Deprecated: Automatic conversion of false to array is deprecated in /var/www/oudersnl/system/core/class_system.php on line 259
Vakantie | Pagina 2 | CJG forum door Ouders.nl
Relaties Relaties

Relaties

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Kiki

Kiki

26-11-2017 om 23:11

Vakantie

Boerenkool met worst

"Oma, zou u de aardappelen willen schillen terwijl man en ik de bedden even samen opmaken?'

Maak het jezelf niet zo moeilijk. Op vakantie is de kok ook met vakantie.
En laat je man met de jongens de boodschappen doen!!

Pennestreek

Pennestreek

29-11-2017 om 10:11

Briljant Flanagan!

Ja, zou mooi zijn als de vakantie zo zou kunnen verlopen. Maar veel hangt inderdaad af van de toon van TS. En hoe haar man haar steunt, of niet.
Kiki, bespreek nu met je man hoe jij het graag ziet, en hoe hij kan helpen dat voor elkaar te krijgen. En zeg gewoon dat als zijn moeder niet van plan is iets bij te dragen, ze alsnog niet mee gaat. Kom op zeg, jij bent haar sloofje niet, en jullie zitten niet in een hotel. Dus iedereen draagt bij, zij ook. Alleen de kleine van 1 heeft een goed excuus om niks te hoeven doen, die van 5 kan ook helpen met de boodschappen en de tafel dekken.

Ik wens je een fijne vakantie!

Phryne Fisher

Phryne Fisher

29-11-2017 om 10:11

Alleen boodschappen en koken

Als ik vroeger met de schoonouders (soms ook schoonzus) op vakantie ging spraken we af dat ik de boodschappen en het koken deed, en verder niets. De kok hoeft niet op te ruimen of ander huishoudelijk werk te doen. Maar mag wel in haar eentje in alle rust boodschapjes doen, en ongestoord in de keuken staan terwijl de rest spelletjes doet. Schoonmoeder en -zus, alsook de mannen, hadden een hekel aan koken dus ik had het voor mezelf het beste geregeld ;-)

rocky

rocky

29-11-2017 om 11:11

zelf

zou ik heel erg de neiging krijgen om man en de rest een hele fijne vakantie toe te wensen en zelf een weekje alleen thuis te blijven. Maar dat is misschien ook wat drastisch...

Kiki

Kiki

29-11-2017 om 19:11

Vakantie

Hahaha nou rocky dat was ook mijn eerste gedachte maar dan de kosten ik ook aan hoe verdrietig mijn meisje zou zijn.
Mijn schoonmoeder stand uit de tijd dat mannen niets hoeven te doen als wij bij mijn schoonmoeder zijn met een verjaardag of moederdag of wat dan ook ben ik altijd degene die eten haal betaal en afwas wand jou grens hoeven dat niet mijn meisje zet altijd voor het eten thuis alles klaar en als ze klaar is met eten haar bord en beker keurig op het aanrecht zo ga ik mijn zoon ook opvoeden

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

29-11-2017 om 19:11

Wordt het tijd om je man en schoonmoeder duidelijk te maken dat dit anno 2017 zo niet meer gaat.

Of anders gezegd: dat kan zij wel vinden, maar dat hoef jij dan nog niet zo te doen. Hoe staat je man hier eigenlijk in?

Als je schoonmoeder ouderwets is dan...

hoort de man te betalen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.