Relaties Relaties

Relaties

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Brave Hendrik

Brave Hendrik

22-05-2016 om 08:05

Ik weet het niet meer of/hoe we nog verder moeten.

Vrouw

Vrouw

23-05-2016 om 07:05

Trix

Trix, jij beschrijft goed hoe ook ik het voel en zie.

Vergelijkbaar als bij mij.

Ook ik wil meer een "samen"- gevoel. En ik doe het ook veel beter met complimenten dan (bijna) alleen kritiek.

Brave Hendrik, mogelijk je vrouw ook.

Scheiden lijkt nu misschien aantrekkelijk voor jou, maar onderschat het niet.

Wel geloof ik dat het zwaar kan zijn als je vrouw een depressie heeft. Heb ik geen ervaring mee.

Anno

Anno

23-05-2016 om 10:05

Trix/Vrouw

Trix dit speelt al langer, het is niet de eerste keer als ik mij niet vergis dat Brave Hendrik hierover post. Daarom zijn anderen misschien meer geneigd te zeggen: stop ermee.

Vrouw: ik weet wel hoe een depressie is, heb 4 zware depressies op rij gehad. Totaal zonder gevoel, enkel wanhoop bestond er nog. Dus ook geen gevoel voor sex. Nu maakte dat in mijn geval niet uit, mijn toenmalig man hield toch al niet van me. Maar ik wil alleen duidelijk maken dat het niet hebben van die gevoelens normaal is tijdens een depressie. Dan heb ik het niet over een dip of down-zijn, alhoewel dat vaak ook de eerste gevoelens zijn die uitvallen omdat je aan het survivallen bent.
Bij mij is alles teruggekomen vwb gevoelens. Dus wat dat betreft is er nog hoop. Tenzij je vrouw in de overgang is, dan is de oorzaak een andere. Waarom niet een bezoekje aan de huisarts samen of ga je eens mee naar haar behandelaar?

Twijfel

Een vrouw die niet zeker weet dat haar man van haar houdt, heeft in het algemeen weinig zin in sex met hem.
Je opening nog een doorgelezen. Jij gaf aan te willen scheiden. Dat is zo'n aantasting van het vertrouwen in je partner. Je hebt daarbij iets beschadigd. Dat zul jij moeten herstellen, en niet de psycholoog.

Misschien heeft je vrouw baat bij een brief van jou waarin je uitlegt hoeveel je van haar houdt en waarom.

Brave Hendrik

Brave Hendrik

24-05-2016 om 00:05

5 talen: werk aan de winkel

Ik heb niet aangegeven dat ik wil scheiden. In tegendeel, na een tijd in scheiding te hebben geleefd ben ik terug gekomen om weer te knokken. Die periode, die inderdaad al een tijd loopt, heeft echter wel diepe sporen achter gelaten. Daar werk ik hard aan om die te herstellen.
Inmiddels heb ik een website over de vijf talen der liefde gelezen en hebben we samen een test uitgevoerd. Dat was zeer leerzaam. Niet alleen omdat bleek dat we zo verschillen, maar ook omdat zij aangaf ze het nu anders zou invullen dan toen we het nog goed hadden.
Dus ja, er is flink werk aan de winkel. En ik hoop maar dat dit inzicht ons weer een stuk de goede kant op helpt.

Ook probleem van vrouw

Hallo brave Hendrik ;)
Ik vind dit wel degelijk een probleem van beide partners. Een getrouwd stel heeft de verantwoording voor elkaar te zorgen en elkaars behoeftes serieus te nemen. Als voor jullie beiden seksualiteit geen thema meer zou zijn is het prima zo..maar dit is niet het geval..jij mist die intimiteit! Jouw vrouw heeft daarin ook een verantwoording naar jou toe en kan op haar minst laten onderzoeken waarom haar libido zo laag is..dit kan een lichamelijke oorzaak hebben of soms is het gewoon zo dat als het als langere tijd niet meer gebeurd de zin langzaam wegebt. Als je vrouw van je houdt zal het haar niet onverschillig laten dat jij hier zo onder lijdt. Die houding van ik vind het allemaal wel prima zo en het is jouw probleem vind ik niet ok. Dat jullie geen gezamelijke hobbies hebben maakt het ook niet makkelijker...probeerde toch iets te vinden..jullie band moet eerst sterker worden. Veel succes

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.