Relaties Relaties

Relaties

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Miss

Miss

03-11-2018 om 23:11

Verder na ontrouw deel 5

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pennestreek

Pennestreek

01-10-2019 om 17:10

Visjes

Het hoeft echt niet altijd tussen jullie in te blijven staan. Hier is het helemaal goed gekomen, onze relatie is echt beter dan hij ervoor was.
Het is wel heel belangrijk dat hij echt breekt met die ander. Zolang hij dat niet doet is er geen reële kans voor jullie relatie. Dat moet hij zich wel echt realiseren. Daarna is het belangrijk dat hij berouw toont, dat hij zich realiseert wat hij jou voor pijn heeft gedaan. Maar dat is later. Eerst breken met die ander.

Ik raad je aan om Esther Perel te googlen. Zij heeft een paar mooie boeken, columns en TED-talks over het onderwerp vreemdgaan geschreven en gegeven. Ook voor je man heel leerzaam. Ze legt uit waarom het gebeurt dat iemand vreemdgaat, wat dat doet met de ander, en hoe je er samen uitkomt.

Wed voor de zekerheid toch maar wel op 2 paarden. Laat hem zien dat je niet gaat zitten afwachten, maar bereid je voor en meld dat ook aan hem. Wat je ook nog kunt doen is een echtscheidingsconvenant downloaden en invullen. Als hij zich realiseert dat hij na een scheiding nog maar max de helft van de tijd de kinderen ziet kan hij ook nog wel tot inzicht komen.
Heel veel sterkte.

Anno N.

Hij heeft niet letterlijk gezegd dat hij er voor gaat knokken. Maar wel dat hij hier heen wilde om ons huwelijk een kans te geven.
Sex kan je wel weer dichter bij elkaar brengen.

Pennestreek

Pennestreek

Anno N

Niet helemaal met je eens. Hier was seks een tijdje een lijmmiddel. Oké, toen was er nog geen ander in het spel, dat ligt natuurlijk wel iets anders. Maar op het moment dat het slecht gaat in je relatie kan het helpen om juist alle punten waar je nog wel die verbinding voelt te versterken. Lijkt me beter dan op alle fronten afstand te houden. Hoe kom je dan nog tot elkaar?
Overigens lees ik in de tekst van Visjes niet dat ze nog seks hebben...

Pennenstreek

Dankjewel, ik wilde de link naar Ted talk al hier neerzetten. Wij kregen hem als huiswerk van de therapeut. En ik zie het ook zoals zij het verteld.

Communicatie

In ieder geval praten jullie met elkaar. Dat zou hij wrs niet doen als hij er zelf niet in gelooft.

En ja, werken in het buitenland kan heel energievretend en onrustig zijn. Vaak heeft de werknemer te maken of wordt geconfronteerd met andere werkhoudingen waardoor het voor hem teleurstellend kan uitpakken. Dan is er weinig tijd en geloof over om ook nog je huwelijkperikelen op te pakken.
(Net als met een verhuizing; te veel stille stress tot de bom barst.)
Geef elkaar de tijd om veranderingen te laten wortelen, voor één van de twee het genoeg vindt.

Anno N.

Anno N.

En dat wilde ik eerst niet schrijven, krijgt hij waarschijnlijk ook buitenshuis. Sorry, maar vreemdgangers zijn nu eenmaal goed in liegen en vertellen nooit de hele waarheid. Dat laatste weet jij en dat weet ik en helaas velen hier met ons. Dus nee, het hoeft geen lijmmiddel te zijn. Bovendien doet de gedachte dat hij het doet met een ander, en zelfs het idee dat hij dat liever wil dan met jou, zoveel pijn dat je echt niet kunt genieten. Doe je het dan voor hem? Kom nou! Ik lees niet dat visjes sex heeft maar wel dat ze het zou willen........

Test voor hem als, ook voor haar

Test; Als sex nog genieten is, is er nog een sprankje liefde.
Als sex hem of haar tegen staat, is dit een aanwijzing dat het huwelijk stuk is.

Dat is niet hetzelfde als een lijmpoging.

