Relaties Relaties

Relaties

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Kinderen van partner mee of niet op vakantie

Pennestreek

Pennestreek

21-02-2019 om 10:02

Volwassen, maar misschien wel studerend?

Dan heb je toch ook nog steeds te maken met de schoolvakanties lijkt me.

Ben benieuwd of TS wat de reacties hier heeft gedaan en of het probleem al opgelost is.

Pennestreek

Pennestreek

21-02-2019 om 10:02

Overigens

hebben niet alle 18-jarigen zin om alleen/met vrienden op vakantie te gaan. Onze zoon van 19 met ASS en 0 vrienden wil nog steeds heel graag met ons mee. Dus het is ook wel heel erg afhankelijk van de kinderen.

Ik kan me überhaupt niet voorstellen dat ik ooit liever zonder de kinderen zou gaan. Ik vind het heerlijk om alleen met man erop uit te trekken, maar ik ga ook heel erg graag met de kinderen. Hopelijk ook nog als ze 50 zijn. Zoals mijn ouders het heerlijk vinden om met de hele familie mét aanhang en kleinkinderen op pad te gaan.

Nu ligt dat vast anders als het om stiefkinderen gaat, maar ik kan me van de partner van TS heel goed voorstellen dat hij graag zo lang mogelijk met zijn kinderen weg wil. Maar dan zou ik het inderdaad splitsen. Een periode met de kinderen, en een periode met vriendin. En dan kan er ook nog een periode met zijn vieren vakantie gevierd worden. Of juist een lang weekend met zijn allen, stedentrip of zo. En dan een langere periode met de kinderen, en een ruime week met vriendin. Moet toch te regelen zijn.

Juliana69

Juliana69

21-02-2019 om 16:02 Topicstarter

Partner zit vast aan schoolvakantie.

We kunnen idd wel eens een weekend ofzo apart gaan. Is over gepraat.

Heb ook gezegd dat hij gerust met kids alleen mag gaan. Zijn er nog niet helemaal uit.

Annemarie

Annemarie

21-02-2019 om 19:02

Vakantie

Hoeveel vakantie dagen heb jij. Het is nl zo dat de werkgever nl bij wet verplicht is minimaal,2 weken aaneengesloten vakantie te geven. Goed werkgeverschap is dat en als je die niet vrijwillig opneemt mogen ze je zelfs verplicht 2 week vakantie geven. (je hebt ook meer vakantiedagen rechten)
Is het vanwege financiële redenen wellicht dat dit zo lastig ligt? Dat jij niet perse niet zijn kinderen mee wil, maar dat er budget technisch gezien maar 1 ruime zomervakanties inzit en jij 't fijn zou vinden deze eens alleen met je partner te hebben?
Ik lees nl weekendje weg samen. Echter waarom zouden jullie niet later nog 10 dagen samen op vliegvakantie gaan. Tenzij het een kwestie van financiën is?!

Juliana69

Juliana69

21-02-2019 om 20:02 Topicstarter

Is geen kwestie van geld maar eens zonder stiefkids

En ook genoeg vakantie hoor maar tijd da s iets anders

Annemarie

Annemarie

21-02-2019 om 20:02

Oplossing is dan duidelijk toch

Dan zie ik het "probleem" niet zo. De oplossing ligt al klaar. Jij en je partner gaan samen ook op vakantie. Gaat je partner 2x. Heb jij je vakantie zonder kinderen (ook je eigen dochter dan niet mee, want je partner heeft ook recht op tijd met jou zonder stiefkind)
En ja ik snap je gevoel. Zelf heb ik geen kinderen kunnen krijgen en met de kinderen, met name de oudste(17) verloopt het ook niet altijd even makkelijk, zeker niet op vakantie. Toch zou ik ze nooit niet mee nemen als ze desondanks alles wel mee willen /gaan. Dit omdat hun vader ook recht heeft op een vakantie waar zij bij zijn.Dit überhaupt al lastig is dit geregeld te krijgen met zijn ex en meestal maar om 8 - 10dagen gaat qua gunning. Op Vakantie doet hij ook 2-3 dagen iets met de meiden alleen. (mijn idee) Of dagdeel en sluit ik later weer aan of zij bij mij. En er zit altijd 1 dag tussen die hartstikke geslaagd is met zijn allen en altijd 2 avonden die heel gezellig zijn. Laat dat nou de momenten zijn die wij regelmatig her bespreken en de rest Mwah daar hebben we het niet over. Dat bestaat voor ons 4 niet (het zijn overigens leuke kinderen, maar ja er is wel een gebroken gezin met alle uitdagingen)
Daarnaast gaat vriend vaak nog 1x weekend met ze weg en 1x heeft vriend met zijn broer een papa weekend. Alleen vaders en kinderen.
Wij gaan zelf ook nog vaak midweek weg.
Persoonlijk zou ik willen dat de vakantie onze enige uitdaging zou zijn, maar dat is een ander verhaal.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.