Relaties
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Yara
17-05-2019 om 10:05
Huidige partner heeft veel moeite met ex partner
Hi allemaal,
Ik zit sinds enige tijd met een erg lastig dilemma. Uit mijn vorige relatie heb ik een kind van 8 jaar. Echt super lief, mooi, vrolijk mannetje. Hij geeft veel liefde aan zijn omgeving aan vriendjes maar ook aan mij en de nieuwe partners van zijn ouders. Die van mij heeft daar geen moeite mee. Het is echt een schat. Je merk wel dat hij het opgroeien in 2 huizen vergelijkt en daar zit een contrast. Vooralsnog praat hij makkelijk en kan goed grenzen stellen en zijn behoeftes uitspreken.
Hij vind mijn partner ook erg leuk. Mijn huidige partner ken ik alweer 6 jaar en is betrokken sinds 4 jaar. We hebben ruim de tijd genomen in het daten zonder mijn zoon daarin te betrekken. En we wonen sinds een jaar samen. Ik heb Co- ouderschap. Mijn partner laat de rol van vader aan mijn ex over. Maar helaas heb ik geen goed contact met de vader van mijn zoon. Het is een vervelende onnodige strijd. Waar pijnlijke voorvallen zich hebben voorgedaan. Dat heeft invloed door de jaren heen op mij. Ik moet vaker geven en trek vaak aan het kortste eind. Ik heb het een plek gegeven. Ben een positief mens en geef hem de ruimte om zijn leven met zijn huidige partner ook volgens hun wens in te vullen.
Maar mijn partner heeft het daar erg moeilijk mee. Hij ervaart dat wij altijd de verliezende partij zijn. En kan zich moeilijk neerleggen hoe ik in het verleden ben behandeld door mijn ex. Wij ruimen regelmatig de puinhoop op wat ex creëert en lopen achter de feiten aan.
Het is zelfs zo erg dat mijn partner mijn ex intens haat. Ik snap het. En ik geef hem daarin gelijk. Hij heeft moeite om hiermee nog langer om te gaan.
Ook merkt hij dat het hierdoor lastiger wordt om een verdere band met mijn zoon op te bouwen. Mijn partner wil zo min mogelijk op het pad van mijn ex komen want wil alle negativiteit uit de weg gaan. Ze zien elkaar amper, al 8 maanden niet gezien. Partner gaat zwemles, school en voetbal ook uit de weg om mijn ex maar niet te zien. Maar dit gaat ten koste van de band met mijn zoon.
Het heeft niets met ons als geliefden te maken. We zijn gek op elkaar, zijn geen ruziemakers en we hebben het ontzettend goed en fijn met elkaar. Ik ben dol op hem en hij op mij. Maar dit is voor hem een te groot obstakel geworden.
We zijn nu op het punt om de relatie te beëindigen hierom en dat doet heel erg veel pijn en het voelt echt heel oneerlijk.
Ik vind dit echt heel erg lastig. Liefde is ook loslaten. Maar dit voelt zo oneerlijk. Iemand hier ervaring mee?

Anke
07-08-2019 om 09:08
Je ex
Zie je nu nog niet dat het gedrag van je ex een drogreden van jewelste is? Die mannen hebben nauwelijks of geen contact. Hou toch op! Het feit dat er uberhaupt een ex is (en een zoon) past gewoon niet in zijn ideale plaatje. Ik zei het al eerder: in mijn ogen is hij gewoon echt geen leuke man. Hij heeft vast zijn leuke momenten, maar hij is niet geschikt voor een serieuze relatie.

Yara
07-08-2019 om 11:08
Anke
Mijn ex is echt een doorn in het oog voor hem.
Dat is in 2018 geëscaleerd. Echt met een paar incidenten. Sindsdien wel weer rustig maar gedurende een jaar heeft het ons echt in zwaar weer gebracht. Toen stond hij al op het punt om de relatie te beëindigen. Hij zat in een burn out, ik kon tijdelijk niet lopen ivm een operatie.... de bron was voor hem mijn ex. Wij woonden toen niet samen. Ik heb hem toen echt ook overtuigd dat de grootste ellende toch echt tijdelijk zou zijn. En daarna was het ook over. Ik ben super snel gerevalideerd. Hij uit zijn burn out, nieuw huis samen en de zon scheen ook echt weer. Hij gelooft niet dat de zon tijdelijk schijnt en dat er altijd wel weer gedoe bij kan komen. En zo ziet hij zijn leven niet voor zich...
En ik snap het best; tenslotte bepaal je zelf hoe je je leven wil indelen en als je al niet goed met stress kan omgaan dan ben ik, hoe leuk, lief, knap, gezellig en vrolijk ik ook ben, niet de juiste persoon.
Ik denk ook dat hij mij associeert met teveel gedoe. Verkeerde baan keuze van mij afgelopen maanden wat bij mij wat frustratie opleverde, nu super baan en dus goed opgelost. :)
Maar hij heeft wel wat te dealen blijkbaar. En dat trekt hij niet. Veel om mij heen is dus onrust en daar heeft hij geen grip op. En dat trekt hij niet. Op zijn beurt is hij wel altijd onder de indruk hoe optimistisch ik ben en mijn onuitputtelijke vrolijkheid.