Pennestreek

Pennestreek

01-10-2019 om 19:10

Ik zeg ook:

kán. En als Visjes dat niet zitten is er niemand die haar dwingt. Seks heeft hij nu dus niet buiten de deur, want de truus is in Nederland en Visjes en haar man in het buitenland. Lijkt mij dat er dan meer kans is dat de verliefdheid zakt. Plus het feit dat ze samen praten maak dat ik het nog best positief zie.
Ik vind het oprecht zielig voor jou Anno N. dat je blijkbaar ervaring hebt met iemand die meerdere malen vreemd ging, maar dat is echt geen wetmatigheid hoor.

Lanza

Lanza

01-10-2019 om 20:10

Je weet natuurlijk

nooit met wie hij allemaal nog meer scharrelt. Wellicht heeft hij op zijn werk allang weer iemand ontmoet of bezoekt hij graag prostituees. Een man die vreemdgaat en daar zo ok mee is, zal daar ook in andere situaties ok mee zijn.

Het is nu aan ts te besluiten of ze hiermee akkoord gaat. Misschien wil zij ook wel eens met een andere man iets proberen? Dat zou je eens kunnen voorstellen, ts, als je daar voor openstaat, maar als je een monogame relatie wilt, dan moet je duidelijk niet bij deze man zijn.

Overbodig Lanza

@Lanza, Of hij doet dat niet en zit flink met zichzelf in de knoop.
Met de opmerking ‘wellicht....prostitués ‘... ga je er wel stevig op los.
Niet fijn voor Visjes, denk je ook niet?

Anno N.

Anno N.

01-10-2019 om 20:10

Nee hoor

Je hoeft me niet zielig te vinden, dat ben ik verre van. Ik heb dan ook geen ervaring met een man die meerdere malen is vreemd gegaan, het was eenmalig (en dat is al te veel). Overigens ben ik nog bij die man. Maar ik was niet degene die toen hard heeft moeten werken om onze relatie te redden, dat wilde hij en dat heeft hij gedaan. Maar dat alles terzijde. Visjes man moet zich bewijzen aan haar, zij niet aan hem.
Maar wie zegt dat de man van visjes niet al verder is gegaan met die vrouw voordat ze naar het buitenland vertrokken? We denken het hier allemaal te weten, ieder weer iets anders. Er is er maar 1 die het weet: visjes man. Hij moet haar vertrouwen echt terug winnen, want er kan nog wel liefde zijn maar m.i. is vertrouwen echt wel de basis van een relatie....

In de knoop

Hij zit inderdaad flink in de knoop met zichzelf dat geeft hij ook toe en praten we veel over. Sowieso kunnen we de laatste tijd fijn met elkaar praten. En we hebben het vaak ook gewoon gezellig en leuk hier. Als dat niet zo was dan was ik natuurlijk ook al lang vertrokken.
Hij heeft nu geen sex met anderen maar wel voordat we vertrokken met haar.

Miss

Miss

02-10-2019 om 17:10

Visjes

Ik wil je een hart onder de riem steken. Heel erg veel sterkte.
"Fijn" dat je mee schrijft. Het is een vreselijk verdrietig proces.

Laat je vooral niet omver blazen door de mensendiezeggengeeftochop. Als er voor jou nog maar een millimetertje hoop is zou ik er ook voor gaan.
Vreemdgaan doen mannen toch wel als ze het willen, de vraag is wil hij daar mee stoppen ? Om jou geen pijn meer te doen en haar echt te verbannen...

Anno N.

Anno N.

02-10-2019 om 18:10

Miss (chien) moet je beter lezen

Er zijn hier geen mensen (mv) maar slechts 1 persoon: Lanza. Ik waarschuw alleen maar dat visjes zichzelf niet moet verliezen. Ze moet trouw blijven aan zichzelf en als haar man haar de trouw en liefde geeft die ze verdient dan vind ik dat alleen maar geweldig voor haar.

Niet alleen hier

maar veel mensen om ons heen zeggen dat ik op moet stappen. Maar ik ben degene die in deze situatie zit en ben hier met hem samen. Makkelijk gezegd als je er niet in zit. Ik probeer realistisch te blijven maar zo lang ik nog een kans zie geef ik niet zomaar op.

