is?
En dat is wat ik eruit haal, bescherming van haar zelf.

Ze hoeft niet te scheiden, ze hoeft ook niet te blijven, ik vind dat je je tijd moet nemen om te gaan zien wat HIJ doet. En wat het met haar doet.
Maar in de tussentijd mag ze wel meer aan haar gezondheid denken.

Maar ik heb de wijsheid helaas ook niet, ik gaf hem ook een kans. Proberen kan altijd.

Lanza

Lanza

Ben je nu toch

bij hem weg, Miss? Ik dacht dat je nog hard bezig was het te laten werken?

Miss

Miss

Absoluut niet weg

Oh Nee hoor, lanza. Daarom begrijp ik gebroken ook zo goed. Je kunt er niet zomaar mee stoppen.
Tenminste ik ben er daar ook één van..

Ik kies zelf voor een soort van verstandshuwelijk, er is eigenlijk geen naam voor denk ik?

Ik hou nog steeds van hem maar ik weet dat hij mij nooit trouw gaat zijn ( zegt mijn innerlijk hart en hij roept heel hard van wel )
En zolang ik niet achter een nieuwe truus of leugen kom is het voor mij oké zo.

Lanza

Lanza

27-10-2019 om 19:10

Is het dan geen idee

om jullie huwelijk open te gooien? Want nu is er dus een die een vrijbrief heeft om vreemd te gaan, maar voor de ander is dit niet ok? Of hoe zit dit dan?

Jullie mannen weten nu wel dat ze ermee wegkomen, maar wat zouden ze ervan denken als jullie ook een affaire zouden hebben met een andere man? Is dat ook ok voor hen?

Miss

Miss

27-10-2019 om 19:10

Open

Lanza, ik ben nu op een punt gekomen dat ik nu een beetje moet lachen om jou vraag. Ik heb dit vorige maand nog voor gesteld, de reden daarvan is precies dat wat je zegt. Eerlijkheid, openheid, geen gelieg, geen verraad. Gewoon niks geen geheimen meer, maar mijn partner wil dat op dit moment absoluut niet. De reden daarvan is ook precies wat je zegt, hij wil mij niet " delen" (!) Hij is als de dood dat ik weg ga en of dat te ver gaat. Ik gevoelens " kweek " voor een andere man. Ik ben een heel gevoelig persoon, en door alles wat er gebeurd is is de liefde bekoeld vanuit mij.
Ik heb totaal geen behoefte aan een andere man, het gaat mij erom dat ik we elkaar niet meer vast gaan leggen. Want dat kan hij toch niet, alleen weet hij dat zelf nog niet. Maar ik wel.
Hij heeft nu geen last van spanning naar andere vrouwen, maar ik ben niet meer naïef te denken, hij doet het niet meer.

Lanza

Lanza

27-10-2019 om 20:10

Dus hij wil jou niet delen

maar jij moet dat wel toestaan? Heeft hij wel door hoe ongelooflijk krom zijn redenering is? Jij hebt hem al moeten delen, zelfs zonder dat je er zelf weet van had.

En als jij nou eens niet akkoord gaat met zijn voorwaarden? (Hij doet dat immers ook niet bij de voorwaarden die jullie eerder hadden gesteld).

Ik ook

Ik ook

Het kan

Het kan weer groeien vertrouwen, kost jaren maar het kan. Je kan ook weer een nieuwe fijne relatie opbouwen. Anders betekent niet automatisch slechter. Is monogamie voor jou een eis? Voor mij wel, maar ik zie ook schrijfsters op dit forum die hun partner een tweede liefde naast hun huwelijk gunnen.

Als monogamie een harde eis is dan is stoppen de enige optie voor je man als hij met jouw verder wil. Dat de minnares liefdesverdriet heeft of wat dan ook, kan hij dan niet meer weten want alle mogelijkheden om contact op te nemen zijn dan geblokkeerd. Beetje slimmerd omzeilt dat wel maar dan moet je man hard zijn en direct verwijderen, ophangen en blokkeren. Alleen dan (ik adviseer met hulp van een eft-relatietherapeut (kan Pennenstreek je per mail veel over vertellen) ) hebben jullie een kans.

Digitale knuffel

Miss

Miss

Lanza

Hij is een bijzonder geval laten we het daar maar op houden.

Nee hij kan dat niet, en nee hij begreep dat eerst niet. Hij heeft daar nooit bij stil gestaan dat het ook andersom zou kunnen en het zn pijn zou doen, dat was nog nooit bij hem opgekomen (?)
Hij mist een stuk empathisch vermogen. Naja ik kan inmiddels een boek over hem schrijven. Maar dat is wat ik niet meer wil, ik moet mijn focus op mezelf en kind leggen. We hebben het voor nu goed zo.

Pennestreek

Pennestreek ik kan je mail niet krijgen via de beheerder.
Zou fijn zijn als ik het wel kan krijgen.

Z

Pennestreek

Pennestreek

27-10-2019 om 21:10

Ik heb ze even gemaild

En als dat niet lukt maak ik een tijdelijk mailadres aan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.