Flanagan
07-08-2019 om 11:08
Niet zo vreemd...
Het is niet zo vreemd dat na een lange periode van alleen wonen, je vertrouwde ‘plek’ (lees leven en ritme) zoek raakt. Daar is helemaal geen kind of ex voor nodig.
Het vertrouwde patroon van niet rekening hoeven houden met je huisgenoten, dat komt steeds meer voor. Alleen wonen is een soort luxe.

Anke
07-08-2019 om 13:08
Jouw ex-man
Hij noemt/ziet jouw ex-man nog steeds als probleem, terwijl ze al 10 maanden geen contact meer hebben gehad. Dat vind ik niet helemaal normaal. Dat probleem speelt zich (nu) meer in zijn hoofd af dan dat het werkelijk bestaat. Nog wapperende een rode vlag.

Yara
07-08-2019 om 13:08
Ex is nu koest
Dat terwijl de vader van mijn zoon nu redelijk koest is en corporatief. Dat was wel anders...
En echt heel gelukkig is dat nu wel anders.... mijn huidige ex zei nog:” zal je zien dat de persoon waarmee jij een in de toekomt een relatie mee krijgt er geen issue mee heeft en ik alle ellende heb gehad in die tijd en de weg geasfalteerd heb”
Ik heb hem al eerder gezegd: het wordt makkelijker. Mijn operatie is succesvol gebleken. Ex is koest. Heb een super toffe baan. Zoon gaat goed op school en met vriendjes en wordt ouder en wat rustiger. Ons gezamenlijke huis was echt super. Financieel zat het allemaal goed. Zijn werk ging top. We zijn allemaal gezond, vrolijk en het gaat helemaal prima....
Maar hij vind dat er teveel gebeurd is in het verleden en wil een schone lei hebben en de gebeurtenissen achter zich laten.
Al mijn spulletjes staan in huis nu. En hij heeft geholpen. Ik heb hem wel gezegd dat ik en zoon straks ook wat lucht hebben ivm de eieren waarop wij liepen. Ik merkte aan hem dat hij dit maar een vreemde opmerking vond.

Anke
07-08-2019 om 14:08
Vreemde opmerking?
Ja, je wist dat hij weinig inlevingsvermogen heeft, en dat blijkt nu weer. Hij vindt het heel normaal dat anderen voor hem op eieren lopen. Dat verwacht hij van jullie, zodat hij geen last van jullie heeft. Wat dat voor jullie betekent, snapt hij niet.
Vraag hem om een lange periode rust, Yara.
Dan kun jij rouwen en je (emotionele) leven weer op poten zetten. Fijn dat je een huis en een leuke baan hebt en dat zoon het goed doet op school, dat klinkt als een solide basis om op terug te vallen en een leven zonder hem op te bouwen. Jij verdient een betere man.
Sterkte!

Persephone
Rust
"Vraag hem om een lange periode rust, Yara."
Daarvan zou ik willen maken: deel hem mede dat JIJ een lange periode van rust neemt en dat je wel ziet of en wanneer je weer contact met hem opneemt.

Yara
Thanks!
Dankjewel Anke. Voelt ergens nu al als opluchting. Zal wel even een moment zijn en het werkelijk rouwen zal mij wel zwaar gaan vallen. De basis is een bekende woonomgeving, werkroutine en school start eind deze maand weer.
Ik ben sterk en kan veel aan. Ook dit. Ben benieuwd of we nog in elkaars leven blijven. Voel nu met vlagen dat ik hem emotioneel zal afsluiten. Weet immers wat ik aan hem heb.

Anke
Inderdaad
Je hebt gelijk, Persephone.
Deel hem mede dat JIJ een lange periode van rust neemt en dat je wel ziet of en wanneer je weer contact met hem opneemt. En zeg dat je verwacht dat hij dat respecteert.
Jezelf emotioneel afsluiten voor hem is een verstandig plan, puur zelfbehoud. Praktisch afsluiten lijkt me ook een goed plan, anders word je alsnog met zjin emoties geconfronteerd.

