Relaties
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Olivia
13-11-2020 om 11:11
Lat relatie (mini probleempje)
Ik heb een suf probleempje (ik zal het zelf maar zeggen, er zijn ergere dingen) maar ik vraag me af wat jullie hiervan vinden.
Ik heb sinds 5 jaar een lat-relatie en dat gaat prima.
Nu is er vaak voetbal op tv, en sommige wedstrijden wil mijn vriend graag zien, dat vind ik oke, maar zeg het dan wel vantevoren, dan kom ik die avond niet. Ik heb niets met voetbal,dus ga ik daar niet bij zitten.
En dat vindt mijn vriend stom, want hij kijkt ook wel eens mee naar een tv-programma wat ik leuk vind maar hij niet graag kijkt. (niet dat ik perse op dat moment dat programma moet zien, maar soms is er niet veel op tv en dan vind ik het best leuk eventjes)
Ik kom meestal naar hem toe en hij zelden naar mij (vind ik ook trouwens prima) zijn huis is fijner om te zijn omdat er in mijn huis nog altijd een kind rondloopt (23 jaar) maar als hij naar mij komt ga ik natuurlijk geen tv programma opzetten wat hij stom vindt, dat kijk ik een andere keer wel.
Maar goed, afgelopen woensdag keken we dus een film en zapte vriend bij iedere reclame even naar voetbal. Dus ik zei ‘had je dat liever gekeken’ en hij zei ‘ja’ maar dan kom jij niet en dat vind ik niet leuk….blabla dus zo ontstond dit gesprek.
Wat vinden jullie?

Olivia
14-11-2020 om 13:11
blijf het doen
Bedankt voor jullie bijdragen tot nu toe, ik voel me wel gesteund in mijn gedrag, ik ben gewoon duidelijk geweest in wat ik wel en niet wil. Het gaat mij om kwaliteit en niet om kwantiteit, ik hoef daar niet perse iedere keer te zijn, alleen maar om er te 'zijn' inderdaad. Leuk om samen iets te kijken of te kletsen of de tv uit te laten, maar ik hou voet bij stuk, ik kom niet als hij voetbal gaat kijken, ook niet met een boekje op de bank, dan heb ik thuis wel wat leukers te doen, of ik ga naar een vriendin bijvoorbeeld. (en ik ben niet zo'n boekjes lezer, vooral niet met herrie om me heen)
Als ik daar op een gegeven moment woon, ja dan ga ik hem natuurlijk niet verbieden voetbal te kijken, maar dan verzin ik wel iets anders om te doen, maar het gaat om hoe het nu is, ik kom niet een half uur met de auto naar hem toe rijden voor iets wat me totaal niet boeit.
Verder is hij trouwens heel lief hoor, we hoeven het niet overal met elkaar eens te zijn natuurlijk.

Marie
14-11-2020 om 14:11
Natuurlijk hoeven jullie het niet eens te zijn.
Dat is tevens ook de clou denk ik, hij vindt dat gezellig, jij niet, dus doen jullie het niet. Geen enkel probleem toch?
Als je samenwoont dan valt er ook nog een hoop te verzinnen. Als hij echt veel sport kijkt (of voor mij sowieso tv) zou mij dat wel storen als dat altijd pontificaal in woonkamer gebeurt. Maar er zijn ook koptelefoons, andere kamers, laptops etc.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.