Relaties Relaties

Relaties

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Onzeker [wil een relatie maar heb weinig ervaring met vrouwen]

Kandidaten?

Wat een raar woord. Bezie je de vrouwen als eventuele kandidaten? Dan begrijp ik dat ze wegrennen.

Werk eerst aan een leven waarin je tevreden bent met jezelf, je werk en je activiteiten. Richt je op een leven als vrijgezel dat niet afhankelijk is van het hebben van een relatie. Dat komt veel ontspannender en zelfverzekerder over.

Niki73

Niki73

20-10-2015 om 10:10

Vragen stellen

Ik snap wat Paddington bedoelt, namelijk adequaat inschatten wat mensen willen en bedoelen, maar volgens mij is dat nu net waar Roel zo'n moeite mee heeft bij vrouwen. Dat lukt niet ineens omdat iemand je verteld heeft dat het moet. Dat zijn best complexe vaardigheden.

Als inschatten niet goed lukt, moet je vragen stellen: "Mag ik mijn arm om je schouder leggen?" of "Ik heb zin om je een knuffel te geven, wil jij dat ook?" en "Meer?" Hou het eerst kort. Je kunt daarna altijd nog vragen of ze het nog een keer wil. En ga er van uit dat vrouwen daarna nog van gedachten kunnen veranderen. Of de zaken heel langzaam willen opbouwen. Dus doe het heel kalm aan.
En reageer niet verbolgen als ze nee zegt, dan is niet chique. Een "Jammer" is oké en begrijpelijk, maar laat het daarbij. Over tot de orde van de dag: "Wil je nog wat drinken?"

Dat inschatten kun je trouwens wel leren. Heb je ooit aan een cursus sociale vaardigheden gedacht?

Paddington

Paddington

20-10-2015 om 11:10

Kijk eens

naar boeken van de schrijvers: Allan en Barbare Pease. Misschien helpt dat om de verschillen tussen mannen en vrouwen te begrijpen.

Je kunt leren om mensen te 'lezen' Vaak helpt het al als je alleen maar kijkt. Ga eens een uurtje op een druk station op een bankje zitten en kijk gewoon naar de mensen. TV programma's als Brain Games of andere sociale experimenten uitgelegd.

Op die manier leer je beter begrijpen hoeveel non-verbale communicatie doet. Het met elkaar praten van mensen is als het topje van de ijsberg. De meeste communicatie vind op een heel ander vlak plaats. Het is een gezichtsuitdrukking, een houding, een bepaalde energie die je uitstraalt. Het zou best kunnen dat je laatste relatie al meerdere malen had laten merken dat je over haar grens ging, maar dat jij dat niet begreep.

creabea

creabea

20-10-2015 om 23:10

sluit vriendschap met een leuke vrouw

Met name als je een gelijkgestemde vrouw zoekt (onzeker, weinig ervaring) is verstandig om eerst een gewone vriendschap te hebben. Het is denk ik sowieso verstandig om eerst bevriend te zijn, ongeacht de ervaring van de vrouw Als het vertrouwen er is, jullie elkaar beter kennen en je vindt elkaar daadwerkelijk leuk, dan kun je best aanhankelijk en onhandig doen: als het goed is weet zij dan intussen dat je op zijn minst weinig vriendinnetjes hebt gehad (of je misschien nog helemaal nooit seks hebt gehad, kun je nog in het midden laten, en dan nog.... als je eenmaal een bepaalde intimiteit hebt bereikt maakt dat niet zoveel meer uit, volgens mij).

Ik zou niet afknappen op een onervaren man in elk geval. Wel op een man die te hard van stapel loopt of al heel veel vrouwen gehad heeft. Dat zou ik bedreigend vinden, of op zijn minst zou ik me minder speciaal voelen! En een vertrouwde man die onhandig is, is juist wel schattig; een relatief onbekende onhandige man is juist weer bedreigend (de comfortzone).

Maar wanneer het punt komt wanneer je intiem wordt met een vrouw..... mag ik vragen wat er dan verkeerd gaat? (en wat vreselijk dat je ouders altijd zo over je gepraat hebben!) Wat ik denk dat een aardige 'start' zou kunnen zijn is dat je als je elkaar al een tijdje kent een keer samen een film gaat kijken (uit of thuis), en dan haar hand vast pakt, of een arm om haar heen slaat (en als je het niet zeker weet, inderdaad vragen - of zeggen - dat je dat wel zou willen). En die eerste keer nog niet verder gaan. De tweede keer ook nog niet. In deze fase zou je bijvoorbeeld ook geen drie zoenen op de wangen maar één kusje bij het afscheid kunnen geven (veel minder afstandelijk-en niet te eng), en dáárna pas sla je eens aan het zoenen. En een (paar) keer daarna pas verder gaan met elkaar onder de kleren strelen en dergelijke. Tenzij zij aangeeft dat het wel wat vlotter mag, natuurlijk. Een man die té terughoudend is, is ook niet interessant namelijk. Belangrijk is ook; wees eerlijk als je onzeker bent (zij vindt het waarschijnlijk ook maar al te spannend!), laat vooral weten dat je haar lief en leuk vindt, en dat je niet over haar grenzen wilt gaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.