Relaties Relaties

Relaties

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

KonIjntje

KonIjntje

11-12-2019 om 21:12

Twijfel, stoppen met de relatie, of stoppen met twijfelen

Paasei

Paasei

12-12-2019 om 17:12

In aanvulling op Tsjor

Interesses die je niet met hem deelt kun je ook met anderen delen. Dat is niet het belangrijkste. Wat belangrijker is, is hoe hij je laat voelen. Als het goed is; veilig, gekoesterd en beschermd.

Weet je, als je op latere leeftijd opnieuw begint, zoek je niet meer (al dan niet bewust) een vader voor je toekomstige kinderen. Je zoekt iemand waarmee je bij wijze van spreken het bejaardenhuis in wilt. Want de kinderen, en daarmee de opvoed en zorg functie, verdwijnt en je blijft mer zn 2en achter. Is het dan samen leuk? Warm, gezellig?? Vind je het een fijn idee of verstikt het je?

Ik ben zelf ook opnieuw begonnen, met een man die wel wat op de jouwe lijkt, als ik je verhaal zo lees. Ik kan me best aan hem ergeren soms; hij doet niet alles wat ik wil. Of juist niet wat ik wel zou willen..;-). Maar ik voel me veilig en gekoesterd bij hem en ik ga graag met hem (alleen, zonder kinderen) op vakantie. En naar de verzorgingsflat.

KonIjntje

KonIjntje

06-03-2020 om 12:03

Knoop eindelijk doorgehakt

Het heeft nog een paar maanden geduurd, maar gisteren heb ik definitief de knoop doorgehakt: mijn vriend en ik gaan uit elkaar. Bovenstaande berichtjes hebben me heel erg geholpen en ik heb ze vandaag nog eens nagelezen.
Jullie hebben op veel vlakken gelijk, maar wat voor mij de doorslag geeft, is dat hij niet wezenlijk geinteresseerd is in mijn leven. En dat verwijt ik hem niet, het is vanaf het begin niet anders geweest, maar ik heb het gevoel dat we naast elkaar leven en niet samen. En we waren nog maar zo kort bij elkaar.
Ik ben wel verdrietig, want ik doe iemand anders verdriet en ik weet zelf ook niet hoe ik nu verder moet, maar dat laatste komt vast wel goed. Ik heb geen verwijten gemaakt en vooral benadrukt dat het aan mijn eigen gebrek aan communicatie ligt.
Moeilijk.......
Even nog een kleine toevoeging: zijn kinderen wonen bij hun moeder, maar zij speelden een hele grote negatieve rol in ons leven, Ik heb me daarin weggecijferd, maar voelde me totaal niet gesteund door mijn vriend.
Bij elkaar geen reden om door te gaan.

Het lijkt me prima alleen, ik ben daar niet bang voor, maar ik hoop dat ik ooit nog iemand tegenkom waar het wel leuk mee is.

Mari

Mari

06-03-2020 om 12:03

Konijntje

Een sterke beslissing heb je genomen, gebaseerd op weloverwogen argumenten en gevoel.
Wellicht zal het soms lastig zijn alleen verder te gaan maar er zullen ook zaken voor terugkomen. Mijn ervaring is dat het verbreken van een relatie met iemand die niet geïnteresseerd is in mijn leven, me eigenlijk energie oplevert en zelfs meer vrienden en leuke bezigheden in de tijd die ik anders vulde met wachten op contact met de ander die dat niet gaf.
Goed gedaan en ik wens je een fijne tijd met je zelf.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.