Deprecated: Automatic conversion of false to array is deprecated in /var/www/oudersnl/system/core/class_system.php on line 259
Uit de hand gelopen oppas. | Pagina 3 | CJG forum door Ouders.nl
Relaties Relaties

Relaties

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Alias

Alias

15-11-2016 om 14:11

Uit de hand gelopen oppas.

Jasmijn

Jasmijn

24-01-2017 om 09:01

ik snap Alias wel

Ik begreep het verhaal van Alias wel, het was een lang verhaal met veel voorbeelden, maar hoe moest ze anders uitleggen aan ons hoe e.e.a gebeurde. Blijkbaar ging het heel subtiel. Ik denk dat ik het ook zo beschreven had kunnen hebben en dan zou het ook overkomen alsof ik de hele dag aan het invullen was voor een vriendin, maar zo is dat over het algemeen helemaal niet.
Ik heb een aantal jaren geleden ook zo'n vriendin gehad, waarbij het ook heel sluipend ging. Gelukkig kon ik het met andere vriendinnen, die er iets buiten stonden bespreken, ook uitgebreid en werd ik niet gelijk neergesabeld als 'vermoeiend". Soms heeft iets meer woorden nodig, zeker als dingen subtiel gaan/gingen en je bijna denkt 'ben ik nou gek?'
Alias, je zult je vriendin soms best gaan missen denk ik, maar de rust die het je oplevert is heerlijk, aan zo'n vriendin heb je niets...die zuigt je hele energie weg en jij je constant maar afvragen wat er nou toch is. Normale vriendschappen geven je energie en daarbij hoef je nooit ingewikkeld na te denken over jouw acties of hun acties, dan klopt het gewoon.
Hoe heb je het nu uiteindelijk afgekapt? En hoe reageerde ze?

Alias

Alias

24-01-2017 om 23:01

Dank je wel Jasmijn voor je begrip.

Ik zal uitleggen hoe ik t heb afgekapt:

Ze belde en belde en belde nog eens maar nam niet op, had geen tijd/zin.
Toen appte ze me het volgende:

"Ik heb het gevoel dat je me ontwijkt. Is er iets? Je kunt eerlijk tegen me zijn".

Ik:
"Nou ik vind sommige dingen wel jammer... laatst bood ik je geen hulp aan met oppassen en dat leek je niet leuk te vinden, was te merken aan je houding. Sindsdien vind je maar anders dan anders en niet meer eerlijk tegen me".

Zij:
"M'n houding had niets met jou te maken maar met andere problemen, ik heb jeugdzorg achter me aan en m'n ex chanteert me en valt me lastig. Ik verwachtte helemaal geen hulp van jou. Bovendien heb ik toen bij een andere vriendin al oppas geregeld".

(Ze heeft al maanden die problemen maar reageerde desondanks gewoon normaal dus dat haar plotselinge veranderde houding daarmee te maken had geloof ik sowieso niet, btw dat van jeugdzorg heeft te maken met haar ex die haar in elkaar heeft geslagen)

Ik:
"Maar waarom zat je dan steeds te jammeren dat je nergens oppas kon vinden, je hebt niets gezegd over die vriendin? Weet je, ik heb geen zin in deze drama en zou het fijn vinden als we afstand houden van elkaar".

Zij:
"Je beschuldigt me nu van leugens maar het is goed. Ik wil ook geen contact meer met je".

Toen was het stil.

De volgende dag dus vandaag, appt ze me dit:

"Waarom zeg jij nou tegen je kind dat mijn zoon niet meer bij jullie thuis mag komen. Als je iets tegen mij hebt dan bespreek je het met mij maar m'n kind kwetsen gaat te ver. Ik heb nota bene al tegen je gezegd dat mijn zoon je fucking huis niet meer in komt".

Vervolgens ging ik mijn zoontje vragen of het waar is dat ie tegen haar kind gezegd heeft dat ie niet meer bij ons mag komen? M'n zoontje ontkent dit en zegt dat ie juist zei dat hij bij hún niet meer mag komen en niet omgekeerd. En dit is waar dat ik dat tegen mijn kinderen heb gezegd. Maar ik heb nooit gezegd dat dat kind nooit meer bij ons mag. Ik geloofde mijn zoontje ook meteen want ik weet precies wanneer hij wel of niet liegt. Bovendien heb ik gemerkt dat haar zoon dingen wel vaker verkeerd of later pas begrijpt. Dat heeft zij zelf ook gewoon altijd gezegd.