Yara
Laatste woorden
Fiets gepakt. Gaf mij een knuffel. Zei dat ik hem maar gewoon moest contacten als ik wat nodig heb of als hij wat kan doen.
Heb daarop geantwoord: nee dat ga ik niet. Ik ga mij focussen en dit achter mij laten, leuke dingen doen, ik heb je niet nodig en ik los het anders prima zelf op. Ik zet mezelf en zoon op de 1e plaats. Kwartjes vallen en zullen nog blijven vallen, de situatie accepteren en dit verwerken is wat ik zal doen.
Toen weggefietst.
Dit wordt ff doorbijten.

Anke
07-08-2019 om 15:08
Wauw!
Wat ontzettend sterk van je! Ik heb respect voor je hoor. Je zult je nu, achteraf, misschien niet meer zo sterk voelen, maar echt, goed gedaan!!
Dikke knuffel, die heb je verdiend.

Maske
07-08-2019 om 17:08
Voor wat t waard is
Yara, op mij kom je over als een superlief, leuk en stoer mens. Ik ken je natuurlijk niet echt maar zoals je hier schrijft en je proces doorgaat vind ik echt knap. Ik twijfel er geen seconde aan dat jij een kerel gaat tegenkomen die je op waarde zal schatten en waar je wat mee kunt opbouwen op een manier die jou/jullie past. Ik snap dat je je rot voelt maar volgens mij is het toeval dat je twee keer het niet hebt getroffen in je relatie en hoef je daar niet jezelf op af te rekenen. Tis gewoon lastig spul, zo’n relatie en samenleven 😊

Jo Hanna
07-08-2019 om 17:08
Supergoed gedaan
Echt heel sterk. Je mag achter je laten dat je het voor hem in orde had moeten maken. Je hoeft je vanuit mijn perspectief hierover echt niet schuldig te voelen. In mijn beleving heb jij niet gefaald. Met jouw optimistische instelling komen zoon en jij wel weer op jullie pootjes terecht.
Succes,
Jo Hanna

Yara
07-08-2019 om 18:08
Thank you!
Dank! Echt ook voor een subtiel steuntje in de rug. Eigenlijk, wij zijn volstrekt onbekenden voor elkaar. Maar ik heb de steun zo gevoeld in dit topic. Ik weet dat ik echt nog moeilijke momenten zal hebben. Ga wankelen, hem missen of dat er nog veel naar boven komt.
Maar toen ik vandaag nog net 15 min voor mijn laatste woorden aan hem dit topic las gaf het mij kracht op mijn eigen rust op te eisen.
En dat voelde ik toen ik het uitsprak. Ondanks de motivatie van hem om niet meer samen te wonen met een kind en acties uit het verleden. Wat niet past in zijn wereld. Voelde ik sterk dat ik ( en mijn topper van een zoon) meer verdienen. Leuk, lief en meer en voldoende in huis. Maar eerst lekker mijn eigen huis en terug naar de basis: zoon en ik.
Hij lekker met vakantie nu. En ik klussen in huis en de focus op mijn nieuwe baan.
Heb daarna nog even met 1 van mijn beste vriendinnen een fles wijn open getrokken.
Nu net weer thuis. Zet muziek aan en ga mijn kast inruimen.
Dank!

Knurf
Knap Yara
'Heb daarop geantwoord: nee dat ga ik niet. Ik ga mij focussen en dit achter mij laten, leuke dingen doen, ik heb je niet nodig en ik los het anders prima zelf op'
Precies! Natuurlijk kun je het ook zonder hem. Succes!

mirreke
Yara
Ik sluit me aan bij Anke.
Ik heb respect voor je. Het lijkt me best lastig allemaal. Je wekt een hele sterke indruk...

mirreke
Nou ja
'best lastig'... moet natuurlijk zijn, 'heel ingewikkeld en moeilijk'.
Nog even over dat 'psychopaat en autist'.
Ik heb dat ook nergens gelezen of geschreven. Ik vind het ook wat vreemd dat daar op gehamerd wordt. Ik vind Yara zelf behoorlijk respectvol naar haar nu expartner toe. De dingen die ze over hem schrijft vind ik zelf soms best schokkend, zoals haar niet willen duwen toen ze na een operatie in een rolstoel zat. Dat mag best benoemd worden. Vooral omdat je de indruk krijgt (ik in ieder geval) dat Yara zelf vaak ook vond dat ze nog niet genoeg haar best deed, teveel een last voor hem was, hem nog meer wilde ontlasten, dat alles kortom toch wel vooral háár schuld was.
Er mag best worden benadrukt dat dat toch best eigenaardig is. Ook Yara moet hierna verder, en dat hoeft niet met een schuldgevoel.
Enfin, knap dat Yara er zo sterk in staat. En Yara, ik vind juist dat jij heel erg je best hebt gedaan, daaraan heeft het niet gelegen.
Leergeld is dat je inziet dat je eerder en meer op je eigen strepen moet staan, minder afwachtend en ontlastend moet zijn. En ook duidelijker en eerder je verwachtingen moet uitspreken. En dat geeft Yara zelf ook aan.