Pennestreek

Pennestreek

02-10-2019 om 18:10

Visjes

Dat zijn mensen die niet weten waar ze het over hebben. Wees blij voor ze, en laat dat ‘advies’ je ene oor in en je andere oor uit gaan. Hoe moeilijk soms ook, want je krijgt het gevoel dat je raar bent dat je ‘niet voor jezelf kiest’ en/of dat je jezelf (en hem erbij) moet verdedigen.
Maar doe wat voor jou goed voelt. Anders werkt het toch niet. Ik heb bijna 2 jaar in de wachtkamer gezeten. Het was een hel, maar ik ben nu blij dat ik heb volgehouden. En ook als het niet goed was gekomen tussen ons, had ik kunnen terugkijken op een periode waarin ik deed wat ik voelde dat goed was. En dat was niet dan maar zelf de knoop doorhakken of zo. Nee, het was zijn beslissing om te gaan of te blijven. Hij moest kiezen. En dat is heel moeilijk. Jouw man heeft nog geen keuze voor jou gemaakt, maar gelukkig ook nog geen keuze tegen jou. En dat geeft toch een flintertje hoop. Maak het beste van jullie tijd samen. Haal samen herinneringen op van toen jullie net verliefd waren. Geef elkaar iedere dag een compliment. Doe vooral positieve dingen samen, versterk jullie band. Hopelijk kiest hij dan voor jou.

Oh, en vraag of hij als jullie in NL zijn ook geen contact met haar wil zoeken. De verliefdheid zakt echt weg als ze geen contact hebben.

Lanza

Lanza

02-10-2019 om 19:10

Quote:

Vreemdgaan doen mannen toch wel als ze het willen, de vraag is wil hij daar mee stoppen ?

Iedereen, man of vrouw, gaat vreemd als die persoon dat wil. Dat is nogal een dooddoener. Het beste is om het uit te maken als je echt zo graag seks wil met een ander met alle gevolgen die dit kan hebben voor je huidige relatie. Zo geef je de ander ook een eerlijke kans op een gelukkige toekomst.

Je hoeft er als partner niet mee akkoord te gaan dat iemand dat wil en het dan ook doet. Jij hebt zelf ook iets te willen namelijk en kunt zelf ook actie ondernemen ipv als een schaapje te gaan zitten wachten wat je man uiteindelijk allemaal wel en niet wil.

Je hebt het mis; de meeste mensen op OOL zijn niet als een schaapje gaan zitten wachten tot hij duidelijkheid gaf. Het grotendeel zijn in die fase vooral gaan stil staan bij wat zijzelf willen en wat ze zelf gaan doen; meer eigenwaarde opschroeven.
Zie het als een grote schoonmaak van je huwelijk.
Dat wilt niet zeggen dat ze daarvoor een zwak zelfbeeld bezatten, maar dat je altijd aan jezelf kan werken.

Bij het zien van dat vetgedrukte woord quote, weet ik al dat die post van één bepaald iemand is.

@Lanza, Waarom kom je eigenlijk met die quote aanzetten? Het komt zo bedroevend en verbitterd over. Eigen ervaring soms?

Lanza

Lanza

02-10-2019 om 21:10

Quote:

dat was niet dan maar zelf de knoop doorhakken of zo. Nee, het was zijn beslissing om te gaan of te blijven. Hij moest kiezen. En dat is heel moeilijk. Jouw man heeft nog geen keuze voor jou gemaakt, maar gelukkig ook nog geen keuze tegen jou.

Ik zeg alleen dat het wel een optie is om zelf te kiezen voor ts. Je hoeft niet alles van die ander te laten afhangen. Je bent zelf ook nog een persoon met een wil en een klein beetje eigenwaarde. Dat hoop ik tenminste.

Wat mij betreft was zijn keuze allang duidelijk geweest, zijn keuze blijkt luid en duidelijk uit zijn daden. Beter kun je het de eerste keer van hem aannemen, dat dat je er de volgende keer weer intuint.