Dus ik app haar het bovenstaande verhaal terug en voegde eraan toe:
"En mijn huis noem je een "fucking huis", waar je zoon altijd heeft mogen slapen eten en spelen? Is dit hoe jij jouw dankbaarheid toont? Je ware aard komt alleen maar meer en meer naar boven en ik wens nogmaals geen contact meer te hebben, dag".

Vervolgens blokkeer ik haar nummer omdat haar-kennende de discussie anders nog lang zal voortzetten. Maar ze gaat gewoon door en stuurt desnoods een SMS:
"Ik vond jou toch al een rare vriendin en dacht bij mezelf waarom ga ik eigenlijk met haar om, maar ik vond het zielig voor je en dacht laat ik eens iets goeds doen. Ben blij dat je geen contact meer wil en nu ga ik tijd vrij maken voor normale mensen".

Ik heb hier niet op gereageerd, maar krijg wel de neiging een bericht vol scheldpartijen terug te sturen, hoe bedoelt ze ze heeft mij geholpen??? Ze doet nu alsof zij alles voor me heeft gedaan en ik niks voor haar, terwijl het juist omgekeerd is! Maar ik hou me in en wil mezelf niet verlagen tot haar niveau. Ik wil wel dolgraag iets terug zeggen omdat ik het niet terecht vind,zou alleen niet weten hoe ik dit op een wijze en nette manier moet doen. Of zeggen jullie, beter negeren? Al voelt het zo oneerlijk...

Ze gaat me sowieso vroeg of laat weer lastig vallen met verwijtingen over haar kind. Moet ik het dan ook beter negeren? Ze kan uitlokken als de beste zodat ze toch nog een antwoord van me krijgt want dat is juist wat ze wil. Maar ik wil niet dat ze haar zin krijgt door toch in te gaan op haar verwijten al is het moeilijk om me in te houden.

Alias

Alias

25-01-2017 om 00:01

Zojuist besloten

Om tegen helemaal nergens op in te gaan. Zal dit proces even al negerend moeten doorbijten voordat tot mevrouw doordringt dat ik echt geen contact meer wil. Hopelijk kom ik er zonder al teveel gezeik vanaf, zucht.

Paddington

Paddington

25-01-2017 om 08:01

Negeren

is het beste. Dat soort mensen houden niet op als je ze niet negeert. De vriendin van mijn ex is er ook zo eentje. Sinds ik niet meer reageer op haar berichten, zijn deze langzamerhand opgedroogd en is het rustig geworden.

Je hoeft je niet te verdedigen tegen haar. Je weet zelf hoe het zit. Mocht je toch de behoefte voelen, schrijf dan een brief. Maak hem helemaal klaar en verbrand dat ding met een ritueel. Ik heb al honderden brieven en mailtjes geschreven die allemaal in de prullenbak zijn verdwenen. Sommige heb ik bewaard en als ik die nu lees dan denk ik bij mezelf, wat ben ik blij dat ik het niet heb verstuurd.

Sterkte met negeren, kan heel moeilijk zijn.

Jasmijn

Jasmijn

25-01-2017 om 10:01

negeren inderdaad

Precies wat Paddington schrijft, niet meer op ingaan, geef haar geen 'voer' om weer op te reageren, inderdaad schrijf zo'n brief en stuur hem niet op, werkt bij mij altijd enorm goed. Heel soms heb ik zelfs nog in mijn hoofd een discussie met die 'vriendin' van toen...zó blij dat ik niet meer met haar omga en gewoon normale vriendinnen heb.
En ik zou ook verder gewoon proberen vriendelijk en normaal tegen haar te doen, als je haar eens tegenkomt, gewoon een hallo en dag is voldoende, verder niets (geen gesprekjes voeren)

Denker

Denker

25-01-2017 om 11:01

Klopt

inderdaad wat Paddington zegt. Het beste is niet reageren en hopelijk kom je ook niet in de verleiding. Al begrijp ik best wel dat dit moeilijk is. Blok haar op alle social media en luister ook niet naar wat ze zegt. Ga daar niet te veel over nadenken. Je weet zelf hoe het zit en je moet je niet door haar onzeker laten maken. Je hebt juist gehandeld en ik vind het knap hoe je duidelijk hebt aan kunnen geven dat je afstand wilt nemen. Zij gooit nu met modder. Probeer dat zelf niet te doen en er boven te gaan staan.