AlisonH
Go Yara!
Wat goed, complimenten dat je er zo in staat. Jij en je zoon gaan er samen vast wat moois van maken, en als die nieuwe leuke man komt is dat mooi meegenomen.

Knurf
Ik bedoel
Onder meer de reacties van Maske en AllisonH. Die vind ik enorm overtrokken, en passen helemaal niet bij de strubbelingen die Yara beschrijft.

AlisonH
07-08-2019 om 19:08
Knurf
Dat mag je vinden. Ik vind dat jij dingen bagatelliseert die ik zeer zorgelijk vind. En dat heeft ongetwijfeld te maken met onze verschillende ervaringen die ons op een bepaalde manier naar de dingen doen kijken.

Knurf
07-08-2019 om 20:08
Grappig (beetje ot)
'Ik vind dat jij dingen bagatelliseert die ik zeer zorgelijk vind.'
In een ander draadje werd me net verweten dat ik zo'n rancuneuze blik op de wereld en de mensen hebt ... Ik doe het niet snel goed 😂😂😂

AlisonH
07-08-2019 om 22:08
Knurf
.... wat maar weer bewijst dat het allemaal afhangt van welke dingen je meer of minder raken. Ik kan ook erg kort door de bocht zijn en dat komt op een forum soms een beetje rottig over.

Knurf
08-08-2019 om 06:08
AllisonH
'Ik kan ook erg kort door de bocht zijn en dat komt op een forum soms een beetje rottig over.'
Ik ook. Een 'bewerken-knop' op dit forum zou zooo handig zijn.

Yara
08-08-2019 om 08:08
Snap ook ergens wel dat wat je leest wat ik heb geschreven over mijn situatie dat je er eigen interpretaties je hebt.
Ik heb natuurlijk een beeld over hem geschetst maar ook zoveel mogelijk proberen te benoemen dat het geen slecht mens is. Ook in mijn omgeving praat ik niet slecht over hem. Want ik denk en voel niet slecht over hem.
Dat is ook wat hij gisteren nog zei: “ik ben geen slecht mens, we zijn allemaal lief en leuke mensen. Maar ik ga hier ook kapot van en het voelt als een nachtmerrie”
Zijn moeder sprak ik gisteren nog en die is er ook kapot van.
Ik ga hem missen, mijn maatje, en ik ga denk ik het stukje hoop houden van... wat als....?
Vooralsnog show must go on....
Ik heb voor hetere vuren gestaan toen ik werd verlaten met een baby van 8 maanden oud. Nieuwe partner al wonend bij mijn toenmalige ex. Ook in contact met mijn baby. En al vrij snel in een co-ouderschap. Ik toen mijn baan verloren, burn-out. Die bodem van de put heb ik nu niet. Ik voel mij eigenlijk heel ok. Het is nu niet dat ik ben bedrogen.... of verlaten voor een ander. Heb nog geen momenten gevoeld dat ik in bed wil liggen huilen. Misschien komt dat nog wel. Ik weet dat hij het er ook moeilijk mee heeft en mij nu al mist. We moeten er beiden doorheen.
Maar ik heb volop afleiding. En omdat ik dit topic heb geopend medio mei heb ik al kunnen wennen aan het idee dat we uit elkaar zouden gaan.

Maske
08-08-2019 om 10:08
Wat ik vervelend vond
Aan de reactie mbt de psychopaat etc is dat ik juist bewust geen uitspraken doe op zo’n manier. Hier op t forum lijken er soms wat trends om even een papieren diagnose te stellen (autist, narcist) en dat is een enkele keer nuttig omdat het richting geeft voor een eventuele handleiding maar vaak brengt het weinig. Dus het expliciet nooit mijn intentie geweest de ex vriend van Yara zo weg te zetten.
Net als een aantal anderen vond ik het gedrag wat Yara beschreef wel zorgelijk in de zin van geen positieve leefomgeving, vooral voor een achtjarig kind. Ik geloof dat als zoon Yara nog tien jaar in deze situatie had geleefd hem dat op een manier zn negatieve invloed zal hebben gehad.
Mijn eigen verhaal en filter zijn hier natuurlijk ook van invloed op, ik heb als stiefmoeder zo ook mijn dingen meegemaakt en doorleeft. Dat was (ook) beslist niet altijd makkelijk. Maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik mijn stiefzoon zo zou behandelen zoals Yara beschreef. Ik heb het ook altijd als een one-package-deal gezien, man en kind. Wat inhield dat als ik kind niet trok, de man ook niet voor mij was weggelegd. Dat heeft mijn reacties zeker gekleurd.
Hoe dan ook, ik blijf erbij dat ik het super vind hoe Yara het heeft gedaan en doet 😊
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.