Relaties
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Sinilind
01-12-2015 om 22:12
Oef: nieuwe partner steunen bij instorten bedrijf
Dag allemaal
Ik voel me machteloos. Sinds begin juni heb ik een relatie met een man die samen met zijn oudere broer een bedrijf aan het opstarten was. Een paar weken geleden heeft broer echter besloten om het bedrijf met zijn vriendin voort te zetten ipv met broer. Vriendin had al een rolletje in bedrijf maar wou veel meer gaan doen, mijn vriend was erop tegen omdat vriendin geen kennis van zaken had op marketing gebied. Afin: het oorspronkelijke idee waarop het bedrijf gebaseerd is, was van de broer van mijn vriend die nu heeft besloten om verder met alleen zijn vriendin door te gaan. Juridisch zal er nog heel wat uit te vechten zijn: vriend heeft claim neergezet bij broer, advocaat geeft hem goede kans van slagen. Maar vriend is kapot: hij werkte al bijna een jaar samen met zijn broer aan het project, ze waren klaar om te launchen en twee weken voordat ze online zouden gaan: bam. Ik wil me absoluut niet mengen in de ruzie tussen de twee broers maar ik heb met mijn vriend te doen. Aan de andere kant wil ik zijn vriendin blijven en niet een soort therapeut worden. Ik vind het normaal om hem te steunen, het is ook een enorme k..streek, maar ik wil niet meegesleurd worden in de huidige strijd. Moeilijk.
Sini

Mijntje
30-12-2015 om 08:12
soms
Soms is het ook beter er geen energie meer in te steken, want wat levert het op? Alleen maar negatieve dingen. En misschien 'je gelijk', maar wat is dat dan waard? Je vriend weet van zichzelf wel dat hij gelijk heeft.
Deze 'zaak' moet denk ik niet te lang duren, want zolang het duurt heeft je vriend stress.
Ook als is eea niet eerlijk gegaan, zijn energie steken in ander werk is ook een optie. Het lijkt idd dat hij misschien wel een nare dans ontsprongen is.

Tihama
30-12-2015 om 17:12
Mijn idee
Mijn idee is dat je vriend eigenlijk heel blij mag zijn dat hij hier niet mee verder gaat.
Het scenario dat ik verwacht: broer en vriendin krijgen vroeg of laat de aanmaning voor de onterecht ontvangen uitkeringen. Dan gaan ze vermoedelijk proberen die schulden te betalen met inkomsten vanuit het bedrijf. Er is dan grote kans dat ze dat geld onttrekken ten koste van de reserveringen voor de belasting, die ze het jaar erop zullen moeten betalen. En de belasting zal namelijk echt wel gaan innen. Gezien hun opportunisme is de kans ook groot dat ze sowieso te weinig reserveringen opnemen.
In dat geval wordt je vriend meegezogen in dat faillissement.
Het lijkt mij eigenlijk het meest verstandig dat je vriend op dit moment juist zeker stelt dat hij op geen enkele manier verantwoordelijk kan worden gesteld voor het bedrijf. Dus precies het tegenovergestelde van wat hij eigenlijk zou willen. Afronden en verlies nemen, dat lijkt me het enig verstandig.
En voor jou: heel veel sterkte. Ik gun je zo graag een leuke relatie.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.