Relaties Relaties

Relaties

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

lieverdje

lieverdje

02-03-2017 om 10:03

twijfel over vriendschappen (of mezelf?)

Koffiekop

Koffiekop

03-03-2017 om 14:03

Oude vriendschappen aanhalen

Aan de dames die hierboven schreven dat ze dat niet goed durven, omdat ze denken dat de ander niet op ze zit te wachten: niet doen! Je haalt jezelf naar beneden door voor de ander in te vullen dat je niet (meer) de moeite waard bent, en bovendien zou je zomaar heel erg blij verrast kunt worden!
Ik heb de laatste tijd ook veel behoefte aan contact met anderen, en dat gaat niet vanzelf. Ik merk dat het initiatief meestal van mij moet komen. Misschien doordat ik het de afgelopen jaren allemaal heb laten versloffen, misschien ben ik op dit moment wel niet zulk prettig en opwekkend gezelschap, misschien is iedereen hartstikke druk, kan allemaal. Maar ik zet wel zelf steeds die stap. Ik moet mezelf ook regelmatig streng toespreken en tot actie aanzetten, maar ik doe het wel, als mij weer zo'n leeg weekend aanstaart vanuit de agenda. Dat is altijd wel weer genoeg motivatie om alle contacten weer eens af te stoffen.

Vaak stuur ik dan aan een aantal mensen tegelijk een appje of mail met de vraag of we kunnen afspreken of bellen. En dan kan ik daarna altijd wel weer een paar weken vooruit met afspraken. Dus gewoon doen!

En Lieverdje, ik zou als ik jou was de oude vriendschappen wel aanhouden, er komt vast een dag dat iedereen weer wat meer lucht en ruimte en tijd krijgt (kinderen worden groter...) en dan is het fijn als je het contact hebt weten te behouden. En daarnaast kun je best op zoek naar nieuwe vriendschappen. Is lastig, dat weet ik uit ervaring. Iedereen heeft het druk, en niet iedereen is bereid om dan tijd te steken in nieuwe mensen leren kennen. Maar het kan wel. Via sportclub of hobby, of via sites als nieuwemensenlerenkennen.nl. Daar komen allemaal mensen die om wat voor reden dan ook in het dagelijks leven meer nieuwe contacten op willen doen, maar die dat niet voor elkaar krijgen. Dit is een makkelijke manier. En je doet ook nog eens iets dat je niet zelf zou verzinnen .

Succes!

Vrienden Regio Nijmegen Uitjes 40+

Het klinkt allemaal erg bekend. Mensen, vriendinnen hebben weinig tijd. Het in stand houden van een vriendschap lukt niet altijd. Wat decreden daar ook van is. Ik ben 48 jaar en zoek vriendinnen in ongeveer mijn leeftijd. Ook ben ik n nieuwe fbgroep begonnen sinds een week en het is een volledige gratis ontmoetingsplek. We proberen uitjes met elkaar te organiseren. Vrienden Regio Nijmegen Uitjes 40+
Ik hoop ook dat dit gaat lukken of dat er hier ook mensen van mijn leeftijd willen reageren.

Groetjes

lieverdje

lieverdje

12-04-2017 om 09:04

daar ben ik weer

dankjewel voor jullie reacties! En koffiekop, dankjewel voor je bijdrage:
"....Maar ik zet wel zelf steeds die stap. Ik moet mezelf ook regelmatig streng toespreken en tot actie aanzetten, maar ik doe het wel, als mij weer zo'n leeg weekend aanstaart vanuit de agenda."
Dat heeft wel geholpen:-) Ik ben van mezelf tamelijk onzeker, denk snel 'ze bellen mij ook niet, dus zitten ze wel op mij te wachten'.... valt toch wel mee denk ik.

Ik ben denk ik in zijn geheel toe aan 'nieuwe dingen'. Momenteel woon ik al bijna 9 jaar in hetzelfde huis, (zo lang heb ik nog nooit ergens gewoond!), zelfde baan, de kinderen worden groter en zelfstandig, en alles lijkt een beetje 'stoffig' te worden. Zelfs mijn man is momenteel niet zo bruisend, de afgelopen verjaardagsfeestjes van familie etc. ook niet. In de buurt (was altijd een gezellige kinderrijke buurt) zijn de kinderen groot aan het worden en de nieuwe gezinnen met kleine kinderen blijven binnen...:-[ Alles is een beetje saai!

Ik wil dóór, wat nieuws doen. Herkenbaar? Ik start denk ik maar eens een nieuw draadje hier over.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.