Relaties
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Misspoes
02-02-2016 om 13:02
Oma dubio
Hoi,
Ik ben benieuwd hoe andere moeders hierover denken.
Mijn eigen moeder, oma van mijn dochter, zorgt al heel mijn leven voor spanningen en ellende. Toch heb ik haar telkens kans op kans gegeven.
Ook nu speelt zij een rol in ons leven en is ze erg gek met haar kleindochter.
Toch zijn er vaak irritaties van onze kant omdat ze bepaalde uitspraken doet en gedrag vertoont waarvan wij niet willen dat onze dochter dat normaal gaat vinden. Ik wil niet teveel in detail treden omaat het vrij persoonlijk is en ik dan morgen nog aan het typen zou zijn.
Nu zei ze net glashard na de zoveelste aanvaring dat ze puur met ons contact heeft omwille van haar kleindochter maar dat ze met ons niks heeft.
Zouden jullie haar nog toelaten? Is het niet beter voor een kind om op te groeien in harmonie met normen en waarden en respect voor elkaar?
Of moet ik mijn eigen gevoel en teleurstelling aan de kant zetten zodat mijn dochter haar oma blijft zien. Ze zijn wederzijds erg gek met elkaar....

Postduif76
10-02-2016 om 23:02
Grenzen bewaken
Met narcistische ouders is dit echt het belangrijkste. Een voorbeeld: ik heb al herhaaldelijk tegen mijn ouders gezegd dat ik onder werktijd niet skype. Ik werk 7 jaar bij hetzelfde bedrijf nu en dan kan je ervan uitgaan dat familie je werktijden enigszins kent.
En vandaag was het dus weer raak. Mij aan het aan skypen terwijl ik aan het werk was. 9 keer... En dan is het dus hard blijven en dat soort gedrag niet belonen door het gesprek aan te nemen. Ik zet dan onder het werk mijn telefoon ook op stil.
Verder mogen hun niet in mijn huis zijn als ik er niet ben (dus geen extra sleutel, vinden ze maar niks, want in hun ogen hebben ze een recht op een sleutel van mijn huis). Deze regels zijn helaas nodig want anders gaan ze neuzen. Of mijn post lezen. Vinden ze ook heel normaal want "wir sind doch Familie". Nu, ik vind het dus niet normaal de post van je dochter van bijna 40 te willen lezen.
Ik hou mijn hart vast voor de toekomst. In Duitsland is zorg inkopen vrij duur en eigenlijk moet de familie het doen daar. De druk om terug te komen na Duitsland wordt nu heel erg opgevoerd. Het zal alleen maar meer worden namate hun meer zorg nodig hebben. Op het moment ontwijk ik het onderwerp nog beetje, maar hoe lang dat nog werkt?
Ze hebben verder met niemand uit de familie meer contact terwijl ze allebei brusjes hebben. En verwachten dus eigenlijk dat dochter en ik terug gaan om voor hun te zorgen. En dat zie ik dus nog niet gebeuren.

Esmee
07-03-2016 om 07:03
Misspoes
" Mijn dochter is bijna 2, het gaat om opmerkingen als stomme mama/papa, als wij haar corrigeren zij zegt och kom maar bij oma, dit bijvoorbeeld bij de dieren slaan, koffiekopjes van tafel trekken. Opmerkingen als van oma gaat wel weg want het ze kan niks goed doen. Oma heeft jou gemist want ze mocht van mama niet langskomen."
Dat is je reinste manipulatie. Zoveel mogelijk weghouden van je dochter. Je moeder heeft jullie gewoon te respecteren en zeker niet over de rug van een twee jarig kind haar mama en papa onderuit halen.
Ik zou ze ook zeker verteld hebben dat ik dat soort opmerkingen niet accepteer van haar en in het vervolg het contact op een zeer laag pitje zetten. Is ze helemaal besodemietert?
Mijn schoonmoeder had er ook een handje van. Niets zozeer dat wij stom zijn, maar wel zeker opmerkingen naar de kinderen in dezelfde strekking waaruit bleek dat het aan ons lag dat de kinderen hun zo weinig zagen….Ik heb echt en pest hekel aan mensen die over de rug van een kind hun ouders zwart maken.
Zo heb ik mijn schoonvader eens letterlijk tegen een achterneefje horen zeggen (nadat zijn moeder; de nicht van mijn schoonvader haar zoon een standje had gegeven dat hij niet met zijn schoenen op de bank van mijn schoonouders mocht) dat zijn mama (die nicht dus) maar een "stomme mama was" en dat achterneefje bij hem wel met zijn schoenen op de bank mocht. Mijn nekharen gingen toen al overheid bij die opmerking. Het was maar goed dat die nicht in de gang stond en het niet hoorde, maar ik zou mijn zoon direct opgepakt hebben en weggegaan zijn.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.