Relaties
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Hartje
15-12-2015 om 18:12
Samen slapen is een kunst
Ja, ik bedoel letter samen slapen. In 1 bed. Twijfelaar of lits-jumeaux. Inclusief stink-adem in je gezicht, ellebogen/knieen tegen je aan, ruzie om het beddegoed c.q. getrek aan het dekbed en als je dan eigenlijk slaapt, weer wakker worden omdat de wederhelft rommelt omdat hij/zij naar de WC moet..
Ik las laatst iets over de nieuwste trend; SAT. Sleeping Apart Together. Soort van binnenshuis 'wippen en wegwezen'. Schijnt nog goed te zijn voor je seksleven ook..;-). Daarom ben ik gewoon benieuwd; wie slaapt er apart en is er echt wat voor te zeggen (sommige ochtenden denk ik echt van wel..)??

Lou
24-12-2015 om 16:12
Pirata
Soms geeft het wel overlast ja, in die zin dat de campingburen wat horen, maar niet dat de halve camping wakker ligt. Hij slaapt op vakantie altijd wel wat stiller dan thuis, dat scheelt. (De arts vermoedt een aantal oorzaken waaronder een lichte huisstofmijtallergie.) En we kiezen natuurlijk wel zeer ruime plekken, inderdaad ook liefst een beetje achteraf. Echt serieuze klachten van campingburen heb ik gelukkig nooit gehoord.

Jamie
24-12-2015 om 17:12
Als mijn man zo zou snurken zou ik dus echt niet in een tent op vakantie gaan. Jij wil het ook nog eens verbergen dat hij in dat bijzettentje slaapt maar dat hoor je dus heus wel als iemand langs jullie tenten loopt op weg naar de wc.
Ik zou gewoon een stacaravan huren met twee slaapkamers ver van elkaar af om jullie probleem op te lossen.

Lou
24-12-2015 om 17:12
Jamie
We hebben geen probleem, het gaat goed zoals het nu gaat. Het verbergen lukt uiteraard niet altijd en tja, dat is dan maar zo. Wij vinden kamperen in een tent erg leuk. Wat we doen als we over een paar jaar samen op vakantie gaan, weet ik nog niet, dat klopt. Ik denk dat je in een stacaravan dichter bij elkaar slaapt dan in twee tenten op een ruime plaats trouwens. Maar misschien helpt dat binnenmuurtje nog wat hoor, ik weet niets van caravans.

Jamie
24-12-2015 om 19:12
In sommige stacaravans zit de hele woonkamer er tussen en ja ik geloof niet dat je er meer last van kan hebben dan in twee tenten op 1 plaats.

xx
24-12-2015 om 20:12
caravan + bijzettentje
man slaapt in de caravan, ik slaap in een bijzettentje. En dan heb ik dus gelukkig weinig last van dat snurken van m. En de rest van de camping ook niet echt, geloof ik.
maar als we ergens logeren is het dus wel lastig. Je kan toch moeilijk om 2 kamers vragen...

Pirata
24-12-2015 om 21:12
ik geloof
Ik geloof dat ik dan nog geluk heb dat het (ja, na 15 jaar nachtelijke moordneigingen om behandelbare apneu ging. Grote genade wat is dat slopend.
Sommigen produceren 's nachts het geluid van een drilboor, daar moet je erg ver vanaf liggen om het niet te horen, als de geluidsproducent in een tent ligt. En durven mensen er ècht over te klagen, vraag ik me af?

xx
27-12-2015 om 16:12
bedden eindje van elkaar af
Onze bedden staan enkele centimeters van elkaar af. Ik werd gemidddeld 20 keer per nacht wakker van mijn man die zich omdraait, het is nogal een woeler, en dat omdraaien gaat er niet zachtzinnig aan toe. Naarmate ik ouder wordt merk ik ook dat ik lichter slaap, dus dat werd op een gegeven moment onhoudbaar. Ik slaap nu echt weer lekker. Hij snurkt nauwelijks, alleen als hij veel gedronken heeft, wat zelden voorkomt. Die keer neem ik wel voor lief. Last van stinkadem of winden heb ik wel eens, maar meestal gooi ik dan het raam wagenwijd open, en dan heb ik er geen last meer van. Het lijkt me ook onzettend fijn en intiem om lepeltje lepeltje te liggen of lekker tegen elkaar aan te snuggelen, maar ik slaap dan gewoon slecht. Tsja en de sex, dat is net als in mijn studententijd gewoon in een eenpersoonsbed dus, op zijn helft. Na de daad en de aftersnuggle verhuis ik weer naar mn eigen helft om te pitten.
Onzin om de slaapgewoonten meetlat te laten zijn voor de kwaliteit van je relatie. Juist dat soort vooroordelen veroorzaakt schuldgevoel en daardoor meer schade, omdat je niet meer durft te zeggen waar je behoefte aan hebt, en je jezelf maar weer wegcijfert onder het kom "dat hoort toch niet".
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.