Alias

Alias

25-01-2017 om 22:01

Inderdaad.

Ik zal nergens op in gaan.

Ondanks dat ik op haar laatste bericht van gister niet in ging, heb ik daarstraks toch weer een heel verhaal aan MMS-bericht ontvangen, dat ik ´lieg en overdrijf, dat ik haar helemaal niet zoveel heb geholpen en dat als zij begint op te noemen wat ze voor mij gedaan heeft ze wel een dag bezig is. En dat ik aan mezelf moet werken want zo maak ik nooit vrienden´ en ´mijn ware aard zul je pas echt zien als ik boos ben!!!´. Om het even samen te vatten.

Blijkbaar had ze tenslotte nog even de behoefte dit eruit te gooien, nou, als ze hier gelukkig van wordt dan is dat prima, als ze me maar met rust laat. Ik voel in ieder geval geen greintje behoefte daarop in te gaan, ik ben niet van dat niveau, ze mag van alles over me roepen en beweren maar ik ben er echt helemaal klaar mee.

Al knaagt er nog altijd iets, dat ze sowieso iets zal uithalen op wat voor manier dan ook. En mijn intuïtie is zeer sterk. Maar ik hoop dat ik er compleet naast zit. En dat het gewoon aan mij ligt, dat ik blijkbaar teveel angst heb. Ik weet het niet. Ach ja.

maria

maria

25-01-2017 om 23:01

ik zou

bij dit soort mensen echt de boel niet open gooien.
Dat is erg voorspelbaar, dat ze hier niet tegen kunnen.
Ik zou geen zin hebben in dit gedoe, en wie weet idd wat ze nog uit de kast trekt.
Maar de kinderen zitten ook bij elkaar in de klas, ik zou ook daarom de boel niet op de spits willen drijven.
Ik zou zelf het spelletje mee hebben gespeeld en de relatie hebben laten doodbloeden. (onverklaarbare chronische klachten ofzo, te ziek voor contact)
Normaal zou ik dat niet graag doen, zeker niet na een 'hechte' vriendschap maar voor dit soort mensen maak ik graag een uitzondering. Het brengt je nergens, de openheid en eerlijkheid.

Jasmijn

Jasmijn

26-01-2017 om 09:01

Maria

Ja dat is nu achteraf gepraat Maria, nu kan Alias dingen niet meer terugdraaien natuurlijk. Ik hoop dat je het mis hebt Alias, maar hou het op een of andere manier in de gaten. Blijf haar vriendelijk groeten als je haar ziet (vriendelijk maar toch afstandelijk) en hopelijk kalmeert ze over een tijdje weer. Erg toch, dit soort types? Misschien kan je wat andere vriendinnen vragen om mee op te letten? (straks zet ze vreemde foto's op Facebook van je ofzo? Of wat voor een andere fratsen zou ze nog kunnen uithalen?) Ze heeft toch geen huisdeur sleutels o.i.d nog in haar bezit?

maria

maria

26-01-2017 om 10:01

Voor die tactiek kun je natuurlijk alsnog kiezen. Niet meer helemaal, wel deels.
En anders een volgende keer;)

Contact met haar buren

Alias, hoe is eigenlijk het contact tussen je ' vriendin' en haar buren? Als zij zoveel tijd in jullie vriendschap steekt, kan dat mogelijk het gevolg zijn van een matige verstandhouding met haar eigen buren.
Vaak komen de verhalen naar buiten als blijkt dat buurvrouw ook met een ander ruzie heeft gekregen.
Je bent bang voor haar acties. Nu kan zij ook bang zijn om de privé-zaken ze jou verteld heeft en het geroddel in de straat van de andere buren.
Met andere woorden; die kolen in haar handen zijn mogelijk nog heter dan die in jouw handen. Ze zal niet snel over jou gaan praten want ze weet dat jij ook info weet over haar.

Toendertijd hebben buurvrouw en ik elkaar een aantal jaren niet eens gedag gezegd. De mobiel was ons best friend: even op mobiel kijken of er een berichtje op staat zodat je niet in de gelegenheid bent iemand aan te kijken. Of dit nu kinderachtig is, doet er niet zo toe. Het is minder confronterend dan elkaar te passeren alsof de ander lucht is. En na enkele jaren dooide het ijs. Contact is nu 'gezond' te noemen.

Nu kom je er achter dat het niet slim was om steeds met haar mee te rijden of over privezaken met een ander te delen. Zie het als een wijze les.

