Relaties Relaties

Relaties

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Leentje

Leentje

26-07-2019 om 22:07

Krijg geen contact met mijn man

Me-time

Wat me-time is ook fijn, maar dat kan je toch inplannen?

Zelf loop ik ook wel eens tegen dat knagende gevoel van beperkte wantrouwen aan.
Mijn man is dan wel geen bezit van het werk maar laat zich sturen uit een bepaalde loyaliteit naar zijn moeder. Wanneer er weer wat herstel te zien is, ( o.a. door minder hand boven haar hoofd te houden), vind ik het moeilijk om de spiegel van oprechtheid erbij te halen. Maat met die argwaan kwel ik mijzelf alleen maar.
Maar ja, weg naar Rome is ook niet in één dag gebouwd.

Bob

Bob

23-09-2019 om 12:09

alleen

"En net op het moment dat ik dacht: ok, ik red me alleen, prima draait hij 180 graden om. "

Ja, het is misschien toch goed om dat gevoel van 'ik red me prima alleen' vast te houden. Blijkbaar is dat voor hem een wake up call. Of hij voelt zich vrijer dingen te geven als hij geen vraag voelt. Zoiets.

Ben wel benieuwd hoe hij zich gaat gedragen als hij het gevoel heeft dat hij je weer 'heeft' want er lijkt toch een aspect bij te zitten van 'bezit van de zaak = einde van het vermaak'

Leentje

Leentje

23-09-2019 om 19:09

Dat laatste

Dat vraag ik me ook wel af, hoe zou het gaan als ook zou zeggen ik ga er weer helemaal voor. Op de een of andere manier lijkt het beter te werken als ik mijn eigen gang ga/ plan trek. Dat je constant moeite moet doen voor een relatie heeft hij niet echt door. Het leek meer nou we hebben verkering, we zijn klaar voor der rest van ons leven! Hij vond het fijn dat hij zichzelf kon zijn maar beetje moeite doen is ook nooit weg.

Leentje

Leentje

05-10-2019 om 13:10

Stemming beter, contact weet ik niet

Sinds hij meer thuis is (3 weken thuis daarna er beetje aan het werk) is de stemming in huis behoorlijk verbeterd. Hij doet normaal tegen iedereen. Maakt weer grapjes en zo. Maar zelf spreek ik hem nog steeds niet. Overdag is er werk of kind in de buurt, en savonds valt hij om 8 uur in slaap of ligt boven in bed ipad te kijken. Toen het even echt slecht ging had hij wel behoefte om te praten maar nu veel minder. Hij negeert me niet overdag en zegt af en toe wel gewone dingen. Maar ik wil ook praten over hoe het gaat, met hem en met mij.
Ik voel me net mijn moeder, die was vroeger ook wanhopig omdat mijn vader nergens over kon praten. Overigens kan hij dat nu hij ouder is wel wat beter, althans met ons.
Ik heb al wel voorstel gedaan om oppas te regelen maar werd niet op gereageerd.
Ik denk steeds als ik me zo eenzaam voel moet hij zich toch ook alleen voelen? Maar ik vrees toch dat dat niet zo is of in ieder geval dat hij dat niet erg vindt. Of gewoon niet die behoefte heeft aan het soort contact dat ik zoek. Echt dichtbij elkaar zijn. Of zoek ik nou iets wat niet bestaat? Ik heb wel relaties gehad waarbij ik me van tijd tot tijd echt samen voelde.

Onderwerp

Wilt hij helemaal niet met je praten of wilt hij niet over het onderwerp relatie praten, uit angst dat gesprek averechts uit pakt.

Probeer eerst andere onderwerpen uit. Wederzijds vertrouwen moet weer groeien, dat is niet één twee drie terug.

Leentje

Leentje

06-10-2019 om 15:10

Dat laatste

Dat laatste denk ik, geen behoefte aan dramatische gesprekken. Want verder bespreken we nu meer dan anders dingen als de kinderen, werk, vrienden. Ik vind dat heel fijn want heb dat erg gemist. Maar wat je zegt dat vertrouwen dat kost tijd. Ik ben steeds bang dat hij terugschiet in de stille afwijzende kant.

Pennestreek

Pennestreek

06-10-2019 om 17:10

Toch vorm van therapie?

Fijn dat er in ieder geval een soort van begin is om met elkaar te praten. Van hieruit kun je langzaam op gaan bouwen. Maar als je man ‘bang’ is voor drama’s, dan is het misschien toch goed om te kijken naar een vorm van therapie. Dan heb je in ieder geval een onpartijdige derde die het gesprek kan begeleiden en zorgen dat het niet ontaardt in verwijten of juist drama.

Maar wat ook kan is af te spreken om het op moment x over onderwerp y te hebben. Ik heb ervaren dat als je niet ‘in de hitte van de strijd’ met elkaar praat, het veel minder snel emotioneel wordt. Dat zou je hem voor kunnen stellen.

Verder regelmatig zeggen dat je zo blij bent met hoe het nu gaat. Laat hem merken dat je dat op prijs stelt. En dan aangeven dat je dat een goed begin vindt en dat je hoopt dat jullie nog verder kunnen komen daarin.

Ad Hombre

Ad Hombre

07-10-2019 om 07:10

Pennestreek, Leentje

"Maar wat ook kan is af te spreken om het op moment x over onderwerp y te hebben. Ik heb ervaren dat als je niet ‘in de hitte van de strijd’ met elkaar praat, het veel minder snel emotioneel wordt. Dat zou je hem voor kunnen stellen."

Maar hou het dan ook bij y. Spaar niet alles op om het in *een* sessie over je partner uit te storten. Dat geeft je misschien het warme gevoel dat jij gelijk hebt, maar dan schiet de beklaagde al snel in de verdediging (afwijzing).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.