Dat begrijp ik

Dat het ook een optie voor mij is om te kiezen voor uit elkaar gaan. Maar dat wil ik op dit moment niet...
En het gevoel van mijzelf en hem moeten verdedigen herken ik. Laatst ook weer toen ik met m'n moeder belde. Ze bedoelen t allemaal heel goed maar het is zo moeilijk duidelijk te maken hoe ik er nu in sta.
Ik vind het moeilijk om met hem over dit stukje te praten maar hoe ik het nu begrijp is dat hij voordat we naar NL terug gaan een besluit wil nemen. En dat voelt dus voor mij als een soort tikkende tijdbom...

over seks en vrees dat ontrouw tussen in blijft staan

Seks is zeker een bindmiddel. Het is fijn en je krijgt er geen ruzie over. Vraag is of een bindmiddel verstandig is in een situatie waarin je eigenlijk knoppen moet doorhakken. Ik zeg niet dat jullie dat (knopen doorhakken, opstappen) moeten doen Visjes maar ik weet wel dat mijn relatie langer heeft geduurd dan goed was juist onder andere door het goede bindmiddel.

En ten tweede, je man is bang dat zijn ontrouw (verraad hoe je het ook noemt) tussen jullie in blijft staan. Ik lees hier de geruststelling dat dat echt niet zo hoeft te zijn. Maar tegelijk heb ik hier zo vaak berichten gelezen waaruit blijkt dat het bij tijd en wijle nog steeds een issue is. Vertrouwen dat nooit meer helemaal terugkomt etc. Het is dus wel verstandig om voor je zelf te bedenken hoe je hier mee om zal kunnen gaan. Heeft het je zelfvetrouwen, je zelfbeeld aangetast. Zou je bang zijn voor herhaling etc. Als je van mening bent dat het niet tussen jullie in zal blijven staan, dan moet je je ook bedenken dat het gewoon kwestie van vergeten en vergeven zal moeten zijn.

Miss

Miss

03-10-2019 om 08:10

Doelde op mensen in je omgeving, mensen in het algemeen. Die heel hard roepen Ren zo hard als je kunt.

Maar precies wat visjes zegt zo werkt het bij sommige mensen niet. En Ik ben er daar ook "zo 1 van " daarom begrijp ik ook des te meer dat ze niet meteen gaat.

Ondanks al het diepe bedrog, verraad, verdriet, de boosheid vind ik dat je nog best samen kunt zijn.
Dat betekent niet visje dat je als een mak schaap gaat zitten wachten op je man, en tegen de tijd dat hij er een keer uit is wat hij wil, kun je wel aan jezelf denken en werken.
Gaan voelen waarom je blijft. Gaan voelen hoeveel je jezelf waard vind en daar mee aan de slag gaat.
Wat Ik zelf heb gemerkt is dat ik in een " gemakkelijk " systeem zat, een jaar geleden.
Ik vond heel erg veel goed, man was " vrij" en ik zat om 22.00 uur op hem te wachten met een slapend kind in bed.
Dat zijn situaties die voorbij zijn.

Ik bedoel er mee te zeggen visje: werk aan je onafhankelijkheid. En dat kan gerust samen als jullie dat beide willen. Ondanks dat is er nog erg veel liefde bij man en mij.

En ook hier zijn we nog lang niet klaar met werken, maar ik sla wel met de vuist op tafel tegenwoordig en ga niet meer als een bedust vogeltje van boven af een tak zitten kijken naar de grond met wat gebeurd er toch allemaal met mijn leven.

Pennestreek

Pennestreek

03-10-2019 om 10:10

Alkes

Natuurlijk blijft dat bedrog altijd een issue. Maar dat is het dopje dat hij niet op de tandpasta doet ook. Het hoeft alleen niet alles bepalend te zijn. En het hoeft zeker niet tussen echtelieden in te staan. Daarvoor is wel nodig dat degene die bedroog zich wel echt bewust is van wat hij/zij heeft aangericht en daar oprecht spijt van heeft en dat hij/zij altijd bereid blijft om het erover te hebben, en de ander blijft troosten. En natuurlijk moet hij/zij niet opnieuw reden tot wantrouwen geven.

Pennestreek

Ik snap wat je bedoelt, maar de vraag is dan aan de man van visjes of hij dat ook zo ziet, vooral het "dat hij/zij altijd bereid blijft om het erover te hebben, en de ander blijft troosten". Ik kan me voorstellen dat de ander er een keer klaar mee is.
Ik zou het ook storend vinden als iemand iedere keer weer begint over het dopje dat niet op de tandpasta zit.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.