Ps Ik vind het contact tussen je kinderen en haar zoon ook niet zo ' gezond'. Ze kunnen beter samen buiten spelen op neutraal terrein dan bij iemand thuis, lijkt mij. Ook minder ruzie om zijn eigendommen.

rode krullenbol

rode krullenbol

26-01-2017 om 14:01

P.S.

Met het plaatsen van deze linken zeg ik niet dat jouw buurvrouw een narcist is of iemand met narcistische trekken. Ik ken haar immers niet en kan daarover dus niet oordelen.

Alias

Alias

09-02-2017 om 14:02

@Flanagan

Met sommige van de buren heeft ze ook beef gehad. Maar komt omdat ze naar mijn mening ze teveel betrekt in haar leven, iedereen is van haar welkom bij haar thuis, en zo verwacht zij van hen ook dingen terug. het is dus ook weleens uit de hand gelopen met sommige buren. Met anderen is ze weer gewoon relaxed mee.

Tot nu toe heeft ze nadat ik die MMS bericht van haar heb genegeerd (zie vorige pagina) niets geflikt, wel vraagt ze constant mijn zoontje bij hun thuis te spelen met haar zoontje wanneer ze hem toevallig tegen komt op straat. M'n zoontje geeft aan dat ie van mij bij niemand meer thuis mag dus doet ie het ook niet. Ik heb niet het gevoel dat ze hem binnen vraagt uit oprechte liefde maar meer om mij te irriteren want ze weet dat ik dat niet wil maar goed.

Ik herken je verhaal, het is indd confronteren haar te moeten tegen komen na de ruzie. Ik kwam 'r laatst tegen in de supermarkt en we liepen elkaar straal voorbij. Niemand zei gedag. Maar als ze me had gegroet had ik netjes terug gegroet maar het daarbij gehouden. Ik vond het heel erg ongemakkelijk om zoiets te moeten meemaken, maandenlang waren we dagelijks samen en dan doen we nu zo tegen elkaar. Hoop echt dat dit stomme gedoe gauw overwaait

Alias

Alias

@rode krullenbol

Kan momenteel even geen filmpje kijken maar zal het vnv ff checken.

Nou kan zomaar zo zijn dat ze indd psychisch niet in orde is hoor. In elk geval is er geen spoor van inlevingsvermogen te bekennen bij dat manipulerende mens.

Alias

Alias

Leugens leugens en nog eens leugens

Waar ik allemaal achter ben gekomen kan ik nog steeds niet geloven.

Ik blijk al die tijd goed bedrogen te zijn, maar niet alleen ik, al haar vriendinnen bedriegt ze ook haar vriend en haar "ex" man.

Mevrouw heeft tegen mij en haar hele vriendenkring gezegd gescheiden te zijn maar ze blijkt gewoon getrouwd te zijn. Haar "ex" man is weliswaar echt ergens anders gaan wonen maar ze zijn aan het frauderen om zo van 2 inkomens te genieten. Zij krijgt een uitkering en hij werkt fulltime. Ik snap nu pas waarom hij elke weekend bij haar bleef slapen, vond het al apart een gescheiden stel die ieder weekend onder 1 dak samenwoont. Tegen mij zei ze dat ze dat omwille van hun kind doen.

Maar ja dat mag de buurt niet weten wantz e willen natuurlijk niet gepakt worden. Dit betekend dus dat ze al die tijd vreemd gaat. Mij voor de gek houdt, haar man en ook haar arme vriend die van niks weet. En ik haar daar onbewust bij heb geholpen om op haar kind te passen. Ook haar andere vriendinnen die oppassen weten niet hoe het werkelijk zit.. Ik vind het vreselijk, als ik had geweten hoe het zit had ik nooit op haar kind gepast want ik ben zeer tegen vreemdgaan binnen een huwelijk. Ik weet nu 100% dat ik écht alleen goed was om op te passen en meer niet.

Ik voel me zoooo erg genaaid het is niet te omschrijven. Maar ze komt zichzelf wel tegen want mensen zullen er vroeg of laat toch wel achter komen. Maar gebeurd is gebeurd en wil me nergens mee bemoeien verder. Ik wil alleen maar dat ze heel ver uit mijn buurt blijft.

liza

liza

17-02-2017 om 02:02

2x per week

... Het is veel te veel... andere vraag is, hoe ervaart de kind van dat vrouw het als hij gewend wordt dat hij altijd ergens wordt weggestuurd...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.